رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May

«جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری» نیز به جمع رویدادهایی پیوست که سینمای روسیه را به دلیل جنگ اوکراین تحریم کردند. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ددلاین، متولیان این رویداد سینمایی با انتشار یک بیانیه حمله روسیه به اوکراین را محکوم و حمایت خود را از اوکراین اعلام کردند. در متن این بیانیه چنین آمده […]

«جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری» نیز به جمع رویدادهایی پیوست که سینمای روسیه را به دلیل جنگ اوکراین تحریم کردند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ددلاین، متولیان این رویداد سینمایی با انتشار یک بیانیه حمله روسیه به اوکراین را محکوم و حمایت خود را از اوکراین اعلام کردند.

در متن این بیانیه چنین آمده است:

برگزارکنندگان جشنواره بین المللی فیلم کارلووی واری صریحا حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده و حمایت بی قید و شرط خود را از این کشور اعلام می‌دارند.

جشنواره فیلم کارلووی واری همیشه از آزادی بیان هنرمندان حمایت کرده است. تجربه تاریخی کشور ما اهمیت حمایت خارجی از چهره های فرهنگی و هنری را که تصویری تحریف نشده از وضعیت واقعی موجود در کشورمان ارائه دادند به ما آموخت. می‌خواهیم از همه هنرمندانی که آثار و مواضعشان همسو با ارزش ها و اصول دمکراتیک است با آغوش باز استقبال کنیم.

همیشه از فیلمسازان مستقل روسی حمایت می‌کنیم. اما آنهایی را که به هر طریقی با دولت روسیه با موسسات دولتی این کشور ارتباط داشته باشند و یا از حمله نظامی حمایت کنند، در جشنواره مان نخواهیم پذیرفت.

پنجاه و ششمین دوره از جشنواره کارلووی واری از اول تا نهم ژوئیه امسال (۱۰-۱۸ تیر ۱۴۰۱) در جمهوری چک برگزار می‌شود.

آکادمی فیلم اوکراین چند روز پیش خواهان بایکوت سینمای روسیه شد. اکثر جشنواره های مهم سینمایی از جمله کن، ونیز و تورنتو از پیوستن به این کارزار خودداری کرده اما محدودیت هایی را بر حضور هیات های روسی اعمال کردند. برخی از رویدادهای سینمایی از جمله جشنواره فیلم گلاسکو و استکهلم اما تصمیم گرفتند فیلم های روسی را از رویداد امسال خود کنار بگذارند. آکادمی فیلم اروپا نیز از بایکوت سینمای روسیه حمایت و اعلام کرد فیلم‌های روسی را از جوایز فیلم اروپایی امسال حذف می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار