رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳
  • السبت ۱۷ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 25 May

حذف بخش خبری «۲۲:۳۰» شبکه دو سیما و پخش بخش‌های خبری ساعت ۸، ۱۴ و ۲۱ به صورت همزمان از شبکه‌های یک و خبر از اصلی‌ترین تحولات چند روز اخیر حوزه اطلاع رسانی صداو سیما است. از روز یکشنبه ۱۵ اسفند ماه ۳ بخش خبری صبحگاهی، نیمروزی و شبانگاهی شبکه یک سیما همزمان روی آنتن شبکه خبر هم رفت. بینندگانی […]

حذف بخش خبری «۲۲:۳۰» شبکه دو سیما و پخش بخش‌های خبری ساعت ۸، ۱۴ و ۲۱ به صورت همزمان از شبکه‌های یک و خبر از اصلی‌ترین تحولات چند روز اخیر حوزه اطلاع رسانی صداو سیما است.

از روز یکشنبه ۱۵ اسفند ماه ۳ بخش خبری صبحگاهی، نیمروزی و شبانگاهی شبکه یک سیما همزمان روی آنتن شبکه خبر هم رفت. بینندگانی که شاهد این بخش خبری بودند از زبان گویندگان شنیدند که همزمان با اعیاد شعبانیه، این بخش خبری به صورت همزمان از شبکه یک و شبکه خبر پخش می‌شود. حذف بخش خبری ۲۲:۳۰ شبکه دو سیما از دیگر تحولات بود.

با حذف این بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه دو به شبکه یک منتقل شد. علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را پس از خبر شبکه یک تماشا کنند. حذف برنامه تیتر امشب شبکه خبر و ادغام آن با گفتگوی ویژه خبری شبکه یک از دیگر اتفاقات جدید است. برنامه‌ای که شب گذشته المیرا شریفی‌مقدم مجری و گوینده شبکه خبر، اجرای آن را بر عهده گرفت.

همه اخبار را از شبکه خبری متمرکز خبر دنبال کنید

همزمان با این اتفاقات سودابه حسنی‌دخت مجری و گوینده شبکه خبر ۱۵ در ویدیویی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، درباره تغییرات به وجود آمده توضیحاتی ارائه کرد.

وی با اشاره به ضرورت وجود یک شبکه متمرکز خبری به اسم شبکه خبر گفت: الان غیر از شبکه خبر که ۲۴ ساعته است، بقیه خبرها را از شبکه‌های یک تا پنج می‌بینید. قرار است در این ادغام شبکه خبر با اداره کل اخبار سیما، یک شبکه متمرکز خبری به اسم شبکه خبر داشته باشیم. البته با این تفاوت که شما برای دیدن مثلا بخش خبری ساعت ۱۴، نمی‌زنید شبکه یک، یا مثلا وقتی می‌خواهید بخش خبری ۲۲ را ببینید، به شبکه سه مراجعه نمی‌کنید. دیگر ضرورتی ندارد که کانال عوض کنید. برای هر بخش خبری، می‌توانید به شبکه خبری متمرکز خبر رجوع کنید.

این گوینده خبر با اشاره به این که شرایط بخش‌های خبری موقتی است، توضیح داد: تا زمانی که انتقال ساختمان قبلی به ساختمان جدید اتفاق بیفتد، بعضی بخش‌های خبری مثل ۸، ۱۴ و ۲۱ به طور همزمان از شبکه یک و شبکه خبر پخش می‌شود. بعد از این که کار نقل و انتقال مهیا شود، همه ما به ساختمان جدید منتقل می‌شویم و سعی می‌کنیم در کنار همدیگر، یک بخش خبری متمرکز را تقدیم حضور شما کنیم.

حسنی‌دخت ادامه داد: گوینده‌های شبکه خبر و پخش اخبار در کنار همدیگر، بخش‌های خبری متمرکز را اجرا می‌کنند. تحریریه هم که در کنار همدیگر خواهد بود و حسنش برای شما، این است که اگر می‌خواهید خبر ببینید، فقط از شبکه خبر متمرکز ببینید. لوگوی شبکه خبر به آبی تغییر می‌کند. الان اگر نگاه کنید، اتفاقات کوچک در حال وقوع است تا به جایی برسد که همزمان شبکه‌های یک و خبر هم نباشد.

طرح هم افزایی با هدف کاهش هزینه‌ها و استفاده بهینه از امکانات

به گزارش ایرنا، ادغام بخش‌های خبری تلویزیون از این هفته با اسم طرح هم افزایی کلید خورده است. شب گذشته بخش خبری «۲۲:۳۰» شبکه دو سیما که حدود ۲ دهه فعالیت داشت از جدول پخش این شبکه حذف شد و در یک زیرنویس اطلاع رسانی شد که از این پس پخش نخواهد شد. بخش خبری ساعت ۱۹ هم به زودی به شبکه خبر منتقل می‌شود. هدف از این ادغام هم افزایی و به دنبال آن کاهش هزینه و استفاده بهینه از امکانات و نیروی انسانی عنوان شده است.

حسن عابدینی، سرپرست خبرگزاری صداوسیما اوایل آبان ماه چند روز پس از آمدن پیمان جبلی به صداوسیما با انتشار توئیتی از ادغام شبکه خبر و خبرگزاری صداوسیما خبر داد و نوشت: افزایش سرعت و کاهش هزینه راهبرد هر بنگاه خبری در عصر رقابت‌هاست. هم افزایی نیروی حرفه‌ای و تجمیع امکانات می‌تواند گامی بلند در افزایش کارآیی معاونت سیاسی صداوسیما باشد. شبکه خبر با بهره‌گیری از همه توان خبرگزاری صداوسیما تور خبرگیری و امکاناتش دو چندان می‌شود.

پس از آن شایعاتی درباره ادغام نهادهای خبری صداوسیما (باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری صداوسیما و شبکه خبر) با یکدیگر مطرح شد. در ادامه روابط عمومی صداوسیما، با انتشار یک بیانیه، گمانه‌زنی‌ها درباره ادغام‌ها، حذف‌ها و تعدیل‌ها در این سازمان را تکذیب کرد و این موج را، ناشی از اخبار جعلی (فیک‌نیوزها) دانست.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار