رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April

نهمین قسمت از برنامه «احوالپرسی» نوروزی در روز نهم فروردین، میزبان مهمانانی همچون رامین ناصر نصیر (بازیگر) و ستار شمس (خواننده) بود. اجرای بخش مسابقه حضار را هم ندا غفاری و سلیم خاطرخواه عهده‌دار بودند. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ مسعود روشن پژوه، به عنوان مجری برنامه امروز درمورد […]

نهمین قسمت از برنامه «احوالپرسی» نوروزی در روز نهم فروردین، میزبان مهمانانی همچون رامین ناصر نصیر (بازیگر) و ستار شمس (خواننده) بود. اجرای بخش مسابقه حضار را هم ندا غفاری و سلیم خاطرخواه عهده‌دار بودند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ مسعود روشن پژوه، به عنوان مجری برنامه امروز درمورد رامین ناصرنصیر گفت: «دیدن برخی از چهره‌ها، حال انسان را خوب می‌کند و مهمان امروز برنامه احوالپرسی از همان دست افراد است.» رامین ناصرنصیر ضمن تبریک سال نو و قرن نو به مردم ایران، آرزو کرد سال جدید دوران رشد و بالندگی مردم کشورمان باشد.

وی در پاسخ به سؤال مجری برنامه پیرامون چگونه گذراندن سال گذشته، گفت: مشکلاتی که سال گذشته، مردم با آن مواجه بودند بر کسی پوشیده نیست، مشکلاتی از قبیل مشکلات معیشتی، بیماری کرونا و … ولی برای من لحظاتی که سپری شد، لحظات خوبی بود چون به نظرم کسانی که بلد نیستند چطور با تنهایی کنار بیایند، تنهایی برایشان سخت است. من اتفاقاً در این دوران، فرصتی پیدا کردم تا به کارهایی همچون مطالعه، ترجمه و نوشتن که مدتها می‌خواستم به آنها رسیدگی کنم، سر و سامان دهم.

سلیم خاطرخواه با خواندن ترانه‌ای گیلگی به برنامه وارد شد و این ترانه را به والدین رامین ناصرنصیر که اهل شهرستان لاهیجان هستند، تقدیم کرد و به هنرمند باسواد کشورمان گفت: شما از چه زمانی عادت داشتی پابرهنه در پارک بدوی؟ بازیگر طناز کشورمان با اشاره به اینکه سلیم، اهل مطالعه است، گفت: این صحبت ایشان مربوط است به حدوداً ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته؛ من در آن زمان، نمایشنامه‌ای به نام «پابرهنه در پارک» از نیل سایمون که اتفاقاً فیلمی از آن ساخته شد را ترجمه کرده بودم و این صحبت سلیم اشاره به آن موضوع داشت.

سلیم از مجری برنامه پرسید: روشن! شما از چه زمانی جلوی دوربین رفتی؟ و آقای روشن پژوه گفتند از بیست سالگی؛ و رامین ناصرنصیر گفت: من در سال ۷۲ وقتی ۱۹ ساله بودم، جلوی دوربین برنامه «پرواز ۵۷» رفتم. در سال ۷۳ هم در مجموعه طولانی «ساعت خوش» به ایفای نقش پرداختم.

سلیم برای بیشتر آشنا شدن مردم با دانش رامین ناصرنصیر در مورد زبان‌های خارجه، عبارات انگلیسی اشتباه به کار می‌برد که این بازیگر باسواد کشورمان گفت: من زبان ایتالیایی بلد نیستم ولی برای زبانهای انگلیسی و اسپانیایی حاضرم برایت کلاس بگذارم.

بازیگر سریال «پلاک ۱۳» در پاسخ به سؤال مجری برنامه درخصوص اولویت ایشان در انتخاب حرفه ترجمه و نمایش، گفت: انتخاب اولویت بین ترجمه و نمایش، کار سختی است چون به نظر من ادبیات و نمایش، دنیای بی‌انتهایی هستند و من هردو را دوست دارم. هنری که بتوانیم با آن تنهایی خود را پُر کنیم، عالی است. در دنیایی که موارد آزاردهنده زیاد است، ادبیات، مرا به دنیایی می‌برد که حالم را خوب می‌کند ولی دنیای نمایش، هم دنیای زیبایی است و نمی‌توانم بین این دو، یکی را انتخاب کنم.

مجری برنامه با اشاره به روحیه ناصرنصیر در ایفای نقش کارهای کمدی، گفت: همه کارهایی که شما در آنها به ایفای نقش پرداخته‌اید عالی هستند ولی نقشی از شما دیده‌ام که نقش یک اندیشمند و ادیب را بازی می‌کردید. در مورد آن کار برای ما کمی صحبت کنید. ناصر نصیر خاطرنشان کرد: آن کار متن‌های سختی داشت با اینکه متن‌ها خیلی بی‌ربط بودند ولی در عین حال با موضوع برنامه، مرتبط هم بودند چون به تاریخچه موضوعات ادبی می‌پرداخت. در آن برنامه که «جُنگ ۷۷» نام داشت ما در مورد برخی از کلمات با فرهنگستان زبان و ادب فارسی شوخی می‌کردیم و هنوز هم خیلی از مردم فکر می‌کنند، واژگانی که در بین مردم رد و بدل می‌شود را فرهنگستان جایگزین کرده در حالیکه اینچنین نیست. مثلاً در آن برنامه، ما می‌گفتیم به جای «پیتزا» بگویید «کش لقمه» و یا به «سشوار» بگویید «دمش گرم» و به «ساندویج» بگویید «دراز لقمه» و… و مردم واقعاً باورشان شده بود که این واژگان از سوی فرهنگستان زبان و ادب پارسی به عنوان جایگزین انتخاب شده است. البته در آن زمان، ظرفیت‌ها خیلی متفاوت بود و وقتی در مورد قومیت یا شغلی صحبت می‌شد به کسی برنمی‌خورد ولی الان برخی فکر می‌کنند خدای نکرده در حال دست انداختن آن شغل یا قوم هستیم؛ در حالیکه این مورد اصلاً صحیح نیست.

ناصرنصیر در جواب روشن پژوه که پرسید «دوست داشتید چه نقشی را بازی کنید که تابه حال بازی نکرده‌اید؟»، گفت: اگر به حساب سخنان کلیشه‌ای نگذارید، نقش «هملت» ولی به نظر من ما در کشورمان بزرگانی را داریم که هنوز مردم آنها را نمی‌شناسند و اگر در مورد آن عزیزان، سریال و مجموعه‌ای ساخته شود، هم جذاب و آموزنده خواهد بود و هم روحیه ملی مردم تقویت می‌شود ولی متأسفانه به خاطر مشکلات مالی چنین امکاناتی میسر نیست.

تصاویری برای رامین ناصرنصیر به نمایش درآمد تا نظرش را درخصوص آن تصاویر بیان کند. وی در توصیف «ماهی قرمزی» گفت: طبیعتاً این ماهی مرا یاد حال و هوای نوروز می‌اندازد ولی شنیده‌ام گذاشتن آن در سفره هفت سین جزو سنت‌های ایرانیان نیست. در مورد تصویر «دریای شمال و سواحل جنوب» گفت: جنوب و شمال کشور ما زیبایی‌های خاص و منحصر به فردی دارند. سواحل زیبای چابهار، دره ستاره‌ها در قشم، ساحل گیسوم در تالش، ساحل چمخاله و … ؛ طبیعتاً هر گوشه از ایران ما ویژگیهایی دارد که منحصر به فرد است.

ناصرنصیر به عنوان جمله پایانی خود در برنامه، گفت: هیچ آرزویی برای مردم بهتر از آرزوی آرامش، سلامتی، تندرستی و دل شاد برای سالی که پیش رو داریم، نیست. (در پایان برنامه سلیم گفت: امیدوارم بخندی یه دل سیر، رامینِ ناصرنصیر)

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار