رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

برنامه «گردش و ورزش» رادیو ورزش این هفته به معرفی نقاط گردشگری مریوان می‌پردازد. به گزارش سینماخانه و به نقل از رادیو ورزش؛ ایران پر از جاذبه‌های گردشگری است که کمتر دیده شده‌اند و مردم شناخت زیادی از آنها ندارند. یکی از این مکان‌ها که در بحث گردشگری کمتر اسمش به گوش هرکسی خورده، استان […]

برنامه «گردش و ورزش» رادیو ورزش این هفته به معرفی نقاط گردشگری مریوان می‌پردازد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از رادیو ورزش؛ ایران پر از جاذبه‌های گردشگری است که کمتر دیده شده‌اند و مردم شناخت زیادی از آنها ندارند. یکی از این مکان‌ها که در بحث گردشگری کمتر اسمش به گوش هرکسی خورده، استان کردستان است. مردم کمتر با جاذبه‌های شگفت‌انگیز این استان آشنایی دارند و این استان را بیشتر با نام شهر مرکزی اش یعنی سنندج می‌شناسند؛ درحالیکه یکی از زیباترین شهرهای کردستان مریوان است.
اگر از مرکز استان کردستان، یعنی شهر سنندج ۱۲۵ کیلومتر به سمت غرب حرکت کنید رفته‌رفته مناظر طبیعی حیرت‌آوری پیش‌چشمانتان خودنمایی می‌کنند. این مناظر نوید آن را می‌دهند که به مریوان رسیده‌اید. مریوان، با کوه‌ها و دشت‌های سرسبز و زنده‌اش، انگشتری است که به نگین دریاچه زریوار مزین شده است. دریاچه زریوار بزرگترین چشمه آب شیرین دنیاست که البته به‌خاطر عدم‌رسیدگی‌های اخیر و رشد نیزارها کم‌کم آن فروغ گذشته را از دست می‌دهد. اما با ‌این ‌حال، هنوز هم منظره‌ای فوق‌العاده دارد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.
در مورد وجه تسمیه مریوان، روایات متعددی وجود دارد. برخی معتقدند که «مراوی» در زبان کردی به‌معنای «جای مرغابی» است و این منطقه به‌دلیل وجود دریاچه‌ زریوار که زیستگاه انواع مرغابی است، به نام مریوان شهرت یافته است. برخی دیگر بر این باورند که این مکان روزگاری به‌دلیل برخورداری از محصولات جنگلی همچون مازوج، گز درختی و کتیرا، محل تجارت افرادی از «مرو» بوده است که بعدها در این مکان ساکن می‌شوند؛ به همین دلیل با گذشت زمان به مریوان شهرت می‌یابد.

برنامه «گردش و ورزش» در این هفته به معرفی جاذبه‌های گردشگری مریوان از جمله: دریاچه زریوار، آبشار گویله، غار کونا شم شم، دشت بیلو، کوه برقلا و … می‌پردازد.

از بخش‌های متنوع برنامه می‌توان به ارتباط با کارشناس برنامه، کارشناس هواشناسی، گزارش‌های مردمی از مکان‌های دیدنی شهرشان، اشاره کرد.

برنامه «گردش و ورزش» جمعه ۱۹ فروردین ماه از ساعت ۷:۱۰، به تهیه کنندگی فرما غریب نژاد و گویندگی اختر زورقچیان از موج اف ام ردیف ۹۲ مگاهرتز رادیو ورزش پخش می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار