رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

فیلم مستند «ترینیتی» به کارگردانی مسعود کارگر و تهیه‌کنندگی سید جمال عودسیمین شنبه ۲۰ فروردین ساعت ۲۰:۱۵ به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، «ترینیتی» در ۲۶ دقیقه‌ای به این موضوع پرداخته که قرار بود بزرگترین کشتار بشری […]

فیلم مستند «ترینیتی» به کارگردانی مسعود کارگر و تهیه‌کنندگی سید جمال عودسیمین شنبه ۲۰ فروردین ساعت ۲۰:۱۵ به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، «ترینیتی» در ۲۶ دقیقه‌ای به این موضوع پرداخته که قرار بود بزرگترین کشتار بشری به نام مسیح ، با اسم رمز ترینیتی آغاز شود.
این مستند کوشیده فواید بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای، کاربردهای متنوع این صنعت در زمینه‌های مختلف علمی و تنازعات سیاسی و اقتصادیِ شکل‌گرفته حول این مسئله را بررسی کند.
«ترینیتی» تاریخچه پیدایشِ  انرژی هسته‌ای را به همراه مزایا و معایبی که برای بشریت به ارمغان آورده‌است، روایت می‌کند و قصد دارد بگوید «علّت دشمنی اسرائیل با ایران و آنچه باعث می‌شود آ‌ن‌ها مانعِ پیشرفت هسته‌ای ایران شوند، همین اثرات مثبت «انرژی اتمی» است؛ یعنی آنان می‌دانند که ایران دنبال «بمب اتمی» نیست؛ اما با پیشرفت‌های ناشی از انرژیِ اتمی مخالفند.
«ترینیتی» به معنای لغوی تثلیث یا همان سه‌گانه باوری پدر، پسر و روح‌القدس در اعتقادات مسیحی، اسم رمز عملیات انفجار اولین بمب اتم توسط ارتش ایالات‌متحده آمریکاست و تنها چند هفته پس‌ازاین آزمایش بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی رخ داد.
فیلم مستند ۲۶ دقیقه ای «ترینیتی» به کارگردانی مسعود کارگر و تهیه کنندگی سیدجمال عودسیمین، تهیه شده در موسسه اوما فیلم و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.
این مستند امشب ساعت ۲۰:۱۵ از شبکه مستند پخش می شود و تکرارش روز بعد ساعت  ۱۳:۳۰  خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار