رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 21 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April

اصلی‌ترین ویژگی‌های یک کارآفرین موفق از موضوعات ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته بود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی شبکه پنج؛ ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته پذیرای حضور معاون خانه صنعت و معدن تجارت بود. بیژن پناهی زاده که یک کارآفرین موفق در حوزه معادن نیز به حساب می‌آید با […]

اصلی‌ترین ویژگی‌های یک کارآفرین موفق از موضوعات ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته بود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی شبکه پنج؛ ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته پذیرای حضور معاون خانه صنعت و معدن تجارت بود. بیژن پناهی زاده که یک کارآفرین موفق در حوزه معادن نیز به حساب می‌آید با حضور در «جشن رمضان» تجربیات خود را با بینندگان به اشتراک گذاشت. وی در این نشست از دشواری‌های حوزه فعالیت معدن و ویژگی‌های یک کارآفرین موفق صحبت کرد.

معاون خانه صنعت و معدن تجارت گفت: زمینه فعالیت من در بخش صنایع معدنی و معدن است که از سخت‌ترین کارهای دنیا به حساب می‌آید. علت اصلی فعالیت من در این حوزه به دلیل علاقه شدید به آن بوده است و کمتر به مسائل مالی توجه کردم. کار معدنی از سخت‌ترین حوزه‌های فعالیت است که همانند کارهای جراحی پزشکی از حساسیت‌های بسیاری برخوردار است. من از ابتدای کار در این حوزه فعالیت داشتم و اکنون بر معادن و مجموعه‌های مختلف با تعداد نیروهای متفاوت نظارت دارم.

بیژن پناهی زاده ادامه داد: در گذشته قوانین و مقررات برای شروع کار معادن بسیار کم بود و افراد می‌توانستند طی شش ماه فعالیت خود را آغاز کنند اما اکنون کسانی که می‌خواهند چنین مسیری را طی کنند باید پیگیری‌های بسیاری صورت دهند و مدت‌ها با سازمان صنعت و معدن در ارتباط باشند تا بتوانند مجوزهای لازم را دریافت کنند. برخی اوقات افراد پس از انجام هزینه‌های بسیار متوجه می‌شوند که مناطق انتخاب شده شامل مواد معدنی نیستند و این باعث شکست آن‌ها می‌شود.

کارافرین حوزه معدن افزود: واقعیت‌ها با تفکرات مردم متفاوت است و کار معدن به سادگی درآمد بسیار بالایی برای افراد فراهم نمی‌کند. افراد باید واقع‌گرایانه به این جهت حرکت کنند و با آگاهی معادن مورد نظر را انتخاب کنند. بر خلاف باور انسان‌ها معادن طلا و مس بیشتر از درآمد‌زایی، دردسر و مشکلات بیشماری دارند.

وی گفت: پتانسیل کشور ما معدنی و نفتی است در نتیجه افرادی که می‌خواهند در این حوزه‌ها فعالیت داشته باشند باید سمت نو‌آوری به صورت دانش‌بنیان در زیرمجموعه‌های نفتی و مواد پلیمری بروند. امروزه دنیا به سمت استفاده از فناوری‌های نوین در تمامی بخش‌ها حرکت می‌کند که شامل مواردی مانند محصولات پلیمری می‌شود. این محصولات در حوزه‌های مختلف وجود دارند که قابلیت‌ها و کیفیت بهتری را در اختیار تقاضا کننده قرار می‌دهند.
او ادامه داد: یک کارآفرین باید عاقل، صبور و برنامه‌ریز باشد و نیازی نیست که حتما در حوزه فعالیت خود تخصص آکادمیک داشته باشد. بسیاری از معدن کارهای موفق حتی مدرک مرتبط نداشته‌اند و به دلیل هوش خود توانسته‌اند در حوزه مورد نظر به موفقیت برسند. یک کارآفرین در کنار موارد ذکر شده باید جسور و ریسک‌پذیر باشد تا در شرایط سخت از پس کار برآید و تسلیم موقعیت‌های دشوار نشود.

معاون خانه صنعت و معدن تجارت اظهار کرد: معدن متشکل از بخش‌های مختلف مانند استخراج، نیروی انسانی و ماشین‌آلات است. مهم‌ترین بخش فعالیت معدنی ماشین‌آلات هستند که اکنون به دلیل تحریم‌ها به ایران عرضه نمی‌شوند. طی سال‌های گذشته برای فراهم‌سازی برخی از قطعات ماشین‌آلات، به دلیل تحریم و عدم امکان خرید از کشورهای دیگر، دست به ساخت آن‌ها با استفاده از مهندسی معکوس زدیم که نهایتا با موفقیت مواجه شدیم.

ویژه برنامه جشن رمضان که هر شب ساعت ۲۱:۴۰ به تهیه کنندگی کاوه امیری جاوید از شبکه ۵ سیما پخش می شود، شب گذشته با حضور معاون خانه صنعت و معدن تجارت بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم‌ها، نماهنگ و اجرای موسیقی ؛ قدسیه صالحی و بابک افرا با بیژن پناهی زاده به گفت و گو نشستند. در ادامه بینندگان جشن رمضان می‌توانند تصاویر، ویدئو‌ها و اطلاعات بیشتر این برنامه را در صفحه اینستاگرامی برنامه به آدرس @JashneRamezanTV5 مشاهده کنند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار