رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 21 May

مستند «سردار علم و ادب» به مناسبت روز معلم ۱۲ اردیبهشت از شبکه دو پخش می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ دوازدهم اردیبهشت همزمان با شهادت آیت الله مرتضی مطهری است که به نام روز معلم نامگذاری شده است. شبکه دو سیما به مناسبت این روز، مستندی تحت عنوان […]

مستند «سردار علم و ادب» به مناسبت روز معلم ۱۲ اردیبهشت از شبکه دو پخش می‌شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ دوازدهم اردیبهشت همزمان با شهادت آیت الله مرتضی مطهری است که به نام روز معلم نامگذاری شده است. شبکه دو سیما به مناسبت این روز، مستندی تحت عنوان «سردار علم و ادب» را روانه آنتن می کند.

در این مستند به زندگی شهید مرادعلی سعیدی پرداخته شده و با همرزمان شهید (محمدتقی سعیدی و…)، همکاران (عبدالرضا سعیدی و…) و خانواده او (همسر و فرزندانش) گفتگو خواهد شد.

پاسدار شهید مرادعلی سعیدی یکم فروردین ۱۳۳۵، در روستای ابواسحاق از توابع شهرستان لردگان در خانواده‌ای مذهبی و متدین به دنیا آمد. بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ وارد سپاه شد و خدمات زیادی برای کشور انجام داد و در سال ۱۳۶۱ از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان «لردگان» راهی آموزش نظامی شد و بعد از طی کردن آموزش نظامی به جبهه نبرد حق علیه اعزام گردید. پس از مدتی پاسداری از میهن اسلامی برای عضویت در سپاه ثبت نام کرد و پس از آن مدت سه ماه در یکی از پادگان‌های نظامی تهران مشغول فراگیری آموزشهای نظامی شد. او پس از اینکه لباس مقدس پاسداری را بر تن کرد، عازم کردستان شد و به دلیل لیاقت، شایستگی و شجاعتی که داشت فرماندهی گروهان ضربت امام حسین(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرانشهر به ایشان محول شد.

از این شهید بزرگوار یک پسر و دو دختر به یادگار مانده؛ وی هفدهم خرداد ۱۳۶۵ با سمت فرمانده گروهان در سروش‌خان سنندج توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش، به شهادت رسید و مزارش در گلستان شهدای زادگاهش قرار دارد.

از آنجا که این شهید بزرگوار در طول خدمتش، منشأ اثرات خیر بود و به ادب و تربیت مشهور بود، به او «سردار علم و ادب» می‌گفتند. وی با اینکه آموزگار نبود اما برای آموزشهای نظامی به سربازان، جانب ادب و احترام به آنها را رعایت می‌کرد و تمام آموزه‌های نظامی را بی‌کم و کاست به آنان آموزش می‌داد.

مستند «سردار علم و ادب» به همت تأمین برنامه شبکه دو و تهیه کنندگی و کارگردانی سیدعلی محمودی نیکو، دوازدهم اردیبهشت ساعت ۱۳:۱۵ روانه آنتن خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار