رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 23 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

نخستین برنامه از فصل دوم برنامه «احوالپرسی» با حضور فریبا کوثری (بازیگر) و مهدی یغمایی (خواننده)، جمعه شانزدهم اردیبهشت به روی آنتن شبکه دو سیما رفت. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ پس از گفتگوی جذاب مجتبی نظری با مهدی یغمایی درخصوص مباحث کاری و خانوادگی و اجرای زنده بخشی […]

نخستین برنامه از فصل دوم برنامه «احوالپرسی» با حضور فریبا کوثری (بازیگر) و مهدی یغمایی (خواننده)، جمعه شانزدهم اردیبهشت به روی آنتن شبکه دو سیما رفت.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ پس از گفتگوی جذاب مجتبی نظری با مهدی یغمایی درخصوص مباحث کاری و خانوادگی و اجرای زنده بخشی از ترانه «عجب حالیه»، بنا به درخواست مجتبی نظری، این خواننده خوش صدای کشورمان با پدرش ارتباط تلفنی برقرار کرد و پدر خواننده کشورمان برای فرزندش و تمامی جوانان آرزوی عاقبت بخیری کرد. مهدی یغمایی در این برنامه دو ترانه با نامهای «نگارا» و «عجب حالیه» را اجرا کرد.

در بخش دیگری از برنامه، گفتگوی صمیمانه ندا غفاری (مجری برنامه) با فریبا کوثری (بازیگر) تقدیم مخاطبان شد.

ندا غفاری با پرسش از این بانوی بازیگر درخصوص نقشی که آرزوی ایفای آن را داشته باشند، سؤالات خود را آغاز کرد. کوثری گفت: دنیای بازیگری، انتها ندارد و ما هرچقدر بازی کنیم، متوجه میشویم به انتهای کار نرسیده‌ایم چون بازیگری یعنی ایفای نقش شخصیتهای مختلف، در دنیا بیش از هشت میلیارد جمعیت وجود دارد و اگر قرار باشد هر بازیگر نصف نصف این تعداد را هم ایفای نقش کند متوجه می‌شود وارد دریای بیکرانی شده است. من در حال حاضر ۳۴ سال است که به حرفه بازیگری مشغولم ولی هنوز هم در حال جستجوی ناشناخته‌های این هنر هستم و هروقت کاری به من پیشنهاد می‌شود از شب قبل استرس دارم.

بازیگر سریال مختارنامه در جواب سؤال «چه نقشی را بیشتر دوست دارد؟»، گفت: من تمامی تیپ‌ها را دوست دارم و وقتی فیلمنامه را می‌خوانم، گویی نقشی که به من پیشنهاد شده مرا به دنیایی دیگر می‌برد ولی خودم ایفا در نقشهای منفی را دوست دارم.

وی درخصوص ایفای نقشی که در سریال «معصومیت از دست رفته» و «مختارنامه» داشت، گفت: برای من سریال «معصومیت از دست رفته» نقطه شروع بازیگری در ژانر تاریخی و «مختارنامه» انتهای هنرنمایی در ژانر تاریخی بود. من نقشهای تاریخی را خیلی دوست دارم و برایم جذاب‌تر است؛ به نظرم ما در قبال نقش‌های تاریخی، دِینی داریم که فراتر از آن نمی‌توانیم قدم برداریم و بار مسئولیت بیشتری بر دوشمان است. وقتی نقشهایی همچون مادر، خانم خانه‌دار، معلم و … به من پیشنهاد می‌شود، مسلماً از افرادی که در اطرافم هستند، الهام می‌گیرم ولی هر بازیگر در نقشهای تاریخی باید به گونه‌ای نقش را ایفا کند که خدای نکرده آن را بد یا کمرنگ جلوه ندهد و این رسالت مهمی است.

کوثری در پاسخ به پیشنهاد ایفای نقش در سریالهای کمدی گفت: اکثر نقشهایی که تا به حال ایفا کرده‌ام، جدی بوده و با اینکه من انسان شوخ‌طبعی هستم ولی تا بحال کار کمدی انجام نداده‌ام؛ همچنین مواردی که باعث می‌شود از اعماق وجودم خنده بر لبم بیاید، خوشحالی مادرم، خانواده‌ام و آدمهاست. وقتی این عزیزان شاد و خوشحال باشند، من هم خوشحال خواهم بود.

بازیگر سریال «بی‌صدا فریاد کن» درخصوص نامگذاری زندگی‌اش گفت: اگر قرار بود برای زندگیم همچون فیلم، نامی انتخاب کنم، نام «زن تنها» را انتخاب می‌کردم.

وی افزود: به نظر من تعریف یک خانواده ایده‌آل، خانواده‌ای سالم و صالح است که قطعاً تمام اعضای خانواده از کنار هم بودن، لذت می‌برند.

این بانوی بازیگر در پاسخ به سؤال مجری برنامه درخصوص در اختیار قرار دادن گوشی همراه خود به اطرافیانی که امین وی هستند، گفت: اگر قرار باشد گوشی تلفن همراهم را در اختیار کسی قرار دهم که امین من باشد و محتوای گوشی‌ام را رصد نکند، مسلماً برادرزاده‌هایم کیمیا و پوریا هستند چون مطمئنم اگر گوشی من ساعتها هم دستشان باشد، در امانت خیانت نمی‌کنند و البته مادرم هم امین من هستند و به ایشان هم گوشی خود را امانت می‌دهم.

بازیگر سریال «دلنوازان» درخصوص مادرش گفت: من پدر نداشتم و مادرم برایم حکم پدر و مادر و از همه مهمتر دوست را ایفا کرد. فاصله سنی من و مادرم کم است، برای همین دوستان خوبی برای همدیگر هستیم. هرزمان خواسته‌ای از خدای مهربان داشته‌ام به مادرم گفته‌ام و از او خواسته‌ام تا برایم دعا کند چون به این مورد ایمان دارم که مادرها ارج و قرب زیادی نزد پروردگار دارند‌ و دعای آنها در حق فرزندانشان برآورده خواهد شد.

بازیگر سریال «بی‌گناهان» درخصوص سفر با ماشین زمان به گذشته یا آینده گفت: اگر قرار بود با ماشین زمان به گذشته یا آینده سفری داشته باشم، قطعاً سفر به گذشته را انتخاب می‌کردم تا برای آینده خود تصمیمات بهتری بگیرم و اگر پاک‌کن جادویی داشتم و قرار بود با آن پاک‌کن، موردی را پاک کنم، قطعاً «فقر و جهل» دو انتخاب من بودند.

فریبا کوثری در پاسخ به سؤال مجری درخصوص توصیف خودشان در سه کلمه، گفت: اگر بخواهم خودم را در سه کلمه توصیف کنم اینگونه می‌گویم: «انسانی مهربان، دست و دلباز و عاشق خانواده» و درخصوص ترک یک رفتار بد در آغاز قرن جدید، توصیه‌ام به خودم و همه مردم «عدم کنکاش و قضاوت در زندگی یکدیگر» است. اگر وقتی که برای کنکاش در زندگی دیگران می‌گذاریم را برای شناخت خودمان بگذاریم، قطعاً پیشرفت‌های زیادی در زندگی خواهیم داشت. بهتر است سعی کنیم با حرفها، کارها و… همدیگر را آزار ندهیم.

وی افزود: کرونا با همه بدی‌هایی که داشت، به نظرم برای ما خوب بود؛ چون نشان داد با چیزی که اصلاً دیده نمی‌شد چطور برخی از ما عزیزانمان را از دست دادیم پس تا هستیم و زندگی میکنیم قدر لحظات زندگی و با هم بودنمان را بدانیم. چقدر خوب است همه ما قدر داشته‌هایمان را بدانیم، قدر پدر و مادرمان را بدانیم و از لحظات زندگی و فرصت‌های خود به خوبی استفاده کنیم.

فریبا کوثری بعد از نمایش تصاویری که برای مهمانان به نمایش می‌آید، نظرات خود را بیان کرد. درخصوص تصویری از ایشان در سکانسی از سریال «مختارنامه» گفت:  من از این سریال بسیار لذت برده‌ام و در کارنامه کاری‌ام، بعد از «دندان مار»، دومین کاری است که بسیار به آن علاقه‌مندم. درخصوص نمایش تصویری از مادرشان گفت: مادرم معمولاً همراه من هستند و امروز هم با ایشان به استودیوی برنامه آمده‌ام. همیشه خواهش و آرزوی من از خداوند این بوده که مادرها سالم و سلامت باشند و خداوند آنها را حفظ کند.  درخصوص نمایش تصویری از «دفتر مشق» خاطرنشان کرد: نمیدانم چرا در زمانی که ما دانش‌آموز بودیم اینقدر تکلیف داشتیم؟ تعطیلات هم مثل الان برای آلودگی هوا، برف و … وجود نداشت و همیشه برای من چهارده روز تعطیلات نوروزی، «عذابی الیم» نام داشت چون علاوه بر پیک نوروزی، کلی هم باید مشق می‌نوشتیم و بدتر از همه این بود که مادر من در این امر سخت‌گیر بود و اگر مشق‌هایم را بدخط می‌نوشتم، آنها را پاره میکرد تا دوباره مشق‌ها را با خط خوش بنویسم. وی درخصوص تصویری از «شهر زاهدان» گفت: من در شهر زاهدان متولد شده‌ام و چون زادگاهم آنجا بوده، دوستان خوبی هم دارم که سعی میکنم هرسال به آنها سر بزنم.

فریبا کوثری به عنوان صحبت پایانی گفت: در سال جدید برای همه مردم کشورم، عشق، سلامتی، آرامش و هرآنچه خوب است آرزومندم.

بخش جذاب و مهیج برنامه، اجرای مسابقه‌ای با حضور حاضران در استودیو و ندا غفاری و سلیم خاطرخواه بود که پس از اجرای مسابقه، سلیم خاطرخواه به اجرای ترانه‌ای پرداخت.

برنامه «احوالپرسی» کاری از گروه خانواده شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدجواد سیدمحسنی و اجرای ندا غفاری است که جمعه‌ها ساعت ۲۱:۱۵ روانه آنتن این شبکه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار