رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May

در برنامه «از آسمان» بیست و دوم اردیبهشت، با خانواده و همرزم شهید مدافع حرم شهید عین اله مصطفایی گفتگو خواهد شد.   به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، آقای مصطفایی را در محله با فعالیتهای فرهنگی‌اش می‌شناختند. وی مؤسس کانون فرهنگی هنری کوثرِ مسجد پنج تن آل عبا علیهم السلام […]

در برنامه «از آسمان» بیست و دوم اردیبهشت، با خانواده و همرزم شهید مدافع حرم شهید عین اله مصطفایی گفتگو خواهد شد.  

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، آقای مصطفایی را در محله با فعالیتهای فرهنگی‌اش می‌شناختند. وی مؤسس کانون فرهنگی هنری کوثرِ مسجد پنج تن آل عبا علیهم السلام بود.  در سالهای نخست پس از پیروزی انقلاب، بچه حزب‌الهی‌ها روی دیوارها می‌نوشتند: «مساجد سنگر است؛ سنگرها را حفظ کنیم» شهید مصطفایی با تمام وجودش باور داشت که سربازهای انقلاب از دل همین مساجد بیرون می‌آیند.

در بخشی از این برنامه همسر آقای مصطفایی از روزهای خوب زندگی‌شان می‌گوید، از مأموریتهای شهید مصطفایی و چشم انتظاری‌های پیاپی و دل‌نگرانی‌های تمام نشدنی ایشان بعنوان همسر آن شهید بزرگوار. از مرد مهربانی که عاشقش بود و از عشقی که مانع رفتن مرد زندگی‌اش به سوریه نشد. خدا به زندگی این زوج خوشبخت یک امیررضا هم داد. آقای مصطفایی نام پسرش را امیررضا گذاشت تا یادش باشد که هر چه دارد از برکت کرامت و لطف حضرت رضا(ع) است.

آقای مصطفایی بارها برای کمک به جبهە مقاومت راهی سوریه شد؛ جالب اینجاست که هر بار شوق رفتن و کمک کردنش، بیش از دفعە پیش بود. بارها در غم فراق رفقای شهیدش، مهدی عزیزی، رضا کارگر برزی، علی کنعانی و حاج اسماعیل حیدری اشک ریخت امّا دل سرد نشد.  همرزمانش میگفتند که آقای مصطفایی هیچوقت در هیچ کاری کم نمی‌گذاشت، همیشه هر کاری که از دستش برمی‌آمد را انجام میداد چه در مسجد و محل کار و چه در میدان جنگ…

حاجی در لحظه آخر، مکان افتادنش را به دوستانش گفت ولی وقتی بچه‌ها رسیدند، تکفیری‌ها پیکرش را برده بودند. خبر شهادتش خیلی زود به خانواده‌اش رسید ولی همسر و فرزندش، خیلی دیر این واقعیت را باور کردند. رفقای حاجی شش سال طول کشید تا پیکرش را به کشور برگردانند؛ فقط خدا میداند که در این شش سال، همسر و پسرش چه کشیدند.

اول و آخر داستان انتظار خانوادە مصطفایی محرم بود. حاجی در ماه محرم سال ۹۴ مفقود شد و در ماه محرم سال ۱۴۰۰ تفحص و تشییع و تدفین. حالا مزار آقای مصطفایی در صحن باصفای حرم امامزاده حسن(ع) زیارتگاه عشاق حضرت اباعبدالله(ع) و آرزومندان شهادت و پناهگاه دلتنگیهای امیررضاست.

«از آسمان» کاری از گروه معارف شبکه دو سیما با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیر خورشیدی فرد، پنجشنبه‌ها حوالی ساعت ۱۳:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه روانه آنتن این شبکه خواهد شد و بازپخش آن پنجشنبه هفته بعد ساعت ۷ صبح خواهد بود که روایت شهید مدافع حرم عین اله مصطفایی، ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۰ پخش خواهد شد.

در تولید این برنامه، سعید سلیمانی (تصویرگر و تدوینگر)، مرتضی اعطاسی (دستیار تصویر و نور)، نادر گهرسودی (گوینده) و حمید بناء (نویسنده) مشارکت دارند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار