رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
  • السبت ۲۴ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 1 June

۹۷۴۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۶ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

نمایش “پرسه در تاریکی” با حمایت “خانه نمایش دا” به روی صحنه می‌رود

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی خانه نمایش دا؛ نمایش «پرسه در تاریکی» به طراحی و کارگردانی سیامک صفری و به نویسندگی ارمغان سروی، نرگس کامروا، فرید عبدل پور و سعادت قاضی پور؛ با حمایت “خانه نمایش دا” خرداد ماه ۱۴۰۱ در خانه نمایش دا به روی صحنه می‌رود. این نمایش برداشتی […]


فیلم کوتاه «داستان یک دیدار» در قاب سلامت

فیلم کوتاه «داستان یک دیدار» در سالروز ملی پیوند اعضا از شبکه سلامت سیما پخش می شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، شبکه سلامت سیما شنبه ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۷:۳۰ در سالروز ملی پیوند اعضا و برای سپاس از خانواده های بزرگوار اهدا کننده عضو، فیلم کوتاه داستانیِ «داستان […]


کسری پرتوی: از تجربه بازیگری تئاتر گفت

به گزارش سینماخانه؛ به بهانه روی صحنه رفتن نمایش «خرگوش» گفتگوی اختصاصی داشته ایم با کسری پرتوی بازیگر این نمایش: لطفا خودتون را معرفی کنید و از فعالیت‌هاتون برای مخاطبان سینمخانه بگویید از کودکی در فیلم ننه لالا از کارهای پدرم حضور داشتم و بعد در ۱۲ سالگی در سریالی به کارگردانی مادرم خانم صدرعرفایی با عنوان […]


سارا لاهوت: از بازی در نمایش خرگوش گفت

به گزارش سینماخانه؛ به بهانه روی صحنه رفتن نمایش «خرگوش» گفتگوی اختصاصی داشته ایم با سارا لاهوت بازیگر این نمایش: لطفا خودتان را معرفی کنین و در مورد کاراکترتون برای مخاطبان سینماخانه بگویید سارا لاهوت هستم و ۱۳ ساله است که در حرفه بازیگری در تئاتر و تصویر مشغول هستم. خانم زاهدی نمایشنامه را به من دادن […]


علی رشوند: از دشواری های اجرای تئاتر گفت

به گزارش سینماخانه؛ به بهانه روی صحنه رفتن نمایش «خرگوش» گفتگوی اختصاصی داشته ایم با علی رشوند بازیگر این نمایش: لطفا خودتون را معرفی کنید و از فعالیت‌هاتون برای ما بگید سلام علی رشوند هستم متولد ۱۳۶۱ و از فروردین ۱۴۰۱ وارد عرصه‌ نمایش شدم و کار خرگوش اولین تجربه من روی صحنه هست. البته چند جلسه […]


سالارخمسه: بلاهت کاراکترهای نمایشی جذابیت خاص خود را دارد

به گزارش سینماخانه؛ به بهانه روی صحنه رفتن نمایش «خرگوش» گفتگوی اختصاصی داشته ایم با سالار خمسه بازیگر این نمایش: لطفا خودتون رو معرفی کنید و از فعالیت هاتون برای ما بگید. سالار خمسه هستم. متولد ۱۳۷۰ و از سال ۱۳۸۷ کار خودم را شروع کردم. ابتدا قصد مهاجرت از ایران رو داشتم اما به خدمت سربازی […]


بیانیه اصغر فرهادی درباره اتهام سرقت هنری

اصغر فرهادی کارگردان فیلم سینمای «قهرمان» در تازه‌ترین اظهار نظر درباره حواشی اخیر مربوط به فیلم «قهرمان» در نشست خبری هیات داوران جشنواره فیلم کن توضیحاتی را ارائه کرد. به نقل از  ورایتی، اصغر فرهادی که امسال یکی از داوران بخش رقابتی اصلی جشنواره فیلم کن است، در نشست خبری ویژه داوران این رویداد سینمایی بیانیه‌ای طولانی درباره اتهامات […]


موافقت شورای صدور پروانه ساخت سینمایی با سه فیلم‌نامه

تهمینه میلانی «آتش بس ۳» را می سازد

شورای صدور پروانه ساخت سینمایی در جلسه اخیر با سه فیلم‌نامه موافقت کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری؛ فیلم‌نامه‌های «ستاره سینما» به تهیه‌کنندگی احسان ظلی‌پور و کارگردانی و نویسندگی عادل تبریزی، «آتش بس ۳» به تهیه‌کنندگی محمد نیک‌بین و کارگردانی و نویسندگی تهمینه […]


گزارش تصویری نمایش «فقط او نمی دانست»

به گزارش سینماخانه نمایش «فقط او نمی دانست» به کارگردانی میلاد حسینی نسب و با بازی رضوان جهانبخش، سیما عرب زاده، رسول حری، سعید حسن پور و احسان ‌زارع از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت ماه در ‌تماشاخانه اهورا به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس: پیام احمدی کاشانی


نخستین جشنواره مونولوگ هیلاج برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش سینماخانه، طی مراسمی برگزیدگان نخستین جشنواره مونولوگ هیلاج طی مراسمی توسط با حضور امیرشهاب رضویان، نسیم ادبی، ایوب آقاخانی به عنوان داوران این جشنواره معرفی شدند. صدرا سبحانیان برای اجرای مونولوگ فردریک به کارگردانی امیرپیکاک و امیرحسین بابا اکبری برای اجرای مونولوگ صلیب آهنین به کارگردانی فاطمه گندمکار به طور مشترکً برنده جایزه […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«بی بدن» و زنده نگه داشتن سینمای اجتماعی

سینمای اجتماعی ایران حالا دیگر به یکی از ارکان اصلی بدل گشته است و «بی بدن» نشان می دهد محدودیت‌های چند سال اخیر و تمام تلاش های خواسته یا ناخواسته در جهت کمرنگ نمودن این شکل از سینما نتوانسته است ریشه دوانده و اصیل این گرایش را به تمامی در میان فیلمسازان و مخاطبین بگسلد. «بی بدن» قصه اش را از ماجرایی واقعی وام می گیرد و فیلمنامه نویس به سبب تجربه و دسترسی به پرونده های جنایی سال های گذشته موفق می شود تا با تلفیق عناصر و متریال های درام و تعلیق بر بستر موضوعی ملتهب، تماشاگر را با خود همراه سازد. فیلمساز و فیلمنامه نویس می کوشند تا تصویری تازه از شخصیت‌ها و فرآیندهای قضایی ارائه دهند و به همین مناسبت است که نوید پورفرج برای نقش بازپرس انتخاب گردیده تا یک نوع آشنایی زدایی را با کاراکتری این چنین شاهد باشیم و تا حد قابل قبولی به توفیق رسیده است. نمونه این رویکرد را می توان در نقش پدر و استفاده از سروش صحت هم امتداد داد که البته به آن اندازه موثر و باورپذیر نیست. الناز شاکردوست پس از وقفه ای کوتاه و در ادامه روند روبه رشد گذشته از پس نقشی سخت که نیاز به آمادگی های روحی و حسی و حتی جسمی خاصی داشته برآمده و حس و حال یک مادر نگران را به خوبی بازتاب می دهد. «بی بدن» یک نقطه ضعف هم دارد و آن طولانی بودن تایم فیلم (نسخه جشنواره) است که می تواند با تدوینی مجدد شکلی پالوده به خود بگیرد. پایان بندی «بی بدن» به شدت غافلگیرکننده است و به زعم نگارنده بر تاثیر گذاری قصه بر مخاطب اش بسیار می افزاید و می تواند از جمله وجوه افتراق این فیلم با سایر آثاری باشد که تاکنون با موضوع قصاص ساخته شده اند؛ همچنانکه پرداختن به جزییات قضایی نیز یکی از ویژگی های «بی بدن» است. سینماخانه / حمید عبدالحسینی