رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 21 خبر


  • سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 7 May
  • چهارشنبه 4 خرداد 1401 - 14:19
  • کد خبر : 97825
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «فقط او نمی دانست» سعی در به رخ کشیدن برخی خلاء های شخصیتی و رفتاری دارد

میلاد حسینی نسب تهیه کننده و کارگردان نمایش «فقط او نمی دانست» در مصاحبه ای به شرح مختصر این نمایش پرداخت و عنوان کرد: متن نمایش “فقط او نمی دانست” بازنویسی شده نمایشنامه ای به نام “جشن گاسفورت” اثر آلن اکبورن است که در کتابی تحت عنوان “سرگیجه” چاپ شده، هر پنج نمایشنامه این مجموعه […]

میلاد حسینی نسب تهیه کننده و کارگردان نمایش «فقط او نمی دانست» در مصاحبه ای به شرح مختصر این نمایش پرداخت و عنوان کرد:
متن نمایش “فقط او نمی دانست” بازنویسی شده نمایشنامه ای به نام “جشن گاسفورت” اثر آلن اکبورن است که در کتابی تحت عنوان “سرگیجه” چاپ شده، هر پنج نمایشنامه این مجموعه توسط آقای سینا قاسمی ترجمه شده است که ما توانستیم مجوز کتبیِ استفاده از ترجمه های ایشان را دریافت کنیم. این نمایشنامه ها در ژانر کمدی رفتاری نوشته شده است که سبک مورد علاقه آلن اکبورن می باشد. گفتنی است “جشن گاسفورت” پیش از این توسط استاد سیروس ابراهیم زاده نیز تحت عنوان “جشن نیکوکاری” ترجمه شده و به چاپ رسیده است.
آلن ایکبورن در ۱۲ آوریل ۱۹۳۹در لندن چشم به دنیا گشود. وی نمایشنامه نویس و کارگردان پرکار بریتانیایی است. او تا سال ۲۰۲۱ بیش از هشتاد نمایشنامه را نوشته و کارگردانی کرده است.
اتفاقات این نمایش در روزی خاص برای اهالی یک دهکده رخ می دهد. در این روز ویژه جشنی بر پا شده تا همزمان با افتتاح سالن تشریفات، خانم نماینده “اِما پیرس” نیز برای ایراد سخنرانی و همچنین تبلیغات غیر مستقیم از حزب خودش در انتخابات پیش رو در این جشن حضور پیدا کند. اما زمانی که ایشان به دهکده می رسد هیچ چیز آماده نیست …

وی از مشکلات این نمایش سخن به میان آورد و افزود: ساختن یک نمایش پر از چالش ها و مشکلات مختلف و گوناگون است، از مهیا کردن محل تمرین بگیرید تا اخذ مجوزهای مربوط به ترجمه و تاییدیه متن و بازبینی و هزینه های مختلفی که در طول مسیر وجود خواهد داشت، اما برای بنده که تهیه کننده این نمایش بودم با توجه به اینکه “گروه اتفاق” در کرمان فعالیت دارد، اجرا در شهر تهران بسیار سخت تر از آن چیزی بود که به نظر می رسید. چرا که کل گروه باید در تمام مدت اجرا در تهران ساکن باشند و این امر هزینه های مختلفی را از جمله اسکان، رفت و آمد، خورد و خوراک و غیره را شامل می شد و همچنین نیاز به هماهنگی های ریز و درشت بسیاری داشت.

این کارگردان از برنامه آتی خود گفت و افزود: نمایش «فقط او نمی دانست» بعد از اجرای تهران، از نیمه خرداد ماه ۱۴۰۱ در کرمان به روی صحنه خواهد رفت و پس از آن نیز برنامه هایی برای اجرا در شهرهای دیگر داریم که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
میلاد حسینی نسب حدود پنج سال هست که وارد حیطه بازیگری و کارگردانیِ فیلم و تئاتر شده و پیش از آن از نوجوانی در حیطه نویسندگی و شاعری فعالیت جدی و مستمر داشته و تحاربی کسب کرده است.
در حیطه تئاتر، نمایشنامه نویسی ، بازیگری و کارگردانی در این سالها شاگرد اساتیدی همچون یدالله آقا عباسی ، صدرالدین زاهد ، عبدی قراری ‌، علی نفیسی ، بابک دقیقی ، محمد رضا حیدری ، محمد کاظم دامغانی و ‌ آرش اخلاقی بوده است .
وی همچنین تهیه کننده و دستیار کارگردان فیلم کوتاه “به آنها بگو من مرده ام” است که اخیرا به جشنواره فیلم کوتاه اتریش راه پیدا کرده است.

در خصوص میلاد حسینی نسب، کارگردان این نمایش هم جالب است بدانید که وی در سالهای اخیر در چندین حیطه مختلف فرهنگی و هنری فعالیت داشته است. نوشتن کتاب “آموزش مواجه با زلزله” برای مقطع دبستان به زبان محاوره و شعر یکی از فعایت های او است. هچنین وی به عنوان داور بخش ادبی در جشنواره ی فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور در سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ فعالیت داشته است و همچنین رئیس هیات داوران در جشنواره دانشجویان علوم پزشکی کشور در سال ۱۳۹۴ بوده است. او نفر اول جشنواره ی بین المللی جوانه در سال ۱۳۹۲ در بخش ترانه، نفر اول جشنواره ها ی شعر ماه و مهر، اردیبشهت غزل، نخلهای سوخته، جشنواره شعر مادر و منتخب جشنواره ی شعر رضوی در سالهای مختلف بوده است. و کتاب اشعتر خود را نیز در نوبت چاپ دارد. همچنین وی با آهنگسازان و خوانندگان به نامی در سطح کشور سابقه ی همکاری داشته از جمله دکتر محمد رضا چراغعلی،نیما محرابی،سیامک عباسی،ویلیام نیری و غیره. و همچنین به عنوان جوان موفق استان کرمان در سالهای ۹۷ و ۹۸ انتخاب شده است . جمیع این تجارب به او کمک کرده تا در حیطه ی نوسیندگی و کارگردانی هم موفق ظاهر شود.
عواملی که در این نمایش نقش داشتند عبارتند از: نویسنده: آلن کبورن (جشن گاسفورت)،مترجم: سینا قاسمی،کارگردان: میلاد حسینی نسب،تهیه کننده: میلاد حسینی نسب،بازیگران: رضوان جهانبخش، سیما عرب زاده، رسول حری، سعید حسن پور، احسان زارع،مشاور کارگردان: ‌علی نفیسی بازنویسی: ‌میلاد حسینی نسب ،مشاور پروژه: نادر ‌نادرپور، سرپرست گروه موسیقی: امید حسینی ،مشاور رسانه: پیام ‌احمدی ‌کاشانی،فرزاد ‌جمشیددانایی،عکاس: پیام ‌احمدی ‌کاشانی،فهیمه ‌علی ‌بیگی، لیلا ‌محرم ‌پور، دستیار صحنه: محمد رضا رمضان پور

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار