رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی شبکه جام جم؛ احسان دهقان، گردشگر مهمان دیشب شب نشینی بود؛ وی با حضور در برنامه از ویژگی‌های شیراز و آثار باستانی آن منطقه گفت. وی در ادامه به نحوه آشنایی خود با رشته گردشگری پرداخت و از روش برنامه‌ریزی تور گردشگری صحبت کرد. گردشگر گفت: […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی شبکه جام جم؛ احسان دهقان، گردشگر مهمان دیشب شب نشینی بود؛ وی با حضور در برنامه از ویژگی‌های شیراز و آثار باستانی آن منطقه گفت. وی در ادامه به نحوه آشنایی خود با رشته گردشگری پرداخت و از روش برنامه‌ریزی تور گردشگری صحبت کرد.

گردشگر گفت: شیراز شهری است که در تمام بخش‌های گردشگری حرفی برای گفتن دارد؛ این شهر از زمان هخامنشی و ساسانیان آثار تاریخی‌ دارد، شاعران سرشناسی را در خود جای داده و حتی در بحث مذهبی شامل آرامگاه علی بن حمزه و شاه‌چراغ می‌شود. از این جهت این شهر برای انواع گردشگران مقصد بسیار مناسبی به حساب می‌آید.

دهقان ادامه داد: من اهل شرق شیراز هستم و تحصیلات کارشناسی‌ام را در رشته حسابداری گذراندم. زمانی که دانشجو حسابداری بودم همایشی در دانشگاه ما در رابطه با طبیعت ایران برگزار شد. برگزار کننده این همایش یک آموزشگاه گردشگری در شیراز بود؛ در آنجا با این رشته آشنا شدم و فردای آن روز در آموزشگاه ثبت‌ نام کردم و با گذر زمان دوره‌های مربوط به گردشگری را گذراندم.

وی افزود: به طور کلی حسابداری رشته‌ای نبود که مورد علاقه من باشد و تنها به دلیل پیدا کردن شغل وارد آن شده بودم. در آن زمان علاقه بسیاری به طبیعت و تاریخ داشتم و دنبال رشته‌ای بودم که از حسابداری فاصله بگیرم. به محض مواجهه با دوره‌های گردشگری وارد آن‌ها شدم و از همان زمان تا به امروز در این رشته مشغول به کار هستم.

او اظهار داشت: در دورهمی‌های شیراز معمولا مردم به گفتن داستان یا تعریف کردن خاطره می‌پردازند و خوراکی‌هایی مانند عرقیات شیراز، فالوده شیرازی و غذاهای سنتی مانند دو پیازه آلو میل می‌کنند. در شیراز به سیب‌زمینی، آلو می‌گویند و به همین دلیل نام آن غذا برای مردم شهر‌های دیگر کمی گمراه کننده به نظر می‌آید.

گردشگر گفت: من بیش از همه در شیراز با تخت جمشید یا همان پارسه ارتباط برقرار می‌کنم. بر اساس کتیبه‌های خشایار شاه نام اصلی تخت جمشید، پارسه است. دلیل علاقه من به این مکان معماری، نقوش و هنر استفاده شده در آن است که ما در بخش‌های تاریخی دیگرمان نمی‌توانیم ببینیم. تخت جمشید به طور کلی یکی از خاص‌ترین بنا‌های تاریخی دنیا است.

دهقان اظهار کرد: در تورها بر اساس رشته و علاقه‌مندی مسافران برنامه متفاوتی را ترتیب می‌دهیم تا بتوانیم بهترین مکان‌های شیراز را به افراد نشان دهیم. توریست‌های خارجی معمولا برای برنامه‌های فرهنگی و تاریخی به ایران می‌آیند و کمتر به دیدن از زیبایی‌های محیط زیست و طبیعت‌گردی می‌پردازند.

گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز علی شعبانی است. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار