رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 18 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • جمعه 10 تیر 1401 - 17:23
  • کد خبر : 100688
  • تئاتر
  • چاپ خبر : سیده سحر طباطبایی نیا: عشق به تئاتر مانع از رها کردن آن است

به بهانه اجرای نمایشنامه خوانی «مهمان و خواستگاری» در پردیس تئاتر شهرزاد گفتگوی کوتاهی داشتیم با سیده سحر طباطبایی نیا کارگردان این نمایشنامه خوانی: هدفتان از این کار چه بود و تجربه تان از کار با آقای رسول نجفیان را بفرمایید در کار خدای کشتار با استاد رسول نجفیان کار کرده بودم ایشان لطف کردند […]

به بهانه اجرای نمایشنامه خوانی «مهمان و خواستگاری» در پردیس تئاتر شهرزاد گفتگوی کوتاهی داشتیم با سیده سحر طباطبایی نیا کارگردان این نمایشنامه خوانی:

هدفتان از این کار چه بود و تجربه تان از کار با آقای رسول نجفیان را بفرمایید

در کار خدای کشتار با استاد رسول نجفیان کار کرده بودم ایشان لطف کردند و مجدد همکاری با بنده راپذیرفتند و ممنونم که قبول زحمت کردند. من چون لیسانس سینما و فوق لیسانس روانشناسی بالینی را دارم؛ از بُعد روانشناسی به این اثر چخوف نگاه کردم و دیدگاه جدیدی رو سعی کردم ارائه بدهم. تصمیم گرفتم بخشی از عواید مالی کار را به شیرخوارگان آمنه اختصاص بدهم تا کمکی کوچک برای این کودکان باشد و ممنون از آقای نجفیان که با وجود نبود تهیه کننده قبول زحمت کردند و مجموعه پردیس شهرزاد که این امکان رو برای ما فراهم کردند.

به عنوان یک کارگردان جوان، رویکردتان نسبت به تئاتر و آینده تئاتر چگونه هست؟

اگر بخواهم بی پرده باهاتون صحبت کنم تئاتر پراز حاشیه هست. اکثر افرادی که در تئاتر مشغول اند؛ هدف مشخصی ندارند و این اذیت کننده است و بارها قصد خارج شدن از این کار را داشتم اما اون عشق به تئاتر مانع می شود. ولی این کارم را با عشق تقدیم به این بچه ها (شیرخوارگانه آمنه) کردم و جالب این می باشد که خیرین زیادی پذیرفتن و اتفاق های خوبی افتاد. در کل از آقای نجفیان تشکر می کنم که ما را در این راه حمایت کردن.

همکاران سینماخانه :

گفتگو : حمید عبدالحسینی
برگردان : آرام طالشی
عکاس : معصومه اسمی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار