رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

رئیس سازمان سینمایی کشور از طرح های عمرانی و سینما‌های چهارمحال و بختیاری بازدید کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور به همراه احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های‌ شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی و احسان قائدی، […]

رئیس سازمان سینمایی کشور از طرح های عمرانی و سینما‌های چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور به همراه احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های‌ شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی و احسان قائدی، رییس‌ حوزه هنری چهارمحال و بختیاری روز گذشته  از طرح های عمرانی و سینماهای این استان بازدید کرد.

در این بازدید احمد راستینه با تاکید بر لزوم تجهیز و بهسازی مراکز سینمایی استان، گفت: امید است با انعقاد تفاهمنامه همکاری و تصویب تعهدات فی‌مابین‌ استانداری چهارمحال و بختیاری و سازمان سینمایی، اقدامات موثری برای توسعه هنر سینما در بخش زیرساختی و نرم‌افزاری در استان شکل گیرد.

وی یادآور شد: نیروی انسانی کارآمد و موثر در عرصه سینمایی چهارمحال و بختیاری به حمایت‌های بیشتری برای فعالیت و تولید آثار نیاز دارد که با سفر استانی معاون وزیر زمینه برای این شکل‌گیری‌ این حمایت‌ها‌ فراهم خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های‌ شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رئیس سازمان سینمایی کشور، در چهارمحال و بختیاری و طرح مستقیم دغدغه‌ها‌ و خواسته‌های‌ جامعه هنری و مسوولان‌ استانی عنوان کرد: عمده مباحث مطرح شده مربوط به ضرورت‌ حمایت از این حوزه در استان است.

بر پایه این گزارش فاز تکمیلی کافه سینما روباز شهرکرد با حضور محمد خزاعی معاون وزیر و رییس‌ سازمان سینمایی، سمعی‌ و بصری و احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی و جمعی‌ از مسئولان و هنرمندان چهارمحال‌ و بختیاری بازگشایی شد.

در ادامه احسان قائدی، رئیس‌ حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح این بخش از پردیس سینمایی بهمن شهرکرد با بیان اینکه مراحل بازسازی این مجموعه سینمایی با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به پایان رسید، گفت: بخش کافه سینما روباز این‌ پردیس نیز از سال گذشته تاکنون با اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال و با تعبیر دکوراسیون، تکمیل و آماده ارائه خدمات به علاقه‌مندان به هنر سینما شده است.

وی افزود: در حال حاضر سالن روباز دارای ظرفیت متغیر برحسب تعداد صندلی‌ها است.

قائدی یادآور شد: ظرفیت یکی از چهار سالن‌ این پردیس سینمایی را ۲۲۰ نفر و سه سالن دیگر را حدود ۶۰ است که‌ با بهره‌برداری از آنها در سال گذشته و بهبود شرایط کرونایی، استقبال مخاطبان برای استفاده از این فضای فرهنگی و هنری افزایش یافته است

رییس سازمان سینمایی در سفر به چهارمحال و بختیاری آخرین وضعیت طرح‌های فرهنگی و سینمایی این استان را از نزدیک بررسی کرد. سالن مجتمع غدیر، مجموعه سینمایی بهمن، سالن ارشاد، ساختمان سینمای جوان و … در شهرکرد ‌همچنین، سالن آمفی‌تئاتر ارشاد شهر فارسان از جمله این طرح ها بودند.

لازم به ذکر است در این سفر حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت، محمدرضا سوقندی مدیرکل استان ها و حقوقی سازمان سینمایی، مهدی اذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و هاشم میرزاخانی‌ مدیرعامل موسسه سینما‌شهر، رئیس سازمان سینمایی را همراهی کردند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار