رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

برنامه تلویزیونی «برسد به دست فردا» شامگاه جمعه ۱۷ تیرماه، ساعت ۲۲:۳۰ با موضوع «اینترنت و ارتباطات نوین» روی آنتن شبکه چهارسیما می‌رود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، سیزدهمین قسمت برنامه تلویزیونی «برسد به دست فردا»، روایت قصه نیم قرن ظهور «اینترنت و ارتباطات نوین» در ایران و‌ نحوه […]

برنامه تلویزیونی «برسد به دست فردا» شامگاه جمعه ۱۷ تیرماه، ساعت ۲۲:۳۰ با موضوع «اینترنت و ارتباطات نوین» روی آنتن شبکه چهارسیما می‌رود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، سیزدهمین قسمت برنامه تلویزیونی «برسد به دست فردا»، روایت قصه نیم قرن ظهور «اینترنت و ارتباطات نوین» در ایران و‌ نحوه مواجه اجتماعی و فرهنگی ایرانیان با آن‌ است.
نگاهی به تاریخچه ورود کامپیوتر به ایران؛ تحول ارتباطات و افزایش دانایی، مروری بر جایگاه ایران در فناوری رایانه، گذری بر نظارت‌‌‌های اخلاقی، سیاسی و فنی در فناوری اطلاعات، ضرورت کوچ نظام حکمرانی و تصمیم‌گیری از سنتی و متمرکز به برخط و غیرمتمرکز، ظهور هوش مصنوعی و متاورس، نفوذ میکروچیپ‌ها در تار و‌ پود زندگی انسان و جنگ تکنولوژیست‌ها و اهالی علوم انسانی از جمله مهمترین محورهای مورد بحث در این قسمت برنامه «برسد به دست فردا» است که شامگاه جمعه ۱۷ تیرماه، ساعت ۲۲:۳۰  از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
پرسش‌هایی چون: افراط یا ‌تفریط؟ آیا فرهنگ‌ایرانی در برابر تکنولوژی مقاومت می‌کند؟
مهاجران و مقیمان دیجیتال چه کسانی هستند؟
آیا تکنولوژی بشر را منزوی می‌کند؟
آیا جهان درون انسان مبتنی بر نرم‌افزارها می‌شود؟
آیا کرونا باور جهان سوم در استفاده از فن‌آوری‌های نوین را تغییر داد؟
انسان آفلاین در فردایی که از راه می‌رسد، چگونه است؟
قرص‌‌های سخنگوی آینده چگونه زندگی انسان را کنترل می کند؟
و آیا قلب انسان روزی هک خواهد شد؟، بخشی از واقعیت‎ها و مفروضاتی است که در این قسمت با کارشناسان و متخصصان میهمان برنامه مطرح می‌شود.
همچنین در سیزدهمین قسمت «برسد به دست فردا» نامه بهرام عظیمی انیماتور شناخته شده ایرانی و کارگرادن انیمیشن سینمایی «تهران ۱۵۰۰» به ساکنان زمین در قرن تازه مرور می‌شود و معرفی مستند «پریدن از روی دیوار آتش» بخش دیگری از این برنامه است.
«برسد به دست فردا» به نویسندگی و تهیه‌کنندگی علی زارعان و کارگردانی فواد صفاریان‌پور کاری‌ است از گروه اجتماعی شبکه چهار سیما، که می‌کوشد علاوه بر واکاوی اساسی‌ترین مسائل قرن گذشته، تصویری از آینده را برای مخاطب ترسیم کند.
این برنامه با اجرای علی‌رضا شجاع‌نوری، در هر قسمت یکی از موضوعات و حوزه‌های مهم و اثرگذار اجتماعی را در قالب آیتم‌های متنوع، با دو رویکرد «بررسی تحولات یک سده گذشته» و «آینده‌نگاری و آینده‌پژوهی» مورد بررسی قرار می‌دهد.
گفت‌وگو پیرامون گذشته و آینده موضوع برنامه، با حضور کارشناسان و متخصصان، از جمله آیتم‌های این برنامه است که در این بخش منصور ضابطیان با «نگاه به آینده» و کیانا فرهی با «مرور گذشته و رویدادهای قرن ۱۴» به بحث و تبادل نظر با میهمانان برنامه می‌پردازند.
اردشیر رستمی دیگر راوی این برنامه است که در حال و هوایی شاعرانه سرفصل‌های متنوعی را مطرح می‌کند و معین‌الدین زارعان در یک آیتم به معرفی مستندهای ساخته شده در سینما و تلویزیون کشور  می‌پردازد. مستندهایی که تصویری روشن از قرن ۱۴ را برای مخاطب عرضه می کند.

از دیگر آیتم‌های این برنامه می‌توان به «دانستنی‌های قرن۱۴(مستند کوتاه)» و «پدیده‌های قرن۱۴، (رویدادها و حوادث) اشاره کرد.
«برسد به دست فردا» شامگاه جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. بازپخش اول این برنامه ساعت ۱۶ روز بعد از پخش، بازپخش دوم دوشنبه هر هفته ساعت ۹ صبح و بازپخش سوم جمعه هفته بعد ساعت ۱۶ است.
شایان ذکر است، قسمت‌های اول تا دوازدهم این برنامه با بررسی موضوعاتی چون «طنز در قرن ۱۴»، «بررسی تحولات جمعیتی ایران در قرن ۱۴»، «شهرهای تاب‌آور قرن ۱۴»، «یکصد سال نفت»، «حوزه علمیه»، «محیط زیست» و «مرور تاریخ صد ساله‌ی حرم رضوی»، «ارتباطات»، «یک‌صد سال معماری،  «رادیو» و «یک سده سبک زندگی ایرانیان» با حضور صاحب‌نظران روی آنتن رفته است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار