رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
در سفر استانی رئیس سازمان سینمایی به کردستان مطرح شد؛

لزوم حمایت جامعه علمی و علمای دینی به سینمای ملی

رئیس سازمان سینمایی کشور به استان کردستان سفر و با نماینده ولی فقیه این استان دیدار کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در سفر استانی خود به کردستان ، با حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه این استان […]

رئیس سازمان سینمایی کشور به استان کردستان سفر و با نماینده ولی فقیه این استان دیدار کرد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در سفر استانی خود به کردستان ، با حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه این استان ،صبح امروز(۲۳ تیرماه) دیدار کرد.

محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی و سمعی، بصری نیز در این دیدار گفت:دولت در این هیاهوی سیاسی و اقتصادی کشور و با وجود مسائل داخلی و بین‌المللی، عملکرد بسیار خوبی در حوزه فرهنگی داشته است و می توان گفت یکی‌ از فرهنگی ترین دولت بعد از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. با این وجود این تلاشها کمتر دیده شد.

وی بر لزوم همکاری رسانه‌ها برای انعکاس عملکرد دولت در حوزه فرهنگ تاکید کرد و افزود: دشمن به خوبی در فضای مجازی و برای تاثیرگذاری روی افکار عمومی تلاش می‌کند و ما نیز باید در این زمینه فعال و پویا باشیم.

خزاعی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم سه حرکت خوب فرهنگی طراحی و در حال انجام است، ادامه داد: تشکیل کارگروه فرهنگ و هنر به ریاست رئیس جمهور، فعال شدن شورای عالی سینما بعد از ۱۲ سال تعطیلی به ریاست معاون اول رئیس جمهور و راه اندازی شورای هنر بعد از ۱۲ سال تعطیلی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد، اقدامات مهمی است که توسط دولت انجام شده است.

رئیس سازمان سینمایی و سمعی، بصری با بیان اینکه در سفرهای استانی رئیس جمهور اعتبارات خوبی به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص داده می‌شود، خاطر نشان کرد: در نگاه اول برنامه دولت، تجهیز و اتمام پروژه‌های فرهنگی و هنری و سپس شروع به کار طرح‌های جدید است.

وی سینمای ایران را در رده‌های ۱۰ تا ۱۲ سینمای جهان معرفی کرد و اظهار داشت: میزان تولیدات سینمایی در ایران نسبت به کشورهای منطقه بسیار بی نظیر است و در این زمینه حرف هایی زیادی برای گفتن داریم.

خزاعی با اشاره به فعالیت ده ها هزار نفر در حوزه سینمای ایران، به عدالت محوری به عنوان شعار دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: تلاش ما ایجاد فضایی در استان‌ها در حوزه تولید فیلم است، به گونه‌ای که موانع را برداشته و از امکانات و ظرفیت‌های خود استان‌ها استفاده شود، چراکه این اعتماد، همان عدالت محوری است.

وی استعداد شهرستان ها را در حوزه تولید فیلم و مستند بسیار خوب دانست و یادآور شد: در کردستان و از جمله سنندج، فیلم سازان و بازیگران و کارگردانان توانمندی هستند که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره برد.

خزاعی با بیان اینکه این سازمان متولی اجرای بسیاری از جشنواره ها از جمله فجر است، افزود: بعد از پبروزی انقلاب اسلامی، سینمای ایران شکوفایی زیادی داشته و پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده است.

وی ایران را از لحاظ تولیدات سینمایی جزو کشورهای برتر جهان برشمرد و گفت: سینمای ایران در خیلی از محافل بین المللی با نسل جدید انقلاب، مطرح شد، همچنانکه سینما و خاک ایران برای پرورش سینماگر بسیار حاصلخیز است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی امکان برای افراد مستعد فراهم شد که فیلم بسازند، ادامه داد: هر ساله شاهد ورود چند جوان فیلمساز به سینمای حرفه‌ای کشور هستیم که با آثارشان در محافل مختلف می‌درخشند و پرچم ایران را به اهتزار درمی‌آورند.

وی بر لزوم تلاش برای تولید فیلم های پرمحتوا تاکید کرد و یادآور شد: بعد از انقلاب، سرمایه‌گذاری های خوبی برای تربیت نیروی انسانی و گسترش سالن‌های سینمایی انجام شده است اما با توجه به هجمه هایی که علیه کشورمان وجود دارد، این سرمایه‌گذاری‌ها باید تقویت تا هجمه فرهنگی دشمن خنثی شود.

رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه متاسفانه تحریم های فرهنگی غرب مانع ورود سینمای هویت‌ محور ما به جهان شده است عنوان کرد:

سینمای ایران به اخلاق محوری و انسان‌‌محوری شناخته می شود. بخش بزرگی از دنیا تشنه و‌ مشتاق چنین سینما‌ و الگوی فرهنگی است.

وی ادامه‌ داد: علی رغم همه بی مهری های جهانی به فرهنگ ایرانی و اسلامی سینمای ایران همچنان یک گفتمان جدید را در دنیا مطرح کرده است که پشتوانه تمدنی ، تاریخی و فلسفی دارد و چه بخواهند یا نه، این گفتمان مورد نیاز دوران پسا‌‌مدرن است .

در ادامه این دیدار حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سینمایی نیز یادآور شد: در دولت سیزدهم کار سختی در پیش رو داریم، چراکه آثاری که مجوز ساخت دریافت کرده‌اند و دارای مشکلاتی هستند، باید پالایش کرده و براساس نیازهای کشور و فرهنگ اسلامی اکران شود، ضمن اینکه با وجود محدودیت‌ها در حوزه اعتبارات، سینمای موفقی داشته‌ایم.

محمدرضا سوقندی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران نیز اظهار داشت: ۲ جریان در حوزه سینمایی باید انجام شود که یکی جریان اجرایی است و جریان مهمتر، جریان فکری و علمی است.

وی اضافه کرد: پشت هالیوود جریان فکری تجارت، هنر و رسانه، علم روانشناختی، دینی و جامعه‌شناختی است اما در سینمای کشورمان کمتر به به مباحث معرفتی، علمی و گفتمانی پرداخته ایم که بخش مهم آن به حوزه مسائا دینی برمی گردد.

در این دیدار حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه استان کردستان گفت: سوژه‌های خوبی در حوزه‌های تاریخی و فرهنگی در استان وجود دارد که می‌توان با ساخت فیلم، به نمایش گذاشت و از این طریق به نوعی با هجمه دشمن مقابله کرد.

وی افزود: در کردستان سوژه‌پردازی تاریخی برای ساخت فیلم دچار مشکل است و پویایی بیشتری در این رابطه نیاز است.

نماینده ولی فقیه استان با بیان اینکه ۱۰ سال است که راجع به فعالیت و جنایات منافقین فیلم و سریال تولید می‌شود، خطر نشان کرد: این در حالی است که این گروه، در دهه ۶۰ بارها به مردم و انقلاب اسلامی خسارت وارد کردند و با تاخیر زیادی درباره این گروهک، فیلم تولید شد.

وی با اشاره به مخاطبان زیاد فیلم های ایران در خارج از کشور ، ادامه داد: در رابطه با جنایات گروهک‌های ضدانقلاب نیز آنچنان که لازم است فیلم ساخته نشده و ضروری است در این زمینه نیز بیشتر کار شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با تاکید بر اینکه کردستان از سوژه‌های خوب تاریخی، معنوی و فکری برخوردار است، یادآور شد: سنندج شهر مناره و مسجد و تکایا است و زمینه برای کار کردن و تولید فیلم در این رابطه فراهم است که قطعا مورد استقبال مردم نیز قرار می‌گیرد.

گفتنی است در این سفر حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت، محمدرضا سوقندی مدیرکل استان ها و حقوقی سازمان سینمایی، هاشم میرزاخانی‌ مدیرعامل موسسه سینما‌شهر، رئیس سازمان سینمایی را همراهی کردند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار