رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

تغییر مدیریت در شبکه امید و حضور صادق باطنی به‌عنوان یکی از رسانه شناس‌ترین فعالان حوزه نوجوان از سویی و حضور جدی سازمان اوج با فصل جدید برنامه «اقیانوس آرام» در سیمای ملی از سوی دیگر می‌تواند دغدغه‌مندان این حوزه را امیدوار کند که بالاخره گویا بناست نوجوانان بیش‌ازپیش جدی گرفته‌شده و محتوای رسانه‌ای مناسب […]

تغییر مدیریت در شبکه امید و حضور صادق باطنی به‌عنوان یکی از رسانه شناس‌ترین فعالان حوزه نوجوان از سویی و حضور جدی سازمان اوج با فصل جدید برنامه «اقیانوس آرام» در سیمای ملی از سوی دیگر می‌تواند دغدغه‌مندان این حوزه را امیدوار کند که بالاخره گویا بناست نوجوانان بیش‌ازپیش جدی گرفته‌شده و محتوای رسانه‌ای مناسب دریافت کنند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ به نقل از روزنامه رسالت؛ «اقیانوس آرام» عنوان برنامه‌ای است که از این روزها چهارمین فصل آن از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود و از جدیدترین محصولات سازمان هنری رسانه‌ای اوج است. این برنامه سعی دارد با دعوت از چهره‌های موفق در حوزه‌های مختلف توجه نوجوانان را به خود جلب کند و مسیر موفقیت را برای آن‌ها تشریح کند.
در هر قسمت از برنامه یک چهره موفق به اقیانوس آرام آمده و سعی می‌کند روایتی از مسیر موفق شدن و رسیدنش به قله را بیان کند. اینکه شور و حال دوره نوجوانی و انگیزه و علاقه این دوره را چطور باید به کاربست تا افقی روشن پیش روی نوجوانان ایران‌زمین باشد، محوریت اصلی این برنامه و سخنرانی‌های آن است.
البته این شیوه از برنامه‌سازی و استفاده از سخنرانی‌های انگیزشی اتفاقی جاافتاده و مرسوم در دنیا است که از آن برای شکل‌دهی و جهت‌دهی ذهن مخاطب استفاده می‌شود و از این رهگذر مخاطب می‌تواند ضمن آشنایی با تجارب گران‌سنگی که در سالیان متمادی به‌دست‌آمده، از ایده‌هایی جدید و نوین برای موفق شدن نیز بهره‌مند شود.
«اقیانوس آرام» توانسته با میزانسنی درست، دکوری خوب و همچنین تدوین مناسب از یک مجلس سخنرانی خسته‌کننده فاصله بگیرد و خسته‌کننده نباشد تا بتواند خود را به سلیقه مخاطب نوجوان امروزی نزدیک کند.
باید به یاد داشته باشیم که بی‌توجهی مفرط به نوجوانان در عرصه فرهنگ و هنر آسیب‌های جدی برای کشور در پی دارد. نوجوان امروزی مخاطب دیروز نیست که بتوان او را با یکی دو ساعت سیمای نوجوان و نیم‌رخ راضی کرد. نوجوان امروزی با نسل قدیم که تا حدی امکان ایزوله کردنش وجود داشت فرسنگ‌ها فاصله دارد و در سایه غفلت مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ، لاجرم برای یافتن خوراک مناسب رسانه‌ای راه محتواهای گروه‌های کره‌ای و امثالهم را در پیش می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار