رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

«باغ قصه ها» آموزه های زندگی فردی و اجتماعی را برای کودکان مصور می کند. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ «باغ قصه ها» کاری از گروه خردسال این مرکز است که به تهیه کنندگی علی هنرور این روزها از شبکه های سیما در حال پخش است .باغ قصه ها […]

«باغ قصه ها» آموزه های زندگی فردی و اجتماعی را برای کودکان مصور می کند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ «باغ قصه ها» کاری از گروه خردسال این مرکز است که به تهیه کنندگی علی هنرور این روزها از شبکه های سیما در حال پخش است .باغ قصه ها سعی دارد در قالب داستان های متنوع و طنازانه برخی آموزه‌های زندگی فردی واجتماعی را برای مخاطبان خردسال و کودک ضمن مصور نمودن نهادینه کند.

آموزش و انتقال برخی مفاهیم زندگی به ساده ترین زبان برای مخاطب خردسال از سوی راوی باغ قصه ها ،مهمترین رویکرد این مجموعه پویانمایی است که این روزها از شبکه های سیما در حال پخش است.

وی افزود: این انیمیشن به لحاظ محتوا ، قصه و ماجرا پر از داستان های متنوع و آموزه های زندگی برای کودکان و حتی والدین است. در واقع پویانمایی “باغ قصه ها” با پرداختی متفاوت به موضوعاتی چون نظم ، احترام به حقوق دیگران ،   اندیشه درست ، عمل صالح ، پشتکار ، دوستی ، امانت داری ، مطالعه کردن ، کمک کردن و…سعی دارد با گویشی ساده ابزارهایی را که خردسالان و کودکان برای طی نمودن موفق مسیر زندگی و گذران روزمرگی ها به آنها نیاز دارند را در در قالب اثری نمایشی در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

هنرور بیان کرد: از آنجا که خردسالان و کودکان در راستای آماده شدن برای زندگی اجتماعی  و پذیرفتن نقش  خود به جهت شکوفایی جامعه ی  آینده این سرزمین نیازمند آموزش و دریافت مطالب آموزشی و تربیتی  هستند  بی شک می توان مدعی شد نقش و سهم  خانواده در این عرصه  محسوس تر از هر مأمن دیگری است و اینجاست که خانواده برای پشت سر گذاشتن این مسیر پرفراز ونشیب طالب یاری نمودن می شود بنابراین معتقدم  در این میان رسانه بهترین گزینه به عنوان نیروی کمکی خواهد بود البته عرصه  رسانه نیز در صورت ارائه مطالب و مفاهیم بروز ومتناسب باشرایط کنونی خردسالان و کودکان  است که  خواهد توانست در راه کمک به خانواده ها برای هدایت فرزندانشان به سمت بکارگیری آموزه های صحیح زندگی سهم موثر وبسزایی داشته باشد. به طور کل گروه سازننده مجموعه انیمیشن باغ قصه ها برای تولید این پویانمایی تمام توان خود را بکار گرفت تا از بهره گیری مفاهیم بروز در مضامین قصه های خود غافل نشود.

تهیه کننده باغ قصه ها  بابیان اینکه  این مجموعه به صورت اپیزودی تولید شده و در پایان هر قسمت مخاطب خردسال  را با یک نتیجه گیری مطلوب مواجه می‌کند پیرامون میزان دوری محتوای این اثر ،از کلیشه ها اظهارداشت:

به نظر من همیشه پرداخت به کلیشه ها ضعف نیست آیا موضوع نظم،مسخره کردن دیگران ویا زشت بودن عمل غیبت کلیشه است؟ که پرداختن به آنها کلیشه شود.بنابراین از آنجا که  خردسال و در کل همه انسانها هر روز با چنین مفاهیمی روبرو هستند و با تکیه بر آموخته های خود نسبت به آنها کنش و واکنش دارند ، پس مشخص  می شود چنین مباحثی که از موضوعات اصلی زندگی و روزمره به شمار می روند هرگز تکراری و کلیشه نخواهند بود ولی به هر حال در ساخت پویانمایی باغ قصه ها سعی کردیم از بهترین زاویه به موضوع ورود کنیم تا با چهره ای جدید موضوعات این مجموعه نمایشی را مورد بررسی مجدد قرار دهیم .

وی ادامه داد: در حال و هوای سنین کودکی و حتی نوجوانی داشتن  روحیه شادی و نشاط، انکار ناپذیر است واز آنجا که رنگ ،موسیقی وطنز ابزار این شادی و نشاط هستند پس کمک می کنند مطالب آموزشی با برخورداری از رگه های طنز ،جذاب تر شده  و شیرین تر در ذهن مخاطب جا بگیرند ،از این رو گروه تولید باغ قصه ها ،این موضوع را یک اصل دانسته و سعی نموده تا به موقع از مضامین طنازانه نیز در روایت داستان های خود بهره بگیرد .

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار