رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 17 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May

معصومه کیانی اولین گزارشگر بانویی است که از طرف کانال تخصصی «صدای ورزش بانوان» با حضور در محل برگزاری پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، رقابت‌های بانوان ورزشکار کشورمان را به صورت مستقیم گزارش کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو ورزش؛ کانال رادیویی ورزش بانوان برای نخستین بار با اعزام […]

معصومه کیانی اولین گزارشگر بانویی است که از طرف کانال تخصصی «صدای ورزش بانوان» با حضور در محل برگزاری پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، رقابت‌های بانوان ورزشکار کشورمان را به صورت مستقیم گزارش کرد.
به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو ورزش؛ کانال رادیویی ورزش بانوان برای نخستین بار با اعزام گزارشگر خانم به محل برگزاری پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، این مسابقات را به صورت زنده پوشش داد. هیچ زمانی به صورت مستقیم رقابت‌های بانوان پخش نشده و همیشه در حد اعلام نتایج بوده است. البته در برخی از رشته‌های رزمی که گزارشگران رادیو ورزش در المپیک و یا در مسابقات بین‌المللی اعزام شدند، این رقابت‌ها پخش شد. اما اینکه یک گزارشگر خانم به صورت کامل و تخصصی رشته‌های ورزش بانوان را گزارش کند، برای نخستین بار است که در کانال رادیویی ورزش بانوان رخ داد.

معصومه کیانی از گزارشگران فعال کانال تخصصی «صدای ورزش بانوان» و رادیو ورزش است که با حضور در قونیه، گزارش‌های لحظه‌ای ارسال می‌کرد. به همین منظور با این بانوی گزارشگر به گفت‌وگو نشستیم.

کیانی در ابتدا از تلاش‌های مستمر مدیر رادیو ورزش برای اعزامش به قونیه عنوان کرد: آقای دکتر آذرمکان مدیر رادیو ورزش و برخی دیگر از دوستان، بسیار تلاش کردند تا این اتفاق برای من رخ دهد. این فرصت را به وجود آوردند تا من این تجربه را کسب کنم. تجربه بزرگ و گرانبهایی بود. البته من پیش از این در رقابت‌های پارآسیایی و پارالمپیک به صورت شخصی حضور داشتم اما برای نخستین بار بود که از طرف رسانه ملی و کانال رادیویی ورزش بانوان با پیگیری‌هایی که انجام شد، توانستم در هفته دوم بازی‌ها به قونیه اعزام و مسابقات را به صورت زنده پوشش دهم.

وی افزود: تجربه بسیار خوبی بود چرا که من هم باید به صورت تصویری و هم صوتی گزارش‌هایی را ارسال می‌کردم. همچنین گزارش‌های زنده برخی از مسابقات بانوان را هم از طریق موج رادیو و هم از طریق نرم‌افزار ایرانصدا برای کانال تخصصی ورزش بانوان پوشش دادم.

گزارشگر کانال رادیویی ورزش بانوان با اشاره به انجام همزمان چندین کار گفت: در این مدت گزارش تصویری و صوتی مسابقات را پیش از آغاز و در محل تمرین، گفت‌وگوهایی با مربیان و ملی‌پوشان، مراسم اهدای مدال و روی سکو رفتن ورزشکاران را تهیه و ارسال می‌کردم. کار دشواری بود ولی برای من بسیار جذاب بود. در این مدت که شانس حضور در کنار ورزشکاران را داشته، با آنان زندگی کردم و بیشتر با روحیات و شرایط آنان در مسابقات آشنا شدم.

او خاطرنشان کرد: یک اتفاق دیگری که در جریان مسابقات رخ داد، حضور بانوان ورزشکار و با حجاب کشورهایی همچون یمن، مالزی، اندونزی و ترکیه بود که با حریفان خود به رقابت می‌پرداختند. با توجه به میزبانی ترکیه در این رقابت‌ها، شرایط سختی را برای ما فراهم کرده بود. به عنوان مثال در برخی از رشته‌ها همه چی بستگی به نظر داور داشت. متاسفانه رزیتا علیپور بانوی کاراته‌کای کشورمان هم از این قاعده مستثنی نشد و داور او را اخراج کرد. این برای دختران ورزشکار ما ناراحت کننده بود و من در لحظه دیدن اشک ورزشکاران، ناراحت می‌شدم. از طرفی اشک شوق برخی از ورزشکاران همچون گیسا بایبوردی که مدال طلای مسابقات تیراندازی با کمان را کسب کرد، برای من بسیار شیرین و دلچسب بود.

کیانی ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این کانال تخصصی برای بانوان ورزشکار گفت: گزارش بازی‌های بانوان در این مسابقات به صورت زنده از کانال بانوان پخش شد که این یک اتفاق جدیدی هم برای این کانال و هم برای شبکه رادیویی ورزش است. اینکه یک خانم بتواند به صورت مستقیم این مسابقات را انعکاس دهد قطعا شروع خوبی برای رشد و پیشرفت سایر گزارشگران خانم است. امیدوارم بانوان بیشتری در این حوزه شکوفا شده و بتوانند توانمندی‌های خود را به دیگران بروز دهند.

معصومه کیانی در ادامه یادآور شد: چنین مسابقاتی همانطور که برای ورزشکاران یک میدان بزرگی برای کسب تجربه است، قطعا برای من هم به عنوان گزارشگر خانم یک فرصت خوب و تجربه بسیار بزرگی بود. این اتفاقات می‌تواند به ما کمک کند تا هم در ساخت و تهیه مستند قوی عمل نماییم و هم برای مردمی که در اینجا حضور ندارند و می‌خواهند از واقعیات مطلع شوند آنچه را که مشاهده کرده را روایت کنیم. و بگوییم که حواشی گوناگونی هم در مسابقات وجود داشته و فقط نتیجه بازی‌های ورزشکاران را انعکاس ندهیم.

این گزارشگر رادیویی در خاتمه تاکید کرد: این کانال می‌تواند در کار خود پیشرفت کرده و موفق عمل نماید. شروع هر کاری سخت است و مسائلی را به دنبال دارد.  ولی پس از پیدا کردن راه خود می‌تواند در مسیر درست گام برداشته و موفقیت‌ و نظر سایرین را هم به خود جلب کند. قطعا تعداد زیادی از بانوان ورزشکار هستند که نیاز به دیده شدن و توجه بیشتری دارند. ما در این کانال مختوص بانوان می‌توانیم این اتفاق را رقم بزنیم.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار