رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 17 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» دوشنبه ۳۱مرداد به پخش و بررسی قطعه «خانه آیینه» سروده ای دیگر از امیر هوشنگ ابتهاج اختصاص دارد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو،  در برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» شماره ۴۸۱ امروز «خانه آیینه »شعر زنده یاد امیرهوشنگ ابتهاج با صدای محمد اصفهانی […]

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» دوشنبه ۳۱مرداد به پخش و بررسی قطعه «خانه آیینه» سروده ای دیگر از امیر هوشنگ ابتهاج اختصاص دارد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو،  در برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» شماره ۴۸۱ امروز «خانه آیینه »شعر زنده یاد امیرهوشنگ ابتهاج با صدای محمد اصفهانی و همایون شجریان پخش و بررسی می شود.
در این برنامه که شناسنامه آثار موسیقی وچگونگی شکل گیری قطعات ماندگار از شعر و موسیقی کشورمان بررسی می‌شود شنوندگان با سازندگان و چگونگی شکل گیری قطعه « خانه آینه» یا با نام دیگر «بزم تو»آشنا می شوند.
خانه آیینه نام قطعه زیبایی با صدای محمد اصفهانی، آهنگسازی شهرام حسن زاده، تنظیم فواد حجازی و شعری از هوشنگ ابتهاج است که قطعه پنجم از آلبوم حسرت است.
گفتنی است ،بنا بود ابتهاج پیکر استاد امیر هوشنگ ابتهاج ( ه.ا. سایه) روز پنج‌شنبه ۲۷ مرداد‌ ساعت ۹ صبح از مقابل تالار وحدت تهران تشییع شود و جمعه ۲۸ مرداد‌ در باغ محتشم رشت دفن ‌شود که بدنبال شکایت یکی از فرزندان هوشنگ ابتهاج به دستگاه قضایی کشور آلمان دادستانی آلمان از انتقال پیکر وی به ایران ممانعت کرده و همه چیز را به آینده ( دادگاه امروز دوشنبه) موکول کرده است.
برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» را به تهیه کنندگی یلدا احتشامی و گویندگی مریم واعظ پور ساعت ۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار