رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 11 May

برنامه تلویزیونی «مامان‌ها» پس از دو هفته پخش روزانه، در هفته سوم به سراغ موضوعات چالشی حوزه مادری و زناشویی رفته است. این برنامه که محصول مشترک گروه اجتماعی شبکه سه سیما و مرکز مستند سوره است، در میان عناوین این هفته خود، به سراغ مسائلی مانند مشکلات در روابط زناشویی بعد از بچه‌دار شدن […]

برنامه تلویزیونی «مامان‌ها» پس از دو هفته پخش روزانه، در هفته سوم به سراغ موضوعات چالشی حوزه مادری و زناشویی رفته است. این برنامه که محصول مشترک گروه اجتماعی شبکه سه سیما و مرکز مستند سوره است، در میان عناوین این هفته خود، به سراغ مسائلی مانند مشکلات در روابط زناشویی بعد از بچه‌دار شدن و مداخله‌های تربیتی اطرافیان می‌پردازد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، برنامه تلویزیونی «مامان‌ها» که در فصل دوم با تغییراتی در فرم و محتوا نسبت به فصل اول روبرو شده است و در این فصل نیز به موضوعات مادران و مسائل تربیتی در حوزه خانواده می‌پردازد، وارد هفته سوم پخش خود از شبکه سه سیما شد.

یکی از موضوعات مهمی که در این هفته از برنامه به آن پرداخته می‌شود مسئله «تعامل زوجین بعد از بچه دار شدن» است. موضوعی که پرداختن به آن در تلویزیون چندان پرسابقه نیست و این قسمت از برنامه مامان‌ها به نوعی قسمت ویژه‌ای به نظر می‌رسد. محتوای این قسمت، دغدغه اکثر زوج‌هایی است که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند. این موضوع مهم، دو قسمت از برنامه ماما‌ن‌ها را به خود اختصاص داده و مخاطبان پس از آشنایی با تجربه مامان‌ها، در قسمت بعد صحبت‌های کارشناسی و راه‌حل‌های موضوع را مشاهده خواهند کرد.

این اولین تجربه مامان‌ها در پرداختن به موضوعات پرچالش نیست و در فصل قبل برنامه نیز، به‌ موضوعاتی مانند «چالش‌های تربیتی مادران مجرد» و «کودکان کار اینستاگرامی» پرداخته شد که پرداختن به آن مسائل هنوز هم نوعی تابو شکنی محسوب می‌شود.

موضوع دیگر «مامان‌ها» در هفته پیش رو، «منع کردن و قضاوت کردن» است. مادرها در این قسمت از قضاوت و دخالت اطرافیان، و بعضا زیر سوال بردن روش‌ تربیتی‌شان توسط اطرافیان سخن می‌گویند. مادرانی که البته همگی تجربه این را دارند که در دوره‌ای خود دچار قضاوت‌های غلط نسبت به سایر مادران شده‌اند.

علاوه بر موضوعات یاد شده، «مامان‌ها» در قسمت دیگرش به یکی از چالش‌های مادران نسل جدید می‌پردازد و به سراغ موضوع «گیم و بازی‌های ویدئویی» می‌رود. بازی‌هایی که پس از کرونا میزان استفاده از آن‌ها در بین بسیاری از خانواده‌ها افزایش چشم‌گیری داشته است. در این قسمت مادرها درباره اینکه گیم و بازی‌های اینترنتی چه پیامدهایی بر زندگی و رفتار فرزندانشان داشته صحبت می‌کنند.

از دیگر موضوعات این هفته برنامه «مامان‌ها»، نقش مادربزرگ‌ها در تربیت فرزندان و اختلاف نظر بین مادرها و مادربزرگ‌ها است. در این قسمت، چند مادربزرگ مهمان برنامه مامان‌ها خواهند بود.

فصل دوم برنامه «مامان‌ها» محصول مشترک گروه اجتماعی شبکه سه سیما و مرکز مستند سوره، در ۵۰ قسمت تولید شده است و هرروز حوالی ساعت ۱۸ با اجرای عطیه عسگری از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار