رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 10 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

برنامه‌های سازمان سینمایی در هفته گرامیداشت دفاع‌مقدس اعلام شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره‌کل روابط‌‌عمومی سازمان سینمایی، به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع‌مقدس، سازمان سینمایی کشور چندین برنامه را از طریق معاونت‌ها و موسسات پیگیری می‌کند. بر‌این اساس، معاونت فناوری و مطالعات سینمایی برگزاری برنامه سینمای ایران را طراحی کرده است که از […]

برنامه‌های سازمان سینمایی در هفته گرامیداشت دفاع‌مقدس اعلام شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره‌کل روابط‌‌عمومی سازمان سینمایی، به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع‌مقدس، سازمان سینمایی کشور چندین برنامه را از طریق معاونت‌ها و موسسات پیگیری می‌کند.

بر‌این اساس، معاونت فناوری و مطالعات سینمایی برگزاری برنامه سینمای ایران را طراحی کرده است که از ششم مهرماه به طور همزمان در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود و یکی از مهم‌ترین بخش‌های این رویداد فرهنگی سینمایی تجلیل از هنرمندان دفاع‌مقدس است.

همچنین، مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، علاوه بر ساخت تیزری از تولیدات مربوط به دفاع‌مقدس در قالب ویژه برنامه‌ای بعد از ایام ماه صفر، از فیلمسازان مستند حوزه دفاع‌مقدس قدردانی به عمل می‌آورد.

اکران آنلاین مستند «پدرم ایران، مادرم ایران» ،از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.

انجمن سینمای جوانان ایران نیز با برگزاری نمایشگاه عکس روایت پایداری، شامل ۲۲ عکس از کرامت عباسی با موضوع دفاع‌مقدس نسبت به اکرام هفته دفاع‌مقدس اهتمام ورزیده، و از ۳۱ شهریور تا ۷ مهرماه در فرهنگسرای امام(ره) میزبان‌ علاقه‌مندان خواهد بود.

موزه سینما به عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های علاقه‌مندان به سینما نمایش ۱۱ فیلم سینمایی دفاع‌مقدس را از ۳۱ شهریور تا۱۰ مهرماه در محوطه باز این موزه پیش‌بینی کرده است. این فیلم‌ها عبارتند از: عقاب ها به کارگردانی ساموئل خاچیکیان، «سفر به چزابه» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور، «مهاجر» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، «فرزند خاک» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر، «هور در آتش» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد، «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی، «دوئل» به کارگردانی احمدرضا درویش، «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر، «کانی مانگا» به کارگردانی سیف‌الله داد، «لیلی با من است» به کارگردانی کمال تبریزی، اخراجی‌ها به کارگردانی مسعود ده‌نمکی که هر روز ساعت ۱۸:۳۰ با حضور سازندگان فیلم در خدمت عموم مردم خواهد بود و نمایش آن برای عموم آزاد و رایگان است.

همچنین، برگزاری نمایشگاه عکس و صوت بازیگران در ایوان شمالی موزه سینما از دیگر برنامه‌های سازمان سینمایی است که از ۳۱ شهریورماه آغاز می.شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار