رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

رادیو فرهنگ شنبه ۲ مهرماه مستندی را درباره زندگی مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی پخش می کند. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو؛ برنامه مستند فرهنگ که به پرتره هنرمندان و فرهیختگان فرهنگی ‌‌ کشور اختصاص دارد هر روز ساعت۱۴:۳۰ به همت گروه تولید و تامین از رادیو فرهنگ […]

رادیو فرهنگ شنبه ۲ مهرماه مستندی را درباره زندگی مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی پخش می کند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو؛ برنامه مستند فرهنگ که به پرتره هنرمندان و فرهیختگان فرهنگی ‌‌ کشور اختصاص دارد هر روز ساعت۱۴:۳۰ به همت گروه تولید و تامین از رادیو فرهنگ پخش می شود.
در برنامه امروز مستند زندگی مجتبی شاکری از جمله فعالان انقلابی در دوره پهلوی و از اعضای گروه توحیدی صف که با شهید بروجردی و دیگر اعضای برجسته این گروه ارتباط داشت پخش می شود.
در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، گروه توحیدی صف اقدام به فعالیت‌های گسترده‌ای بر علیه رژیم پهلوی کرده بود که در این برنامه به آنها اشاره می شود،از جمله، نقش این گروه در استقبال از امام‌خمینی (ره) در هنگام ورود به کشور در بهمن ۵۷ بسیار حائز اهمیت بوده است.
مجتبی شاکری در همان ابتدای انقلاب در اثر حادثه‌ای مجروح شده و به درجه جانبازی نائل می‌شود. روایت او از زندگی بعد از جانبازی و روبرو شدن با مسائل مختلف و مبارزه با سختی‌ها و حضور در فعالیت‌های مختلف اجتماعی شنیدنی است.

شاکری دوره کارگاه داستان‌نویسی را در سال ۷۱ با اساتیدی چون محمدرضا سرشار، ناصر ایرانی، محسن سلیمانی، مرحوم امیرحسین فردی، مصطفی رحماندوست و… به همراه تنی چند از قلمداران جانباز گذراند و از نیمه سال ۷۴ مدیریت دفتر هنر و ادبیات ایثار بنیاد جانبازان را عهده‌دار شد.

۳۰ اثر خلق شده رمان، مجموعه داستان و کتاب‌های حاصل از نشست نویسندگان با چهره‌های پرحادثه، بخشی از رهاوردهای این مقطع زمانی (تا پایان سال۸۰)بود. داوری بخش فیلم‌نامه جشنواره فیلم وحدت، طی ۲سال متوالی از دیگر فعالیت‌های اوست.
برنامه« مستند فرهنگ» را ساعت۱۴:۳۰ روی موج اف ام‌ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار