رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 18 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May

برنامه «لالایی» با شعار آرامش در آغوش کشیدن مادر با اجرای گیتی خامنه و تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید احسان حسینی چهارشنبه تا جمعه ساعت ۲۱ از شبکه نسیم به روی آنتن می رود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، برنامه «لالایی» با شعار آرامش در آغوش کشیدن مادر با اجرای […]

برنامه «لالایی» با شعار آرامش در آغوش کشیدن مادر با اجرای گیتی خامنه و تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید احسان حسینی چهارشنبه تا جمعه ساعت ۲۱ از شبکه نسیم به روی آنتن می رود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، برنامه «لالایی» با شعار آرامش در آغوش کشیدن مادر با اجرای گیتی خامنه و تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید احسان حسینی چهارشنبه تا جمعه ساعت ۲۱ از شبکه نسیم به روی آنتن می رود.این برنامه روایت فرهنگ و روابط خانواده با بازنمایی لالایی در اقوام ایرانی است.

سید احسان حسینی تهیه کننده و کارگردان برنامه «لالایی» گفت: از آن جا که مباحث مربوط به خانواده، تربیت فرزندان و تکریم فرهنگ غنی کشورمان همواره مورد توجه و دغدغه برنامه سازان است، شبکه نسیم با پیشنهاد خود، ما را به ساخت برنامه ای با ماهیت روایت فرهنگ و روابط خانواده با بازنمایی آوای لالایی در اقوام مختلف ایرانی رهنمون ساخت.

تهیه کننده برنامه «لالایی» خاطرنشان کرد: لالایی مخرج مشترک مادران ایرانی است و هر مادر ایرانی از هر قومی و هر گوشه از سرزمین مان برای فرزندش لالایی خوانده و می خواند. ما هم این را دستمایه قرار دادیم تا از دل این فرهنگ زیبا به برنامه ای با این ساختار و ماهیت برسیم.

حسینی ادامه داد : «لالایی» به نوعی احیاء و تکریم فرهنگ لالایی در کشورمان است و بازنمایی روایت های مادران این مرز و بوم است و ما درصدد هستیم به واسطه «لالایی»، روایت های مادرانه در اقوام مختلف را به تصویر بکشیم.

تهیه کننده و کارگردان برنامه «لالایی« خاطرنشان کرد: اگر در لالایی داستان‌های کودکانه و سنت‌ها در قالب موسیقی و شعر برای نوزاد یا کودک خوانده شود، او بیشتر به مضامین داستان پی برده و از موضوع آن لذت می‌برد. خواندن آوازهای محلی یا داستان‌های کودکانه در قالب شعر و موسیقی، موجب شناخت بیشتر کودک از فرهنگ‌های مختلف و شکل‌گیری تفکر شناختی می‌شود.

کارگردان این برنامه افزود: در هر برنامه سه نسل از یک خانواده ؛ مادربزرگ، مادر و نوه از شهرهای مختلف و قومیت های گوناگون دعوت می شوند که درباره شهر، فرهنگ و قصه زندگی خودشان و لالایی هایی که برای فرزندانشان در کودکی می خواندند در برنامه صحبت می کنند.

وی افزود: ویژگی اصلی مهمانان ما در برنامه مادر بودن است و نگاه عام به لالایی داریم. خیلی از این لالایی ها نسل به نسل به مادران منتقل شدند و دنبال این هستیم مادران چه چیزهایی به فرزندان خود منتقل کردند. یک نگاه تربیتی هم وجود دارد که از نسل های مختلف چه چیزهایی را به نسل بعد منتقل می کنیم و این لالایی یک نگاه امیدبخشی هم به نسل آینده می دهد .

حسینی ادامه داد: این برنامه از چندین بخش تشکیل شده است و حدود ۱۵ آیتم دارد که به صورت چرخشی در قسمت های مختلف برنامه جانمایی شده است. در بخشی از برنامه با خردسالان هم گفت و گو می کنیم که درباره لالایی هایی که گوش می دهند با آن ها صحبت می شود.

آیتم دیگر برنامه «روایت دیگران» است که با افراد در جایگاه های مختلف و کارآفرینان درباره خاطراتشان صحبت می کنیم. در بخشی از برنامه هم گزارش های مردمی خواهیم داشت.

حسینی با ابراز امیدواری از اینکه، این اثر بتواند به اهداف مدنظرخود برسد، خاطرنشان کرد: این برنامه را با این نیت که از جایگاه مادران ایران اسلامی تکریم شود تقدیم بانو فاطمه زهرا (س) تقدیم می کنیم.

برنامه «لالایی» ۵۴ قسمت است که روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ساعت ۲۱ از آنتن شبکه نسیم پخش می شود و پخش آن تا پایان سال جاری ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار