رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

فیلم کوتاه «کَت‌وُمَن» در جشنواره‌های گراسیموف، اکس‌گراند، ماگما فیلم کوتاه «کَت‌وُمَن» به کارگردانی هادی شیبانی به جشنواره‌های بین‌المللی«گراسیموف»، «اکس‌گراند» و «ماگما» راه یافت. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «کَت‌وُمَن» به کارگردانی هادی شیبانی و تهیه‌کنندگی هادی شیبانی و کمپانی راویندر داکا تله‌فیلمز به چهل و دومین جشنواره گراسیموف […]

فیلم کوتاه «کَت‌وُمَن» در جشنواره‌های گراسیموف، اکس‌گراند، ماگما
فیلم کوتاه «کَت‌وُمَن» به کارگردانی هادی شیبانی به جشنواره‌های بین‌المللی«گراسیموف»، «اکس‌گراند» و «ماگما» راه یافت.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «کَت‌وُمَن» به کارگردانی هادی شیبانی و تهیه‌کنندگی هادی شیبانی و کمپانی راویندر داکا تله‌فیلمز به چهل و دومین جشنواره گراسیموف روسیه، سی و پنجمین جشنواره اکس گراند آلمان و بیست و یکمین دوره جشنواره ماگما ایتالیا راه یافت.
جشنواره فیلم دانشجویی مؤسسه سینمایی گراسیموف در سال ۱۹۶۱ با حمایت وزارت فرهنگ روسیه، تأسیس شد. این مؤسسه، قدیمی‌ترین مدرسه سینمایی جهان است که در سال ۱۹۱۹ توسط ولادیمیر گاردین با نام مدرسه فیلم مسکو تأسیس شد و سال ۱۹۸۶ در یادبود گراسیموف به نام او، تغییر نام یافت. فیلم‌سازان مشهوری مانند لف کولشف، سرگئی آیزنشتاین، آلکسی باتالف و میخائیل رم در این مدرسه تدریس کرده‌اند و کارگردانان شاخصی مانند سرگئی پاراجانف، آندری تارکوفسکی، رستم ابراهیم‌بیگ‌اف، نیکیتا میخالکوف، الم کلیموف و صدیق برمک از این موسسه دانش‌آموخته شده‌اند.
در بخش مسابقه بین‌الملل این دوره، ۶۲ فیلم دانشجویی از ۳۸ کشور به رقابت می‌پردازند. این بخش جشنواره گراسیموف از تاریخ ۱۴ الی ۱۸ نوامبر ۲۰۲۲ در حال برگزاری است. فیلم کوتاه «کَت‌وُمَن» به کارگردانی هادی شیبانی به‌عنوان تنها نماینده انجمن سینمای جوانان ایران در بخش مسابقه حضور دارد.
جشنواره فیلم اکس‌گراند یکی از جشنواره‌های معتبر سینمایی آلمان برای فیلم‌سازان مستقل در سراسر دنیاست. بسیاری از فیلم‌سازان مستقل از جمله گاس‌ ون سنت، میشل فرانکو، تامی‌لی جونز و… از برخی آثار خود در این جشنواره رونمایی کرده‌اند. همچنین جشنواره اکس گراند میزبان چهره‌های مطرح از جمله اسکار روهلر، لس برنشتاین، کاتیا اِسون، آن کلارک و آدام گرین بوده است.
از بالای دو هزار فیلم ثبت‌شده برای این دوره جشنواره اکس گراند، ۱۵۰ اثر از ۴۵ کشور جهان برای رقابت انتخاب شده‌اند. سینمای ایران در این جشنواره دارای یک بخش اختصاصی است.
سی و پنجمین جشنواره فیلم‌های مستقل اکس گراند، ۱۱ تا ۲۰ نوامبر در شهر ویسبادن آلمان برگزار می‌شود.
جشنواره فیلم کوتاه ماگما باهدف ارائه فرصتی برای دیده‌شدن آثار باارزش و ایجاد پلی بین مخاطبان و گونه‌های مختلف فیلم کوتاه هرساله فیلم‌های کوتاه داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی زیر ۲۰ دقیقه را به رقابت می‌گذارد. برخلاف دیگر جشنواره‌های ایتالیایی، ماگما صرفاً به نمایش فیلم کوتاه به‌عنوان یک فرم هنری مستقل می‌پردازد که امکان تجربه ایده‌ها و سبک‌های جدید را فراهم می‌آورد. در بیست و یک سال گذشته، این جشنواره با جشنواره‌های بزرگی از جمله اینکانترز، زاگرب، تیرانا، گلاسگو و تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان بسیاری همکاری داشته است. جایزه اصلی ماگما به‌ نام «لورنزو وچیو» مؤسس این جشنواره نام‌گذاری شده است. در این دوره جشنواره، ۲۴ فیلم از ۱۵ کشور جهان به رقابت می‌پردازند.
بیست و یکمین دوره جشنواره ماگما ۱۴ تا ۱۹ نوامبر ۲۰۲۲ در شهر آچیراله ایتالیا به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و سپس فیلم‌ها از تاریخ ۲۰ تا ۲۷ نوامبر در پلتفرم MYmovies.it به‌صورت آنلاین نمایش داده می‌شود.
«کَت‌وُمَن» اولین فیلم کوتاه هادی شیبانی پیش از حضور در بخش رقابتی این سه جشنواره معتبر، از جشنواره فیفاک تونس، جایزه بهترین فیلم داستانی را از قدیمی‌ترین جشنواره آفریقا کسب کرده و در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم جهان زنان در برلین و بیستمین دوره جشنواره مولیزه ایتالیا و جشنواره فرفیلم کوزوو نیز به نمایش درآمده است.
شیبانی، سال ۲۰۱۹ در دوره آموزشی آکادمی فیلم آسیا شهر بوسان کره جنوبی پذیرفته و علاوه بر تجربه تولید فیلم در بوسان با نگارش فیلم‌نامه «کلکسیون خوشبختی» منتخب مسابقه پیچینگ آسیا پاسیفیک شده است. همچنین در سال ۲۰۲۲ به‌عنوان اولین و تنها نماینده ایران، بورسیه اقامتی انجمن بین‌المللی تدوینگران فیلم را دریافت کرد.
در خلاصه داستان فیلم «کَت‌وُمَن» آمده است: «کَت‌وُمَن» آن‌قدر ضعیف شده است که دیگر نمی‌تواند کسی را نجات دهد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار