رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی؛ یک پژوهشگر گروه مسکن و شهرسازی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: واحدهای اقامتی دوم مثل ویلاها و خانه باغ ها جزو خانه های خالی محسوب نشده بلکه طبقه بندی جدا دارد. «علی فرنام» در برنامه روی خط اقتصاد رادیو اقتصاد از وجود ۲۴ میلیون […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی؛ یک پژوهشگر گروه مسکن و شهرسازی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: واحدهای اقامتی دوم مثل ویلاها و خانه باغ ها جزو خانه های خالی محسوب نشده بلکه طبقه بندی جدا دارد.

«علی فرنام» در برنامه روی خط اقتصاد رادیو اقتصاد از وجود ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ در کشور خبر داد.

وی همچنین اظهارداشت: طبق همین سرشماری ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خانه معمولی، دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد خانه خالی و دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد خانه دوم در کشور موجود بوده است.

این پژوهشگر گروه مسکن و شهرسازی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ۱۱ درصد واحدهای مسکونی معمولی دارای سکنه واحد خالی در کشور وجود دارد.

وی افزود: در ادبیات برنامه ریزی مسکن تعدادی از خانه های خالی برای جابجای و خرید و فروش در بازار مسکن نیاز است.

فرنام اظهارداشت: گفته می شود بین ۵ تا ۶ درصد بازار برای جابجایی نیاز است ظرفیت خانه خالی در کشور وجود داشته باشد که اکنون این عدد ۱۱ درصد است.

وی عنوان کرد: بخش عمده ای از واحدهای خالی در کلانشهرها، مناطق ییلاقی، گرانقیمت و نظایر این در کشور بطور کامل ماهیت سوداگرانه دارند.

این پژوهشگر گروه مسکن و شهرسازی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون بیشترین سهم خانه های خالی در کشور مربوط به شهرهای جدید است و عمده این شهرها بواسطه جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از مالیات خانه های خالی معاف هستند.

وی یادآورشد: عمده طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی در شهرهای جدید ساخته شده و باید این شهرها مشمول قانون مالیات بر خانه های خالی قرار گیرند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار