رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

انیمه‌های ورزشی می‌توانند به شدت متزلزل باشند. سریال‌های زیادی در این ژانر به سرعت و بی سروصدا ساخته و بعد فراموش می‌شوند. بسیاری از آن‌ها ابتدا به شهرت زیادی می‌رسند و بعد به دست فراموش سپرده می‌شوند. با این حال برخی نیز ره صدساله را یک شبه می‌روند. در سال‌های اخیر، انیمه‌های «آزاد!» و «هایکیوئو؟!» […]

انیمه‌های ورزشی می‌توانند به شدت متزلزل باشند. سریال‌های زیادی در این ژانر به سرعت و بی سروصدا ساخته و بعد فراموش می‌شوند.

بسیاری از آن‌ها ابتدا به شهرت زیادی می‌رسند و بعد به دست فراموش سپرده می‌شوند. با این حال برخی نیز ره صدساله را یک شبه می‌روند. در سال‌های اخیر، انیمه‌های «آزاد!» و «هایکیوئو؟!» و «یوری روی یخ» و «کوروکوی بدون سبد» موفق شده‌اند که طرفدار‌های جدی و معمولی زیادی را به خود جلب کنند. همچنین انیمه‌های کمتر موفقی نیز در طول چند سال گذشته ساخته شده‌اند مانند «تسورونه» و «باکوتن» که طرفدار‌های کمتر، اما بسیار جدی داشته‌اند.

با این حال از زمان «هایکیوئو» و «یوری روی یخ» هیچ انیمه‌ای ساخته نشده که به موفقیت آن‌ها دست یافته باشد.

علتش کاهش علاقه مردم نیست. خیلی از بیننده‌ها به دلایل مختلف به انیمه‌های ورزشی علاقه دارند. موضوع این است که دیگر هیچ انیمه‌ای در حد و اندازه‌های کار‌های بزرگ قبلی ساخته نشده است.

** «بلو لاک» به زودی روی آنتن می‌رود

«بلو لاک» سریالی است که به ماجرا‌های یک فوتبالیست دبیرستانی به نام یوییچی ایزاگی می‌پردازد. به عنوان بازیکن خط حمله تیمش، در طول آخرین دقایق یک بازی، او تصمیم می‌گیرد که به جای این که خودش شوت بزند به هم تیمی‌اش پاس بدهد. این تصمیم باعث می‌شود که تیمش ببازد.

او به خاطر این موضوع ناراحت می‌شود، اما وقتی به خانه برمی گردد، می‌بیند که نامه‌ای از فدراسیون فوتبال ژاپن در انتظارش است و از او دعوت شده تا  عضوپروژه‌ای به نام «بلو لاک» شود.

او را به همراه ۲۹۹ مهاجم دیگر از سراسر کشور به یک مرکز زندان مانند می‌برند و از آن‌ها می‌خواهند که برای به دست آوردن عنوان تک مهاجم تیم ملی ژاپن با هم رقابت کنند. در این رقابت اگر بازیکنی منافع تیمی را به منافع فردی ترجیح دهد خط می‌خورد. برای همیشه.

تنها از روی داستان سریال می‌توان گفت که این انیمه با باقی انیمه‌های این ژانر فرق می‌کند. بیشتر افراد با انیمه‌های ورزشی سبک‌تر آشنا هستند، سریال‌هایی که روی پیوند بین تیم‌ها، تلاش برای رسیدن به یک هدف واحد و نحوه همدلی در موفقیت‌ها و شکست‌ها آشنا هستند.

«بلو لاک» یک خودزنی است، این انیمه روی ایده کار تیمی، وفاداری و دوستی خط می‌کشد. این سریال درباره این است که قهرمان‌ها باید خودخواه باشند؟!

منبع: آنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار