رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

دریافت سه جایزه از جشنواره «پنج قاره» ونزوئلا و حضور در دو جشنواره بین‌المللی برای «رویا» فیلم کوتاه «رویا» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا محمدی موفق به کسب سه جایزه از جشنواره «پنج قاره» ونزوئلا و حضور در جشنواره‌های «حقوق بشر بارسلونا» و «فیلم‌های آسیایی لس‌آنجلس، هالیوود» شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از […]

دریافت سه جایزه از جشنواره «پنج قاره» ونزوئلا و حضور در دو جشنواره بین‌المللی برای «رویا»

فیلم کوتاه «رویا» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا محمدی موفق به کسب سه جایزه از جشنواره «پنج قاره» ونزوئلا و حضور در جشنواره‌های «حقوق بشر بارسلونا» و «فیلم‌های آسیایی لس‌آنجلس، هالیوود» شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «رویا»، به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا محمدی و تهیه‌کنندگی مشترک انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر مشهد و محمدرضا محمدی، موفق به کسب سه جایزه از ششمین دوره جشنواره «پنج قاره» ونزوئلا و حضور در نوزدهمین دوره جشنواره «حقوق بشر بارسلونا» اسپانیا و چهارمین دوره جشنواره «فیلم‌های آسیایی لس‌آنجلس، هالیوود» آمریکا شد.
جشنواره بین‌المللی «پنج قاره» Five Continents یک جشنواره آنلاین و ماهانه بین‌المللی است که در آن فیلم‌های متنوع از سراسر جهان، گرد هم می‌آیند تا برای جوایز مختلف جشنواره به رقابت بپردازند. برگزیدگان هر ماه، به رقابت سالیانه جشنواره نیز راه خواهند یافت. فیلم کوتاه «رویا» در ششمین دوره این جشنواره در ماه اکتبر (آبان) موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه اجتماعی، بهترین فیلم‌نامه و نگاه ویژه تولید فیلم کوتاه شد.
جشنواره بین‌المللی «حقوق بشر بارسلونا» Barcelona Human Rights Film Festival باهدف نمایش آثاری که افراد را به تفکر وادار، وجدان‌ها را بیدار، بی‌عدالتی را محکوم و تنوع اجتماعی و فرهنگی بشریت را منعکس می‌کند، تأسیس شده است. این جشنواره که یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی حقوق بشر در دنیا‌ست که علاوه بر بخش مسابقه فیلم‌ها، هرسال دارای برنامه‌های مختلفی مثل: مستر کلاس‌ها، بازار و سمینارها و… خواهد بود.
نوزدهمین دوره جشنواره «حقوق بشر بارسلونا» FCDHBCN امسال از تاریخ ۱ تا ۱۰ دسامبر (۱۰ تا ۱۹ آذرماه ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد .
جشنواره بین‌المللی «فیلم‌های آسیایی لس‌آنجلس، هالیوود» Asian Film Festival, Los Angeles Hollywood باهدف تقویت تبادل و همکاری فیلم و فرهنگ آسیایی و هالیوودی، ترویج توسعه نوآورانه در صنعت فیلم و پرورش خلاقیت در فیلم‌سازی در جهان تأسیس شده است. دفتر مرکزی سازمان غیرانتفاعی این جشنواره در لس‌آنجلس آمریکاست که سعی می‌کند از طریق پروژه‌ها، نمایش آثار برجسته و… به دیده‌شدن فیلم‌ها و فیلم‌سازان کمک کند.
چهارمین دوره جشنواره «فیلم‌های آسیایی لس‌آنجلس، هالیوود» AFF از تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذرماه ۱۴۰۱) آغاز و فیلم‌ها برای کسب الماس طلایی جشنواره به رقابت خواهند پرداخت.
فیلم کوتاه «رویا» راوی داستان زوج جوان افغانستانی است که تلاش می‌کنند به‌صورت غیرقانونی راهی اروپا شوند؛ اما با حوادث جبران‌ناپذیری روبرو ‌می‌شوند. این فیلم پیش‌ازاین به‌عنوان بهترین فیلم کوتاه داستانی جشنواره باهیای برزیل شناخته شده و در هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی «مونتکاتینی ایتالیا» و بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی «فالودی مجارستان» حضور داشته است. رقیه نیکو، مصطفی تیمور لکزائیان، میلاد زارعی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.
عوامل فیلم کوتاه «رویا» عبارتند از:
نویسنده و کارگردان: محمدرضا محمدی، تهیه‌کننده: انجمن سینمای جوانان ایران، محمدرضا محمدی، مدیر فیلم‌برداری: رضا دیدار، صدابردار: مرتضی غیور، تدوین: هادی شیبانی، طراحی و ترکیب صدا: سلمان ابوذر، مدیر تولید: رهام رسولی، دستیار کارگردان: سمیرا گندم‌گون، منشی صحنه: مریم قربانی، طراح لباس: ناهید سروری، تیزر: محمد واحد، کالریست: مهران جبلی، مدیر تدارکات: رضا مرادی، عکاس: محمد حسینی، طراح پوستر: الیاس کاظمی بیدختی، مترجم: نوید جمشیدی، مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار