رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

سید حبیب‌الله نجبا، کارشناس توسعه کسب و کار و مشاغل خانگی گفت: یکی از اشتباهاتی که ما را دچار خطا در انتخاب شغل خانگی می‌کند از صفت‌های “تر” و “ترین” می‌آید؛ برای مثال فرد تصور می‌کند در کار خود از دیگران بهتر است یا آن که بهترین فرد در حوزه خود به حساب می‌آید. چنین […]

سید حبیب‌الله نجبا، کارشناس توسعه کسب و کار و مشاغل خانگی گفت: یکی از اشتباهاتی که ما را دچار خطا در انتخاب شغل خانگی می‌کند از صفت‌های “تر” و “ترین” می‌آید؛ برای مثال فرد تصور می‌کند در کار خود از دیگران بهتر است یا آن که بهترین فرد در حوزه خود به حساب می‌آید. چنین تصوری باعث می‌شود افراد بر روی توانایی خود استمرار بی‌رویه داشته باشند.

نجبا ادامه داد: بسیاری از توانمندی‌هایی که افراد دارند و مهارت‌هایی که بلد هستند از مقرون به صرفگی برخوردار نیستند و به همین دلیل نمی‌توانند تبدیل به شغل شوند و به تولید انبوه برسند. در یک کسب و کار خانگی زمان، هزینه و نتیجه در کنار هم مهم هستند و اهمیت دارند. برای مثال فردی که خوب لباس می‌دوزد باید بررسی کند که آیا دیگران نیز به لبا‌س‌های او علاقه دارند؟ لباس‌ها در بسترهای فرهنگی اجتماع قرار می‌گیرد؟ آیا توجیه اقتصادی برای خرید آن وجود دارد یا اینطور نیست. مهارت داشتن لازم است اما کافی نیست؛ مصرف کننده‌ها نیازهای متفاوتی دراند که ممکن است با مهارت برطرف نشود.

وی افزود: یکی از ابزارهای ایجاد تعادل در شناخت بازار هدف گفت‌وگو است؛ افراد با مشارکت در خرید دیگران می‌توانند انگیزه‌های خرید آن‌ها را بررسی کنند و نیازهای آن‌ها را بشناسند. توانستن و مهارت داشتن برای آغاز یک کار کافی نیست و افراد باید بدانند نیازهای بازار هدف چیست و چگونه برطرف می‌شوند.

او اظهار داشت: ما همواره باید قوانین کسب و کار را همواره در نظر داشته باشیم. بسیاری از کسب و کارهای خانگی برای افزایش درآمد خود سعی می‌کنند قیمت فروش را افزایش دهند و قیمت خریدشان را کاهش دهند. افراد باید هزینه تمام شده مواد اولیه را مورد بررسی قرار دهند. دارندگان کسب و کار خانگی همچنین باید از ابزارهای درستی استفاده کنند که با سرعت بسیاری خراب نمی‌شوند و فعالیت با آن‌ها برای طولانی مدت ممکن است. همچنین افراد باید در حوزه‌های بهتری برای فروش اقدام کنند تا با تعدد فروش خود به درآمد بالا برسند تا آن که بخواهند با تعداد محدود فروش مبلغ قابل توجهی به دست آورند.

کارشناس توسعه کسب و کار و مشاغل خانگی گفت: یکی از الزامات مشاغل خانگی عدم ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها است. بسیاری از افراد تصور فکر می‌کنند که هر کاری را در خانه خود می‌توانند انجام دهند؛ اما در حقیقت انسان باید بتوانند فعالیت خود را بدون مزاحمت برای دیگران انجام دهند.

گفتنی است؛ «سلام تهران» برنامه‌ای صبحگاهی به تهیه کنندگی مازیار مهاجر سلطانی و علی شعبانی است که هر روز صبح ساعت ۸ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. اطلاعات بیشتر درباره «سلام‌ تهران» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @Salamtehrantv5 بارگذاری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار