رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

فیلم سینمایی «بِیرو» سومین تجربه کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی تنها نماینده سینمای ورزشی و بیوگرافیک در چرخه اکران است که امید می رود فروش بهتری را تجربه کند. فیلم سینمایی «بِیرو» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی از یک ماه پیش اکران خود در سینماهای کشور را آغاز کرد و این فیلم که نخستین بار در […]

فیلم سینمایی «بِیرو» سومین تجربه کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی تنها نماینده سینمای ورزشی و بیوگرافیک در چرخه اکران است که امید می رود فروش بهتری را تجربه کند.

فیلم سینمایی «بِیرو» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی از یک ماه پیش اکران خود در سینماهای کشور را آغاز کرد و این فیلم که نخستین بار در چهل‌ و یکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شده بود، با در دست داشتن ۱۱۱ سالن سینما و همچنین تخصیص ۵۰۲ سانس تاکنون نزدیک به ۳ هزار بلیت فروخته و به فروشی معادل ۸۵ میلیون تومان دست پیدا کرده است؛ رقمی که برای این اثر سینمایی چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد.

البته فروش کم آثار سینمایی در ژانر ورزشی در سینمای کشور تازگی نداشته و تاکنون فیلم هایی از این دست چندان موفقیتی در گیشه نداشته اند. آخرین سابقه اکران اثری بیوگرافیک و ورزشی در سینمای ایران به فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی باز می‌گردد که این فیلم هم با وجود حضور در اکران نوروزی گیشه خوبی را به ثبت نرساند؛ هرچند برخی از منتقدان هم ساخت آثار ورزشی را لازمه سینمای کشور و همچنین در جهت تنوع ژانر اعلام کرده اند.

حال باید دید «بِیرو» می‌تواند به عنوان تنها نماینده سینمای بلند داستانی در ژانر ورزشی در چرخه اکران پاییز روند بهتری را تجربه کند یا خیر. گرچه با وجود اینکه بنیاد سینمایی فارابی به عنوان حامی این فیلم حضور دارد خبری از تبلیغات شهری و رسانه ای برای این اثر نیست و در سکوت خبری و تبلیغاتی هم نمی توان انتظار داشت فیلمی بتواند در گیشه موفق ظاهر شود. حتی از فرصت جام جهانی فوتبال قطر که این روزها در حال برگزاری است نیز برای این فیلم فوتبالی استفاده نشد در حالیکه بیرانوند سوژه فیلم در تیم فوتبال و جام جهانی قطر هم حضور داشت.

این فیلم سومین تجربه کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی محسوب می‌شود. وی پیش از این دو فیلم سینمایی «انزوا» و «خون خدا» را کارگردانی کرده است، فیلم اول او در جشنواره فیلم فجر با اقبال خوبی به عنوان سینمایی قهرمان محور شناخته شد اما «خون خدا» با نقدهای متفاوتی که گاه منفی بودند برای کارگردان همراه بود؛ تجربه‌ای که هنوز هم به اکران عمومی نرسیده است.

فیلم سینمایی «بِیرو» با تمام نقاط قوت و صعف خود برای این کارگردان جوان یک ریسک جسورانه به حساب می‌آید، زیرا کارگردان بزرگ سینمای کشور هم جرات حرکت به سمت ژانر ورزشی را ندارند و شاید این فیلم نقطه شروعی برای ادامه این ژانر مهجور در سینمای کشور باشد.

«بِیرو» روایتی از زندگی علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران از دوران کودکی تا ورود به فوتبال حرفه‌ای و عضویت در تیم ملی فوتبال ایران است.

حسین بیرانوند، رضا داوودنژاد، سیاوش چراغی پور، سعید داخ، صحرا اسدالهی، محمد علی‌محمدی، سهیل قنادان، مهدی زمین پرداز، ستایش تارانی، سارا والیانی، ابوذر فرهادی، مبین بهاروند، محمد نیکبخت، مجید پتکی، مهران نائل، محمد عسگری، امین میری، مرتضی تقی زاده، وحید نفر، حامد نساج، علیرضا جلیلی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «بیرو» به تهیه کنندگی مجید برزگر ساخته شده است.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار