رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

روابط عمومی صداوسیما در بیانیه‌ای خبر درآمد ۱۰ هزار میلیارد تومانی شبکه سه از پخش جام جهانی را تکذیب کرد. روابط عمومی صداوسیما طی بیانیه‌ای نوشت: برابر قانون، درآمدهای حاصل از تبلیغات بازرگانی در شبکه‌های تلویزیونی، مستقیما به حساب خزانه کل واریز شده و هیچگونه وجهی به حساب شبکه‌های سیما واریز نمی‌گردد. لذا بدیهی است […]

روابط عمومی صداوسیما در بیانیه‌ای خبر درآمد ۱۰ هزار میلیارد تومانی شبکه سه از پخش جام جهانی را تکذیب کرد.

روابط عمومی صداوسیما طی بیانیه‌ای نوشت: برابر قانون، درآمدهای حاصل از تبلیغات بازرگانی در شبکه‌های تلویزیونی، مستقیما به حساب خزانه کل واریز شده و هیچگونه وجهی به حساب شبکه‌های سیما واریز نمی‌گردد. لذا بدیهی است که شبکه سه سیما، وجهی بابت پخش تبلیغات بازرگانی در جام‌جهانی دریافت نکرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: برابر پیگیری‌های انجام شده، ادعای درآمد ۱۰ هزار میلیارد تومانی تبلیغات در برنامه‌های جام‌جهانی، اساسا کذب است و در ساختار بودجه سازمان صداوسیما، تحقق چنین ارقامی که بیشتر از بودجه یک سال رسانه ملی است، آن هم فقط در ایام جام‌جهانی، امکان پذیر نیست و ادعای آن در قالب تیتر یک خبر، دور از انصاف است.

یک سایت خبری ۱۴ آذرماه در گزارشی به بررسی درآمد صداوسیمای جمهوری اسلامی از پخش جام جهانی در شبکه سوم سیما پرداخته و پیش‌بینی کرد پس از پخش ۶۴ بازی جام جهانی قطر درآمدی معادل دو برابر بودجه ۱۴۰۱ سازمان صداوسیما نصیب این ارگان خواهد شد.

در این گزارش نوشته شده است:تعرفه تبلیغاتی‌ای که صداوسیما دارد، در کمترین حالت ۷میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان و در بیش‌ترین حالت ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است. این تعرفه‌ها برای ۲۰ ثانیه تبلیغات تعریف شده، در واقع صداوسیما برای هر یک ثانیه تبلیغات از شبکه سه در کم‌ترین حالت ۳۶۴ میلیون تومان و در بیش‌ترین حالت ۶۸۵ میلیون تومان دریافت می‌کند. اگر میانگین این ارقام را در نظر بگیریم درآمد تلویزیون چیزی حدود ۱۵۷ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان است. این پول برای ۶۴ بازی، تلویزیون ۱۰ هزار و ۸۰ میلیارد تومان فقط در ۲۲ روز به دست خواهد آورد و این رقم دو برابر بودجه کل سازمان در سال ۱۴۰۱ است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار