به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، شیرین نادری مدیر امور بین‌الملل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره آخرین اخبار از بخش بین‌الملل شانزدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» گفت: این دوره از جشنواره در ۵ بخش برگزار می‌شود که شامل ۳ بخش مسابقه کوتاه، نیمه بلند و بلند، نمایش‌های ویژه و پخش پرتره است.
وی درباره آثار ارائه شده از سوی کشورهای مختلف به این دوره از جشنواره «سینماحقیقت» توضیح داد: در این دوره آثاری از کشورهای مختلف مانند یمن، لبنان، سوریه، قطر، ژاپن، ترکیه، عمان، مراکش، لهستان، روسیه، ایتالیا، آرژانتین و … ارائه شده که این آثار برگرفته از موضوع‌های روز جهانی است که شامل موضوع‌های اجتماعی، محیط زیست و پرتره‌های مختلف است.
نادری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بخش نمایش‌های ویژه اشاره کرد و بیان کرد: در این بخش قرار است آثاری به نمایش گذاشته شود که در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی که در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ برگزار شده حضور داشته و جوایز بین‌المللی به دست آورده‌اند نمایش داده می‌شود.
مدیر بین‌الملل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پایان گفت: بی شک رقابت قابل توجهی میان آثار مستندسازان ایرانی و خارجی در بخش مسابقه وجود خواهد داشت که می‌تواند یکی از جذابیت‌های این دوره از جشنواره به شمار رود.