رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

پنجاه و سومین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی برگزار شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، پنجاه و سومین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی با حضور اصغر فارسی، حبیب ایل بیگی، قادر آشنا، علیرضا اسماعیلی، یزدان عشیری، سیدمهدی جوادی، محمد حمیدی مقدم، مهدی آذرپندار، […]

پنجاه و سومین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی برگزار شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، پنجاه و سومین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی با حضور اصغر فارسی، حبیب ایل بیگی، قادر آشنا، علیرضا اسماعیلی، یزدان عشیری، سیدمهدی جوادی، محمد حمیدی مقدم، مهدی آذرپندار، هاشم میرزاخانی، مجید اسماعیلی، محمدرضا سوقندی، غلامرضا نجاتی، سیدصادق موسوی، لادن طاهری، و رئیس سازمان سینمایی صبح امروز (۱۳ دی ماه)  برگزار شد.

 

در این جلسه محمد خزاعی با اشاره به موضوع اکران فیلم‌های خارجی به صورت محدود در پی مطالبه سینماگران و مخاطبان سینما گفت: این موضوع در جلسه شورای راهبردی اکران مورد بحث و تبادل نظر کارشناسی قرار گرفت و با توجه به پیگیری و تقاضای تعدادی از سینماگران در ماه‌های گذشته «گروه تحقیق و ارزیاب متخصص» در این زمینه مطالعات لازم را انجام داده‌اند و پس از بررسی ابعاد مختلف و در نظر داشتن همه جوانب مثبت و منفی این موضوع پیشنهاد اجرای این طرح به سازمان سینمایی ارائه شد.

وی درباره آخرین جزئیات اکران آثاری از سینمای جهان در ایران گفت: از این رو، بنا به علاقه‌مندی و درخواست مردم برای دیدن فیلم‌های روز دنیا و تقاضای سینماداران، موضوع اکران فیلم‌های خارجی به صورت محدود در دستور کار  اجرایی سازمان سینمایی برای سال ۱۴۰۲، قرار گرفته است .

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه این طرح با هدف ایجاد تنوع در سبد اکران سینمای ایران طراحی شده است، ادامه داد: مطالعات و برنامه ریزی در این خصوص توسط حوزه‌های تخصصی آغاز شده و پس از نهایی شدن ساز و کارهای آن، آئین‌نامه مربوطه تدوین و اکران فیلم‌های خارجی سال آینده آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: ضروری است برای تدوین آئین‌نامه اکران فیلم‌های خارجی به مباحثی چون: تعیین درصد و ضریب اشغال سالن‌های سینما، تنوع ژانرها و همچنین تنوع محصولات کشورهای مختلف، اهتمام به شاخص‌ها و استانداردهای فرهنگی و اجتماعی، و نیز برنامه‌ریزی برای استفاده از درآمدهای حاصله در جهت تقویت سینمای ملی توجه شود.

وی تاکید کرد: همچنین حوزه‌های تخصصی مرتبط با اکران فیلم‌های خارجی در تدوین آئین‌نامه باید محورهایی دیگری چون بررسی امکان‌سنجی برای اکران متقابل فیلم‌های ایرانی در دیگر کشورها، سهمیه و تعداد فیلم‌های خارجی جدول اکران و چارچوب فعالیت شرکت‌های دست اندرکار این حوزه را مشخص کنند.

وی ادامه داد: توجه به توسعه زیرساخت‌های سینما در کشور با اهمیت دادن به اکران فیلم‌های خارجی میسر می‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت : با لحاظ جمیع جهات و با توجه به شرایط ویژه اکران فیلم‌های خارجی، توجه به مقررات، محدودیت‌ها و ملاحظات خاص اجرای این طرح در سینمای فعلی ایران در یک چارچوب محدود، لازم است و در همین راستا، برای به وجود آمدن شرایط مطلوب در این زمینه از ظرفیت نظرات تخصصی و سازنده  صاحب‌نظران استفاده و گفت‌وگوهاى سازنده انجام گرفته و ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: اتخاذ تصمیم درست و کارآمد با توجه به تاکید و تحلیل اعضای شورای راهبردی اکران، بررسی و مطالعات صورت گرفته در این زمینه می‌تواند به رشد نگاه تماشاگران داخلی کمک کند و منجر ارتقای سینمای ایران و سلیقه مخاطبان شود. ضمن اینکه این حق مخاطبان سینماست تا با محصولات خارجی مناسب آشنا شده و آن را با آثار داخلی مقایسه کنند.

به گفته وی، فیلم‌های خارجی با رعایت استانداردها و موازین موردنظر ضمن توجه به ارزش‌های سینمایی و فرهنگی کشور، از قابلیت اکران در سینماها برخوردارند.

رئیس سازمان سینمایی در پایان از فعالان سینمایی درخواست کرد تا زمان تدوین و ابلاغ آئین‌نامه اجرایی اکران فیلم‌های خارجی، نسبت به مذاکره و توافق با کشورهای دیگر اقدام نکنند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار