رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

انیمیشن «لوپتو» توانست با پیشتازی از فیلم «موقعیت مهدی» و جذب ۸۵ هزار مخاطب و فروش یک میلیارد تومان، رکورد فروش یک فیلم در شهرهای فاقد سینما را بشکند. پس از گذشت ۹ هفته از آغاز اکران انیمیشن سینمایی لوپتو به کارگردانی عباس عسکری و تهیه کنندگی محمدحسین صادقی و احسان کاوه، نخستین آمار رسمی از فروش سیار این […]

انیمیشن «لوپتو» توانست با پیشتازی از فیلم «موقعیت مهدی» و جذب ۸۵ هزار مخاطب و فروش یک میلیارد تومان، رکورد فروش یک فیلم در شهرهای فاقد سینما را بشکند.

پس از گذشت ۹ هفته از آغاز اکران انیمیشن سینمایی لوپتو به کارگردانی عباس عسکری و تهیه کنندگی محمدحسین صادقی و احسان کاوه، نخستین آمار رسمی از فروش سیار این فیلم توسط پخش بهمن‌سبز منتشر شد.

این انیمیشن که از ۱۱ آبان ماه روی پرده سینماهای سراسر کشور رفته است، با جذب ۴۹۳ هزار مخاطب در سینما و بیش از ۸۵ هزار مخاطب در اکران سیار، توانسته در آستانه ۱۳ میلیاردی شدن قرار گیرد.

طبق آمار سمفا، سهم سینماهای سراسر کشور از فروش انیمیشن لوپتو ۱۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان، و فروش اکران‌های سیار این انیمیشن در شهرهای فاقد سینما نیز به مرز یک میلیارد تومان رسیده است.

موقعیت مهدی با فروش ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان رکورددار فروش اکران سیار در تاریخ سینمای ایران است. اما سهم این فیلم در شهرهای فاقد سینما جذب ۷۵ هزار مخاطب و ۹۰۰ میلیون تومان فروش بود.

اکنون لوپتو با جذب ۸۵ هزار مخاطب و یک میلیارد تومان فروش در شهرهای فاقد سینما، توانست رکورد موقعیت مهدی را بشکند و پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران در شهرهای فاقد سینما شود. طبس، دزفول، ابهر، باخرز، خنداب و الاشتر از جمله پرفروش‌ترین شهرهای فاقد سینما در اکران لوپتو هستند.

تاکنون اکران سیار لوپتو در شهرهای دارای سینما که همواره سهم بزرگی از فروش سیار را به خود اختصاص می‌دهند، آغاز نشده است و پیش‌بینی می‌شود با آغاز نمایش این انیمیشن در این شهرها، بتواند رکورد فروش کل اکران‌ سیار در سینمای ایران را نیز از آن خود کند. اکران سیار چرخه‌ای برای نمایش فیلم در شهرهای فاقد سینما و اکران‌های غیرسینمایی در شهرهای دارای سینما است.

انیمیشن موزیکال، شاد و مهیج لوپتو نخستین محصول مرکز انیمیشن سوره، در استودیوی فراسوی ابعاد توسط هنرمندان جوان کرمانی تولید شده است. این انیمیشن توسط دفتر پخش بهمن سبز به نمایش درآمده و در مدت یک و نیم ماه اکران خود در فصل پاییز به پرمخاطب‌ترین فیلم‌ پاییزه سینماهای ایران تبدیل شده است.

در فیلم سینمایی موقعیت مهدی بازیگرانی همچون هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا و روح‌الله زمانی نقش‌آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده؛ مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد علی‌رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد، این روایت در ۶ پرده تصویر شده‌ است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار