رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

محسن برمهانی معاون سیما در گفتگو با برنامه «استودیو هشت» رادیو نمایش درباره تعامل با جشواره های سینمایی در صداوسیما و پرداختن به این رویدادها بیان کرد: هرچقدر جشنواره های کشور به سمت مردم و آحاد مردم برود طبیعتا استقبال سازمان صداوسیما به عنوان رسانه مردم و هم افزایی و تعاملش هم بیشتر خواهد شد. […]

محسن برمهانی معاون سیما در گفتگو با برنامه «استودیو هشت» رادیو نمایش درباره تعامل با جشواره های سینمایی در صداوسیما و پرداختن به این رویدادها بیان کرد: هرچقدر جشنواره های کشور به سمت مردم و آحاد مردم برود طبیعتا استقبال سازمان صداوسیما به عنوان رسانه مردم و هم افزایی و تعاملش هم بیشتر خواهد شد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، معاون سیما درباره برنامه های سینمایی همزمان با ایام جشنواره فیلم فجر نیز بیان کرد: امسال علاوه بر برنامه «هفت» که سرقفلی است و برایمان خیلی جدی است، برنامه های دیگری هم داریم. «هفت» به خاستگاه اصلی که شبکه نمایش است می رود. به شکل ویژه در شبکه نمایش و از این پس در سال های آتی در همین شبکه تولید خواهد شد.

برمهانی در ادامه گفت: در شبکه های دیگر هم ویژه برنامه هایی داریم که از جشنواره فجر به صورت روزانه گزارش تهیه می شود. یک برنامه تخصصی هم در یکی از شبکه های اصلی داریم که به صورت شبانه و گفتگومحور روی آنتن می رود. در عین حال دو برنامه سینمایی اصلی و ویژه داریم که یکی «هفت» و یکی هم برنامه ای شبانه است.

وی در ادامه درباره سریال های دهه فجر بیان کرد: برخی از سریال هایی که پخش آنها شروع شده است در ایام دهه فجر هم ادامه دارند و بعد از این ایام هم پخش خواهند شد. طبیعتا برنامه های مناسبتی و سریال هایی که پیش از این با موضوع انقلاب ایران ساخته شده در این ایام هم پخش می شود و حتما گزارش خوبی از سیمافیلم و دیگر مجموعه ها خواهیم داشت.

برمهانی در ادامه درباره پویایی مراکز سریال سازی و فیلمنامه نویسی در صداوسیما تصریح کرد: حوزه نمایشی به عنوان پرمخاطب ترین گونه اثاری که در مجموعه شبکه های صداوسیما پخش می شود به شکل ویژه مورد توجه بوده است در دوره تحولی هم توجه بیشتری شده است و می بینید که دو ساختار جدید سازمانی به حوزه نمایشی اضافه شده است و این نشان از تمرکز در حوزه محتواست.

معاون سیما اضافه کرد: نوشتن فیلمنامه به صورت خوش بینانه ۶ ماه طول می کشد و بعد از آن یک سال هم فیلمبرداری است، الان آنچه می بینیم حاصل زحمات همکاران بنده در دوره های قبل سازمان صداوسیماست. این نوید را می توان داد که در دوره های بعد که خروجی های نمایشی به مرور می رسد اول در حوزه محتوا تحول ویژه ای را خواهیم دید یعنی آثاری را داریم که علاوه بر داشتن ویژگی های سرگرمی و جذابیت که اصل کار نمایشی است و اگر نباشد بقیه موارد به حاشیه می رود محتوایی را هم به مخاطب منتقل خواهد کرد که باید بداند و نیاز اوست.

وی در پایان درباره همکاری با برگزیدگان جشنواره ها مثل «عمار» و «حقیقت» عنوان کرد: من به عنوان کسی که سال هاست جشنواره عمار را دنبال می کنم. در همین جشنواره جایزه برده ام، داور بوده ام و… می بینم افرادی که از خروجی های این رویداد هستند در حال حاضر با من کار می کنند، طرح می آورند و آثار پرمخاطبی دارند و طبیعتا اتفاقی که در صداوسیما رخ می دهد پاسخ این سوال است. این ایام و این ماه ها و سال ها ایام بلوغ عمار به معنای دیده شدن اثار جشنواره در رسانه ملی است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار