رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

«آندره آ ریسبرو» در حالی به برخی تخلفات در کمپین تبلیغاتی برای اسکار ۲۰۲۳ متهم است که شهره آغداشلو نیز در سال ۲۰۰۴ در شریطی مشابه قرار داشت اما نامزدی اسکار خود را حفظ کرد. به نقل از ورایتی، پس از واکنش‌های فزاینده پیرامون نامزدی تعجب آور «آندره‌آ ریسبرو» در شاخه بهترین بازیگر زن، آکادمی […]

«آندره آ ریسبرو» در حالی به برخی تخلفات در کمپین تبلیغاتی برای اسکار ۲۰۲۳ متهم است که شهره آغداشلو نیز در سال ۲۰۰۴ در شریطی مشابه قرار داشت اما نامزدی اسکار خود را حفظ کرد.

به نقل از ورایتی، پس از واکنش‌های فزاینده پیرامون نامزدی تعجب آور «آندره‌آ ریسبرو» در شاخه بهترین بازیگر زن، آکادمی اعلام کرد نگاه دقیق‌تری به کمپین‌های اسکاری برای نامزدهای امسال خواهد داشت و اعلام کرده روز سه شنبه در جلسه‌ای درباره لغو نامزدی این بازیگر و یا حفظ آن تصمیم گیری خواهد کرد.

برخی از تاکتیک هایی استفاده شده از سوی تیم تبلیغاتی فیلم «به لزلی» با بازی «آندره‌آ ریسبرو» مانند ارسال مستقیم ایمیل به اعضای آکادمی که به آنها پیشنهاد می‌کند برای لابی کردن فیلم کمک کنند، مورد انتقاد قرار گرفته است. «فرانسیس فیشر» بازیگر انگلیسی-آمریکایی هم در اینستاگرام خود به سایر رای دهندگان پیشنهاد کرده که «آندره‌آ ریسبرو» را در رتبه اول رای بهترین بازیگر زن خود قرار دهند، زیرا نامزدی «ویولا دیویس» و «ددوایلر» در کنار «میشل یئو» و« کیت بلاشت»  قطعی است که این موضوع مغایر به قوانین تبلیغاتی اسکار است.

با توجه به مورد مشابهی که شهره آغداشلو، یکی دیگر از نامزدهای غافلگیرکننده گذشته را رد صلاحیت نکرد، ممکن است امیدی برای «آندره‌آ ریسبرو» وجود داشته باشد که نامزدی اسکار خود را برای فیلم «به لزلی» حفظ کند.

در ۲۰ فوریه ۲۰۰۴، چهار روز قبل از آخرین مهلت رای گیری برای اسکار، یک آگهی در شماره‌ای از روزنامه ورایتی با محوریت نقش ‌آفرینی قدرتمند شهره آغداشلو در فیلم «خانه‌ای از شن و مه» (۲۰۰۳) منتشر شد. در این تبلیغ از چهار گزیده از اخبار چاپی و تلویزیونی استفاده شده است که در آن از بازی شهره آغداشلو در نقش مکمل زن تمجید می شود و سه مطلب از «رنه زلوگر« به عنوان «برنده» و آغداشلو به عنوان کسی که «باید برنده» شود، نام برده بودند.

«بروس دیویس» مدیر اجرایی آکادمی در آن زمان، این تبلیغ را یک حمله توصیف کرد و «جفری کاتزنبرگ» رئیس وقت کمپانی «دریم ورکس» و «تری پرس» مدیر بازاریابی استودیو، هر دو پس از بررسی دقیق عذرخواهی کردند و «کاتزنبرگ» به لس آنجلس تایمز گفت: «ما اشتباه بسیار بد و نابخردانه‌ای مرتکب شدیم».

آغداشلو در نهایت رقابت اسکار آن سال را به «رنه زلوگر» برای فیلم «کوهستان سرد» واگذار کرد.

در حالی که هیچ شکایت رسمی در رابطه با نامزدی «ریسبرو» به آکادمی ارسال نشده است، برخی منابع و افراد تیم تبلیغاتی فیلم «به لزلی» را به نقض قوانین آکادمی برای تبلیغات انتخاباتی متهم کردند. یکی از پست های اینستاگرامی از حساب فیلم «به لزلی» از جمله تخلفات احتمالی است که در آن ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۲ به انتخاب «ریچارد روپر» را بازنشر داده که در آن به بازی «کیت بلانشت» در «تار» اشاره می ‌کند که بر خلاف قانون تبلیغاتی شماره ۱۱ آکادمی است که در بخشی از آن آمده است: «هر گونه تاکتیکی که رقابت را با نام یا عنوان مشخص کند صراحتاً ممنوع است». از آن زمان این پست حذف شده است.

اگر کمپین تبلیغاتی «ریسبرو» قوانین آکادمی را نقض کند، آکادمی می‌تواند نامزدی اسکار وی را پس بگیرد؛ اتفاقی که تنها ۹ بار در تاریخ اسکار اتفاق افتاده است که البته هرگز در شاخه‌های بازیگری نبوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار