رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

آزیتا لاچینی؛ بازیگری که در همه عرصه های هنر از بازیگری در سینما، تئاتر و تلویزیون گرفته تا گویندگی در دوبله و رادیو نقش های ماندگاری بر جای گذاشت. او اما حالا روزهای خوبی سپری نمی کند. لاچینی که سال هاست در قاب تلویزیون دیده نمی شود درباره این دوری می گوید: دیگر بس است؛ […]

آزیتا لاچینی؛ بازیگری که در همه عرصه های هنر از بازیگری در سینما، تئاتر و تلویزیون گرفته تا گویندگی در دوبله و رادیو نقش های ماندگاری بر جای گذاشت. او اما حالا روزهای خوبی سپری نمی کند. لاچینی که سال هاست در قاب تلویزیون دیده نمی شود درباره این دوری می گوید: دیگر بس است؛ ۵۰ سال برای هنر مملکتم کار کردم دیگر نمی توانم.

این هنرمند پیشکسوت که این روزها بر بالین دختر بیمارش است، از مردم کشورش فقط می خواهد برایش دعا کنند. او این روزها تنها آرزویش عاقبت بخیری است.

آزیتا لاچینی در گفت و گویی از حال این روزهایش و دلیل دوری از عرصه تصویر و صدا گفت. او همچنین از بهترین و به یادماندنی ترین کارهایش در تلویزیون یاد کرد و از تنها آرزویش سخن گفت.

این هنرمند مدت هاست در قاب تلویزیون و پرده سینما دیده نمی شود و صدایش نیز سال هاست در رادیو و دوبله شنیده نمی شود.

وقتی از او می پرسیم خانم لاچینی این روزها چه می کنید؛ اینکه نیستید به خواست خودتان است یا پیشنهادها خوب نیست؟ پاسخ می دهد: مادر جان اصلاً حال و روز خوشی ندارم. این روزها دخترم بیمار است؛ هم سکته کرده، هم بیماری سرطان دارد. مدت‌هاست که درگیر او هستیم و متاسفانه چند روز است که بیهوش شده. خلاصه مدت هاست که غصه او را می خورم و اصلا حال خوبی ندارم. از خداوند می‌خواهم کمکش کند. خدا به همه بیماران سلامتی بدهد، به دختر من هم همین طور.

او ادامه می دهد: دیگر حرف های من فقط از درد و مریضی و مشکلات است و بوی خوبی برای شما ندارد. من هم مردم کشورم را خیلی دوست دارم و از آنها می‌خواهم برایم دعا کنند اما از کار پرسیدید. من خودم را از همه چیز بازنشسته کرده ام. از دوبلاژ، تئاتر، سینما و تلویزیون و رادیو. تقریبا از سال ۹۶ تا الان خودم را از همه چیز بازنشسته کرده‌ام. یک زمانی هست که دیگر واقعا آدم ها خسته می شوند و توان کار کردن ندارند؛ خصوصا الان که من به لحاظ شخصی حال خوبی ندارم و شرایط جامعه هم خوب نیست. من از جوانی تا به الان خیلی رنج و سختی کشیدم و الان هم همچنان این سختی ها را به دوش می کشم. از خداوند فقط عاقبت بخیری می خواهم.

در ادامه وقتی از آرزوهای این هنرمند در سن ۸۵ سالگی می پرسیم، با صدایی مهربان اما توأم با بغض می گوید: فقط عاقبت بخیری برای خودم و فرزندانم و همه مردم کشورم می خواهم. دیگر هیچ نمی خواهم.

لاچینی در واکنش به این جمله که آیا دلتان برای تلویزیون و دوبله تنگ نشده است؟ خاطرنشان می کند: اصلاً برای کار دلم تنگ نمی‌شود. من ۵۰ سال در دوبلاژ، سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیوی این مملکت کار کردم، دیگر بس است. الان دیگر وقت کار کردنِ من نیست.

بازیگر سریال های «امام علی(ع)»، «در پناه تو»، «پدر سالار»، «دبیرستان خضرا»، «چراغ جادو»، «مدرسه مادربزرگ ها»، «ستایش» و «پایتخت ۱» در پاسخ به اینکه بهترین کار تلویزیونی تان چه سریالی است؟ می‌گوید: «در پناه تو»، «با من بمان» و «پدرسالار» بهترین، ماندگارترین و دوست داشتنی کارهایم در تلویزیون هستند و همیشه دوستشان داشتم اما کارهایی هم داشتم که در آنها نقش های خوبی داشتم اما خودم دوستشان نداشتم.

سپس به صدایش در سریال «سالهای دور از خانه» به جای مادر اوشین اشاره می کنیم و می گوییم صدای دلنشینتان در دوبله هیچگاه فراموش نمی شود. با خنده کوتاهی اما تلخ می‌گوید: قربان شما. ممنونم که به من محبت دارید. یادش بخیر آن سال‌ها هم گذشت، عمرمان گذشت.

آزیتا لاچینی در پایان صحبتش اظهار می کند: این روزها فقط دعا می خواهم. به هر کسی که رسیدید بگویید برایم دعا کنند. ان شاءالله همیشه سلامت، عاقبت به خیر و در پناه خدا باشید. یا علی.

آزیتا لاچینی هنرمند پیشکسوت کشورمان زاده ۲۶ آذر ماه ۱۳۱۷ است. آخرین حضور او در تلویزیون به سریال «بوم و بانو» ساخته سیروس مقدم برمی گردد که محرم سال ۹۹ از شبکه دوم به روی آنتن رفت. لاچینی علاوه بر بازیگری در عرصه گویندگی در دوبله و رادیو نیز حضور فعالی داشت. از جمله آثار مطرح او در عرصه دوبلاژ می توان به سریال «سال های دور از خانه» در نقش مادر اوشین، «حنا دختری در مزرعه» در نقش خانم سارا، «داستان زندگی» به جای مادربزرگ هانیکو، «بچه های مدرسه والت» در نقش معلم مدرسه و «رامکال» در نقش مادر اسکار و معلم مدرسه اشاره کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار