- چهارشنبه 12 بهمن 1401 - 23:56
- کد خبر : 115366
- سینمای ایران

بهروز افخمی این بار در قامت تهیه کننده فبلم «استاد» به چهل و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر آمده است. «استاد» از یک سو به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره و از طرف دیگر به دلیل حضور افخمی در قامت تهیه کننده فیلم نگاه ها رو به خود جلب کرد. تماشاگری که با پیش داوری از […]
بهروز افخمی این بار در قامت تهیه کننده فبلم «استاد» به چهل و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر آمده است. «استاد» از یک سو به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره و از طرف دیگر به دلیل حضور افخمی در قامت تهیه کننده فیلم نگاه ها رو به خود جلب کرد. تماشاگری که با پیش داوری از بهروز افخمی که سال ها در قامت مجری برنامه هفت و در کنار مسعود فراستی بسیاری از فیلم ها را از لبه تیغ بُرنده نقد خود گذراندند؛ مشتاق تماشای اثر افخمی خواهد بود.
«استاد» به کارگردانی سیدعماد حسین و با بازی حسن معجونی، سجاد بابایی و هدیه حسینینژاد به عنوان سه بازیگر اصلی، مثل بسیاری از فیلم های سنوات گذشته به سراغ سوژه تجاوز جنسی رفته است. اما این بار از دریچه ای دیگر که از همان ابتدا سوژه اصلی فیلم برای تماشگر مشخص می شود و از ابتدا مشخص است که با روایتی کاملاً آشنا از جنبش «میتو» مواجه هستیم. سوژه ای بسیار داغ و ملتهب در سال های گذشته که علی الخصوص در جمع هنرمندان سر و صدای بسیاری را به پا کرد.
فیلم «استاد» که تنها در یک لوکیشن و با ۳ بازیگر اصلی فیلمبرداری شده است؛ می تواند تماشگر را تا انتها با خود همراه سازد. شاید همین تصمیم کارگردان به تصویربرداری تمامی سکانس ها در یک فضا و با شیوه فیلمبرداری روی دست به ریتم داستان به گونه ای کمک کرده است تا تمرکز تماشگر بر روی روحیات شخصیت ها وجزئیات داستان باشد.
«استاد» فیلم فوق العاده ای نیست ولی با توجه به جمیع موارد می توان گفت فیلم موفقی در ارائه داستان خود می باشد. بازی موفق بازیگران فیلم، علی الخصوص بازی حسن معجونی که پختگی بازیگری در ایفای نقش او به خوبی مشهود است؛ توانسته است تا به این موفقیت کمک کند. هر چند که از همین ابتدا مشخص است که «استاد» در اکران خود با چالش جذب مخاطب مواجه خواهد بود و نمی توان انتظار داشت که در صدر جدول فیلم های پرفروش اجتماعی سال قرار گیرد.
سینماخانه / ا.ش شهابی
نظرات