رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

ناهید عزیزی صدیق  یک از دو کارگردان زن چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر است که به عنوان اولین فیلم بلند خود، «آه سرد» را روانه جشنواره کرده است. «آه سرد» هم مانند دیگر فیلم های نه چندان قوی به سراغ یکی از سوژه های کلیشه ای سینمای ایران رفته است. قتل، قصاص و گذشت […]

ناهید عزیزی صدیق  یک از دو کارگردان زن چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر است که به عنوان اولین فیلم بلند خود، «آه سرد» را روانه جشنواره کرده است. «آه سرد» هم مانند دیگر فیلم های نه چندان قوی به سراغ یکی از سوژه های کلیشه ای سینمای ایران رفته است. قتل، قصاص و گذشت از قاتل، یکی از سوژه های پرتکرار سینمای ایران است که هر بار از یک زاویه به عنوان ستون فقرات فیلم های سینماگران انتخاب می شود. «آه سرد» داستان پدر و پسری است که در جاده ای همراه هم هستند. پدر که به جرم قتل همسر خود در زندان به سر می برد؛ پس از سپری شدن ۲۰ سال از محکومیت خود مورد عفو قرار می گیرد و با به همراه پسر خود در جاده ای سرد و برفی همراه می شود ….

«آه سرد» که در فضای سرد و زمستانی تولید شده است؛ دارای داستانی ضعیف، پرداخت و شخصیت پردازی و بازی های ضعیف تری می باشد. فیلم به حدی کش دار و خسته کننده است که می توان در تدوین مجدد بیش از ۷۰ درصد سکانس های فیلم را حذف کرد؛ بدون اینکه کوچکترین ضربه ای به فیلمنامه نحیف «آه سرد» وارد شود. بیان دیالوگ های محدود فیلم توسط بازیگران چنان ضعیف است که گویی کارگردان کاملاً هدفمند از بازیگران خود چنان خواسته است. فیلم حتی نتوانسته است از طبیعت زمستانی برای به تصویر کشیدن تصویرهایی بدیع و زیبا استفاده کند.

«آه سرد» را می توان در یک کلام فیلمی سیاه، خسته کننده، ملال آور دانست. فیلمی که در صورت اکران عمومی، شکست در گیشه برای این فیلم قطعی خواهد بود.

سینماخانه / ا.ش شهابی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار