رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

جنگل پرتقال نشان می دهد که می توان قصه ای پرو پیمان نداشت و برمبنای یک فیلمنامه شخصیت محور فیلمی به اندازه و مفرح ساخت. نوستالژی بازی یکی از موتیف های فیلم است که در جای جای آن رخ می نماید. این خرده پیرنگ ها به شکلی متناسب و منجسم در کنار هم چیده می […]

جنگل پرتقال نشان می دهد که می توان قصه ای پرو پیمان نداشت و برمبنای یک فیلمنامه شخصیت محور فیلمی به اندازه و مفرح ساخت. نوستالژی بازی یکی از موتیف های فیلم است که در جای جای آن رخ می نماید. این خرده پیرنگ ها به شکلی متناسب و منجسم در کنار هم چیده می شود و ساختار و فضای مناسبی را پدید می آورد که ماحصل آن لحن و زبان روایی یکدستی است.
یکی از شاخصه های فیلم سادگی سبک بصری و روایت اثر است. قاب بندی هایی که هم زیبایی شناسی دارد و هم ساده است. عشق همچون یک اکسیر بر تار و پود سهراب می نشیند و از او انسانی دیگر می سازد اما این تغییر با ظرافت و زیر لایه های روحی و روانی شخصیت بروز و ظهور می یابد و گل درشت و اغراق آمیز نیست. میرسعید مولویان به عنوان بازیگری که تقریباً در تمام سکانس های فیلم حاضر است  به خوبی سیر توالی و تعالی کاراکتر را به نمایش می گذارد و وزن فیلم را در مقیاس درستی حفظ می کند. جنگل پرتقال در اشل فیلم های کوچک ولی موثری است که سینمای ایران در هردوره ای به آن نیازدارد. سینمایی که نه ادعا دارد و نه میانه ای با فیلم های تجاری صرف و در واقع تلفیق هر دوی آنها است؛ منتها با یک هارمونی و نصاب به اندازه.

سینماخانه / حمید عبدالحسینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار