رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران معتقد است فیلم‌هایی که بچه‌های فیلم کوتاهی ساخته‌اند از آثار سربلند جشنواره امسال است. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران درباره حضور فیلم‌های کوتاه این انجمن در بین آثار جشنواره فیلم […]

آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران معتقد است فیلم‌هایی که بچه‌های فیلم کوتاهی ساخته‌اند از آثار سربلند جشنواره امسال است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران درباره حضور فیلم‌های کوتاه این انجمن در بین آثار جشنواره فیلم فجر گفت: از یازده فیلم کوتاهی‌که درجشنواره امسال پذیرفته شده است تعداد نه اثر از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران است که هفت فیلم تولید مراکز انجمن شهرستان‌ها و دو فیلم اثر تهران است. پیشتر اسامی این فیلمها اعلام شده‌اند.
وی درباره افزایش تولیدات انجمن در سال‌های اخیر توضیح داد: نکته مهمی که وجود دارد این است که ما سعی کردیم تولیدات‌مان را امسال افزایش دهیم و حضور پررنگ این تعداد اثر هم در جشنواره امسال بخشی از این سیاست است. به دنبال این هستیم که به افزایش فیلم کوتاه رونق دهیم. جشنواره فیلم کوتاه هم نسبت به سالهای گذشته که درگیر کرونا هم نبود افزایش تعداد آثار داشت.
آذرپندار درباره امکان دیده شدن فیلم‌های کوتاه با حضور در جشنواره عنوان کرد: حضور فیلم‌ها در فجر همیشه امکانی است برای بهتر دیده شدن آثار و توجهی که به فجر جلب می شود برای فیلم کوتاه آورده دارد و امیدواریم در نهایت با اهدای سیمرغ به نتیجه برسد.
وی در ادامه درباره توزیع امکانات ساخت فیلم در حوزه سینما به شهرستان‌ها گفت: هفتاد درصد بودجه ما امسال به شهرستان‌ها اختصاص پیدا کرده‌است. سیاست سازمان سینمایی کشور هم این است که توزیعی در حوزه سینما درکل کشور صورت بگیرد و عدالتی برقرار شود. ما تولیداتمان بیشتر معطوف به شهرستان‌ها شده است البته من هنوز راضی نیستم هنوز خیلی از تولیدات شهرستان‌ها نرسیده و درحال آماده‌سازی است و مطمئن هستم سال بعد اوضاع بهتری خواهیم داشت اما این عدد خوشحال‌کننده‌ای است که ما نه فیلم در جشنواره داریم و هفت فیلم آن از شهرستان‌هاست.
او با اشاره به افزایش سقف حمایتی در انجمن سینمای جوانان ایران گفت: ما به مناسبت دهه فجر و به خاطر گرانی‌هایی که با افزایش قیمت ارز روی تولید فیلم کوتاه در حوزه تجهیزات و تدارکات اثر می‌گذارد تصمیم گرفتیم این مبلغ را به صد و پنجاه میلیون تومان افزایش دهیم.
وی درباره کیفیت فیلم‌های امسال در جشنواره فیلم فجر گفت: من امسال در جشنواره فیلم درجه یک ندیده‌ام تا امروز ولی فیلم ضعیف هم ندیدم. در دوره گذشته فجر من تا روز سوم یا چهارم جشنواره فیلم‌های ضعیف بیشتری دیده بودم. امسال اما جشنواره هنوز پدیده خود را پیدا نکرده است. نسبت به دوره‌های قبلی فیلم‌های ضعیف کمتر از دوره‌های قبلی است. یعنی معدلی از فیلمسازی بالاتر رفته است.
آذرپندار درمورد فیلمسازان فیلم کوتاه که امسال به جرگه فیلمسازان فیلم بلند پیوسته‌اند توضیح داد: بخشی از این فیلمسازان را انجمن فیلم کوتاه به بنیاد سینمایی فارابی معرفی کرده‌است. کارگردانان دو فیلم “جنگل پرتقال” و ” بعد از رفتن” را انجمن فیلم کوتاه به فارابی معرفی کرد. این بحث برای اولین بار است که با تعامل با فارابی اتفاق می‌افتد و فارابی هم در باشگاه فیلم اولی‌هایش از این فیلم‌ها حمایت کرده است. فیلم‌هایی که امسال بچه‌های فیلم کوتاهی ساخته‌اند از آثار خوب جشنواره است. دوازده نفر از کارگردانان امسال از فیلمسازان فیلم کوتاه بوده‌اند. البته نباید این را به حساب این گذاشت که فیلم کوتاه پلی است برای رسیدن به فیلم بلند بلکه این روند طبیعی کار است و این مسیر طبیعی کسی است که در حوزه فیلم کوتاه تجربیات خوبی کرده است. کسی مثل رضا نجاتی سیمرغ فیلم کوتاهش را گرفته و امسال با فیلم «بعد از رفتن» در فضای فیلم بلند وارد شده است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار