رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

پناه رحیمی، نویسنده و کارگردان فیلم مستند داستانی «روباه» در مصاحبه ای به شرح مختصر داستان این فیلم پرداخت و افزود: مستند داستانی روباه به روایت زندگی جمعی از معتادان جنوب شهر می پردازد که محوریت اصلی فیلم زندگی زنی بنام پری است که تلاش می‌کند خودش را از دام اعتیاد رها سازد و زندگی […]

پناه رحیمی، نویسنده و کارگردان فیلم مستند داستانی «روباه» در مصاحبه ای به شرح مختصر داستان این فیلم پرداخت و افزود: مستند داستانی روباه به روایت زندگی جمعی از معتادان جنوب شهر می پردازد که محوریت اصلی فیلم زندگی زنی بنام پری است که تلاش می‌کند خودش را از دام اعتیاد رها سازد و زندگی جدیدی را آغاز کند که در این مسیر با مشکلاتی همراه می‌شود و زندگی اش به کلی تغییر می کند.

این کارگردان اضافه کرد: چند سال پیش برای نگارش فیلمنامه سینمایی مرسل که محوریت اعتیاد را داشت، برای تحقیق میدانی به جنوب شهر تهران رفتم و در آنجا ارتباط خوبی با معتادان برقرار کردم و قصه های زندگی هایشان را شنیدم. فضای جنوب شهر تهران به قدری اثر گذار بود که ترغیب شدم مستند وار گوشه ای از چیزهایی که لمس کردم را به نگاه مخاطبانم تقدیم کنم. در فیلم روباه تمام شخصیت ها بر اساس واقعیت های جامعه است و آن را بر اساس چیزی که لمس کردم ساختم.

رحیمی در ادامه به مشکلات تولید این فیلم اشاره کرد و گفت: اعتماد سازی میان عوامل و معتادانی که در جنوب شهر زندگی می کردند سخت ترین چالشی بود که با آن همراه بودم. عواملی از جمله هنروران با رفتارهایشان معتادان را آزار می‌دادند و با خشم آن ها مواجه می‌شدیم که با میانجی گری من و گروهی از معتادان که در جریان روند داستان فیلم بودند رفع می شد. در پیش تولید هم تعداد زیادی از همکاران وقتی می‌فهمیدند لوکشین فیلمبرداری جایی است که معتادان واقعی آنجا زندگی میکنند و اغلب خلافکار هستند، از همکاری پشیمان می شدند اما در نهایت گروهی همدل و همراه را دور هم جمع کردم که همگی در جریان هدف فیلمنامه قرار گرفتند و با کمک همه عوامل فیلمبرداری بدون تنش به پایان رسید.

وی در ادامه افزود: قطعاً فیلم روباه به جشنواره های بین المللی ارسال می شود و بعد از ارسال به جشنواره ها در پلتفرم های ایران در اختیار نگاه مردم عزیزمان قرار می گیرد. چرا که سعی کرده ام در این فیلم مواردی که باعث آزار این افراد می شود را به تصویر بکشم. نگاه جامعه باید نسبت به معتادان عوض شود تا همگی به سلامت جامعه کمک کنیم. متأسفانه اعتیاد یکی از دلایل اصلی زیاد شدن خلاف در کشور است زیرا فرد معتاد به هیچ چیزی جز تهیه مخدر فکر نمی کند و برای بدست آوردن آن به هر خلافی تن می‌دهد و هر خط قرمزی را رد می کند.

پناه رحیمی، نویسنده و کارگردان، مدرس بازیگری و نویسندگی می باشد و کارگردان فیلم نیمه بلند روباه، فیلم کوتاه پارک نشین، مستند تار خاموش، مستند ققنوس را در شناسنامه هنری خود دارد و اکنون همکاری بین المللی در حوزه فیلمنامه نویسی دارد.

عوامل این فیلم عبارتند از: سرمایه گذار: شرکت دامازی،تهیه کننده، نویسنده و کارگردان: پناه رحیمی، بازیگران:شقایق گیلانی، فرشید رحیمی، محمدهادی رحیمی، ملیکا اکبری،  امین کاشفی، آرام محمدخانی، متین عنایت، داوود مهرداد، سارا پور عباسی، شادی شکیبا، نازنین فراهانی، حمیده فضلی، فرشاد عیدی،مدیر تولید: مهین نظافتی،مدیر فیلمبرداری: محبوب شکرزاده،طراح صحنه: مهدی رحیمی،طراح لباس: مرجان خادمیان،مدیر صدابرداری: علی فضلی،معرفی بازیگر: موسسه سینمایی طوش،دستیار کارگردان: سیاوش ضابط و ملیکا اکبری،منشی صحنه: الهام اصغری،برنامه ریز: مرضیه غلامپور وعکاس: سینا دشتی

سینماخانه / پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار