رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
در نشست خبری فیلم مطرح شد؛

«گل‌های باوارده» یک ماه و نیم دیگر کار دارد

نشست خبری فیلم سینمایی «گل‌های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت بامداد جمعه ۲۱ بهمن‌ماه در پردیس ملت برگزار شد. خوشبخت ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان خوی بیان کرد: به تمام کسانی که در این چند ماه، عزیزی را از دست دادند تسلیت می‌گویم و امیدوارم هر چه زودتر هیچ بی‌گناهی در زندان نباشد و مشکلاتی که برای […]

نشست خبری فیلم سینمایی «گل‌های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت بامداد جمعه ۲۱ بهمن‌ماه در پردیس ملت برگزار شد.

خوشبخت ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان خوی بیان کرد: به تمام کسانی که در این چند ماه، عزیزی را از دست دادند تسلیت می‌گویم و امیدوارم هر چه زودتر هیچ بی‌گناهی در زندان نباشد و مشکلاتی که برای همکاران ما پیش آمده حل شود.

این کارگردان اظهار کرد: همان موقع که «آبادان یازده ۶۰» را کار می‌کردم به موضوع این فیلم هم فکر می‌کردم به شدت هم اصرار داشتم بازیگران از نظر سطح شهرت هم تراز هم باشند و به یکباره یک استار بین آنها ندرخشد که تعادل برهم نریزد ما همه فیلم را در آبادان طراحی و دکورها را در همان جا کار کردیم.

حیدر رحیمی بازیگر هم اظهار کرد: به مردم خوی و مردم کشور ترکیه و سوریه تسلیت می‌گویم. پیش از این تله فیلمی داشتم و دوستان من را به این پروژه معرفی کردند. من اصالتی بوشهری- آبادانی دارم. من در جنگ به دنیا آمدم اما با ترکش و جنگ آشنا هستم در آن دوره هم جنگ‌زده بودیم. پدر خودم هم از بچه‌های جنگ است و درد مردم آبادان را می‌فهمم چه در جنگ و چه بعد از جنگ.

محسن غفاری دیگر بازیگر فیلم گفت: از زمانی که علاقه بازیگری در من به وجود آمد دوست داشتم یک فیلم جنگی کار کنم روزی هم که رفتم تست بازی بدهم با لهجه آبادانی تست دادم. نقشم کم بود اما حس می‌کنم به اندازه بود.

سعید براتی فیلمبردار این اثر هم بیان کرد: نسخه‌ای که دیدید اصلاً نسخه باب میل ما نبود مثل همیشه فیلم‌هایی که کار می‌کنیم در سینماهای ایران به خوبی پخش نمی‌شود چون هیچ سینمای استانداردی در ایران نداریم و من متأسفم. ما سکانس‌های شب فیلم را روز گرفتیم اما آن را تبدیل به شب کردیم اما می‌دانم که تقریباً همه اذیت شدند و امیدوارم زودتر نسخه بهتر برسانیم تا همه از دیدن آن لذت ببرند.

حسن ایزدی مدیر جلوه‌های ویژه بصری توضیح داد: این پروژه برای من به لحاظ ویژوال افکت برابر با سه پروژه بود هرکدام از اتفاقات عظیم آن برای یک فیلم سینمایی کافی بود. ۴۰۳ پلان از این فیلم جلوه‌های ویژه بصری بود. آن تانکری که در آستانه انفجار بود برای ما چالش زیادی داشت.

خوشبخت هم بیان کرد: ما برای ساخت فیلم تحقیقات کردیم و مشاور داشتیم از سوی وزارت نفت سرمایه‌گذاری هم شده است چیزی که در سینما یاد نگرفتم دروغ گفتن است. فارابی هم خیلی حمایت کرد. در تیتراژ ما از وزیر ارشاد تشکر شده در حالی که این عجیب است و باید از دیگرانی تشکر می‌کردیم.

این کارگردان درباره سرمایه‌گذار اثر هم توضیح داد: نمی‌دانم باید بگوییم بخشی از فیلم را شرکت نفت داده یا باید بگویم همه را فارابی داده است این از همان چیزهایی است که گفتم در سینما یاد نگرفتم که دروغ بگویم.

خوشبخت درباره دوقطبی آبادانی، تهرانی اظهار کرد: قبول دارم که در این زمینه کم‌فروشی کرده‌ایم اما دوستان فارابی به ما کمک فکری داده بودند. ما لهجه‌های متفاوت داریم با این حال این موضوع را می‌پذیرم.

وی گفت: تقصیر ما نبود که فیلم سر موعد نرسید یک مشکل فنی بود که پیش آمد. به نظرم فیلم طلسم شده بود. به طوری که پنج دقیقه قبل از ساعت مقرر فیلم قابل نمایش شد. من اگر بخواهم راستش را بگویم باید بعداً جواب بدهم بنابراین بهتر است چیزی نگویم ولی دیر رسیدن آن تقصیر ما نبود. من از این نسخه ناراضی هستم جدای از اینکه گذاشتند تنها چهل درصد از ایده‌های ما در فیلم باشد اصرار بر اینکه فیلم در جشنواره باشد باعث شد یک نسخه مزخرف را ببینید. نگذاشتند فیلم را تکمیل کنیم. به‌طور کلی ایده ما یک سه‌گانه بود که البته اگر من را بکشند هم تا یک سال دیگر هیچ فیلمی نمی‌سازم.

خوشبخت درباره حضور حمید فرخ‌نژاد توضیح داد: اینکه آقای فرخ‌نژاد به فیلم آمد یا نیامد را باید تهیه‌کننده جواب بدهد. من گفتم که اصرارم بر این بود که بازیگران آبادانی حضور داشته باشند به نظرم این بهترین پاسخ است.

وی درباره دستمزد یک میلیارد و نیمی حمید فرخ‌نژاد گفت: نمی‌دانم اگر گرفته باشد خوش به حالش کاش به ما هم پول می‌دادند.

این کارگردان اظهار کرد: من نسخه فعلی را تازه با شما دیدم ما پیش از این فیلم را در سالن ندیدیم که بدانیم کجاهایش مشکل دارد. آن روز وقتی وزیر هم نشست تا فیلم را ببیند گفتم این نسخه را قبول ندارم و از سالن خارج شدم چون فیلم ناقص بود گفتم فیلمی که شما می‌بینید یک ماه و نیم دیگر کار دارد. حتی نماندم تا ببینم نظر وزیر چیست برایم مهم هم نبود. فکر می‌کنم ساختن این‌گونه فیلم‌ها در کشور ما همتی می‌خواهد که گروه ما داشت همه بچه‌هایی که اینجا هستند با سختی کار کردند این کار می‌توانست ساده‌تر باشد اما به دلیل اینکه در اینجا سیستمی برای ساخت فیلم‌های بیگ پروداکشن نیست نمی‌شود فیلم ساخت.

وی افزود: سیستم باید تغییر کند یکی از مشکلاتی که همیشه دارم این است که مسئولان سینمایی ما واقع‌بین نیستند اگر وقتی سالنی خالی از مخاطب می‌رود باید آن را پذیرفت اگر تلگرام فیلتر است پس چرا اخبار جشنواره را در تلگرام می‌بینیم؟ اینها حرف سیاسی نیست بلکه حرف اجتماعی است اگر فیلمی دو ماه کار دارد باید آن را بپذیریم با دستور چیزی حل نمی‌شود. هر آنچه اینجا گفتم راست بود. درباره این فیلم مهمترین چیزی که دوست داشتم از شما بشنوم این بود که این فیلم، فیلم آن زمانی و این زمانی است. آن زمان چند نفر آدم واقعی کار کردند تا پالایشگاه از دست نرود آیا اگر چنین شرایطی پیش بیاید چهارتا مسئول می‌آید بگوید از جنازه من رد شوید؟ آن زمان برخی می‌خواستند قطعات پالایشگاه را بدزدند در آن زمان سه میلیارد قطعه از پالایشگاه خارج شده آیا مسئولان می‌توانند از پشت میزشان بلند شوند و لباس کارگری بپوشند؟

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار