رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

کارگردان فیلم سینمایی «در آغوش درخت» معتقد است سیمرغ اصلی حاصل راضی کردن مردم است و اینکه فیلم خوبی تولید شده باشد تا در تاریخ سینمای ایران بماند. فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به نویسندگی و کارگردانی بابک خواجه پاشا در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و درنهایت جایزه سیمرغ بلورین بهترین […]

کارگردان فیلم سینمایی «در آغوش درخت» معتقد است سیمرغ اصلی حاصل راضی کردن مردم است و اینکه فیلم خوبی تولید شده باشد تا در تاریخ سینمای ایران بماند.

فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به نویسندگی و کارگردانی بابک خواجه پاشا در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و درنهایت جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه و دیپلم افتخار بهترین کارگردان اول را دریافت کرد. این فیلم محصول مشترک سازمان سینمایی سوره حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

بابک خواجه پاشا نویسنده و کارگردان این فیلم سینمایی «در آغوش درخت» در برنامه رادیویی «شهر آفتاب» رادیو تهران، با اشاره به ایده این فیلم گفت: ایده‌ها در فیلمنامه نویسی از یک زیست خارج می‌شوند و شاید مدت‌های طولانی زمان ببرد که ما به این ایده برسیم. من با دیدن اطرافیان، جامعه و مشکلاتی که پیرامون خودم بود، متوجه شدم که موضوع طلاق متأسفانه در جامعه در حال رشد است و البته این موضوع تنها مربوط به کشورمان نیست و در همه جای دنیا با این مشکل روبرو هستیم.

وی افزود: امروز موضوع طلاق به عنوان یک دغدغه مطرح است و باید روی این موضوع تمرکز و دقت کافی کرد تا بتوان تصمیمات مناسبی در این حوزه اخذ کرد؛ چراکه باورم بر این است که خانواده پایگاه بسیار ارزشمند به لحاظ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است و می‌تواند در جامعه تأثیر بگذارد به همین دلیل باید روی این موضوع وقت بگذاریم.

لطفی خواجه پاشا گفت: «در آغوش درخت» درباره خانواده‌ای بوده که در پروسه فروپاشی است و این پروسه از نگاه فرزندان این خانواده روایت می‌شود و اینکه فرزندان در پروسه طلاق تا چه اندازه آسیب می‌بینند و چه جهانی دارند و این جهان شأن را ما تخریب می‌کنیم و چقدر این موضوعات برای مان مهم هستند.

وی افزود: باورم بر این است تا زمانی که کودکان روی زمین قدم می‌زنند، ما هنوز امید به جهانی بهتر و اتفاقات بهتر داریم. به این شکل بود که به فیلمنامه «در آغوش درخت» رسیدم و آن را به نگارش درآوردم.

کارگردان فیلم سینمایی «در آغوش درخت» با اشاره به همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعتبار سینمای کشور ماست و سال‌های دور با آثار سینمایی خوبی که داشته است توانسته تأثیر بسیار مثبتی بر این عرصه بگذارد. از آنجا که من عاشق لوگوی کانون هستم و دوست داشتم این لوگو روی فیلمنامه ام باشد.

وی ادامه داد: پیش‌تر فیلمنامه را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارائه دادم و آنها پذیرفتند و به همین صورت توانستیم کار مشترکی را پیش ببریم. انصافاً کانون در این زمینه بسیار ما را همراهی کردند که هم از کانون و هم از سازمان سینمایی سوره تشکر می‌کنم و انشاالله حمایت شأن در راستای فیلم‌سازها ادامه یابد تا شاهد رونق سینما و اتفاقات خوب در این حوزه باشیم.

خواجه پاشا با اشاره به نقش آفرینی زیبای مارال بنی‌آدم و روح‌الله زمانی در فیلم «در آغوش درخت» گفت: این دو بازیگر قطعاً باید جایزه‌ای دریافت می‌کردند؛ چراکه مارال بنی‌آدم نمی‌گویم بهترین است اما میان دو بازیگر خوب زن جشنواره بود که نام نمی‌برم، اما او در نقشش بسیار کار کرده بود ماه‌ها برای آن زحمت کشید و این‌طور نبود که یک متنی در دست بگیرد و آن را اجرا کند.

وی ادامه داد: قطعاً در اکران فیلم سینمایی «در آغوش درخت» این جایزه را از مردم خواهیم گرفت و مردم بازی زیبای مارال بنی ادم، روح الله زمانی و جواد قامتی را خواهند دید و سیمرغ اصلی آن است که بتوانیم مردم را راضی کنیم و فیلم خوبی را تولید کنیم که در تاریخ سینمای ما بماند و امیدواریم این اتفاق بیفتد.

این نویسنده گفت: جا دارد از این بازیگران درجه یک که در کشور کم نیستند و شاید چهره‌های بسیار معروف و سوپراستار نباشند، به خصوص در بازیگران تئائر که مارال بنی ادم یکی از آنها هستند، بازیگران با شکوهی را شاهد هستیم که می‌توانیم با معرفی آنها به عرصه سینما به بدنه سینما توان ببخشیم.

خواجه پاشا با اشاره به کار جدیدش گفت: هم اکنون در بخش تحقیق فیلمنامه‌ای با مضمون خانواده به نام «کمی بیشتر» هستم که در تلاشم پس از پایان تحقیقات به پروسه تولید برسانم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار