رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اتاقک گلی» گفت: بازیگران این فیلم برای مخاطب نام‌آشنا نیستند که حالا مخاطب نتواند آنان را در این نقش‌ها بپذیرد بلکه مردم احساس می‌کنند که خود همان رزمندگان هستند؛ به نظرم سیاست فیلم‌هایی که برای شهدا ساخته می‌شود باید به همین سمت بروند. داوود صبوری در گفت وگو با  ایرنا در توضیح […]

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اتاقک گلی» گفت: بازیگران این فیلم برای مخاطب نام‌آشنا نیستند که حالا مخاطب نتواند آنان را در این نقش‌ها بپذیرد بلکه مردم احساس می‌کنند که خود همان رزمندگان هستند؛ به نظرم سیاست فیلم‌هایی که برای شهدا ساخته می‌شود باید به همین سمت بروند.

داوود صبوری در گفت وگو با  ایرنا در توضیح چرایی ساخت فیلم سینمایی اتاقک گلی بیان کرد: از دهسال گذشته طرح این سوژه را در ذهن داشتم که قرار بود با آقای جمال شورجه کار کنیم که ایشان درگیر ساخت فیلم سینمایی حضرت موسی (ع) شدند و طرح من ماند تا این که سال گذشته دوباره آن را به جریان انداختیم و با موزه ملی دفاع مقدس، بنیاد شهید و بنیاد روایت فتح (برای ادوات و تجهیزات) صحبت کردیم و کار شروع شد.

وی در توضیح نقش این نهادها در ساخت این فیلم اظهار داشت: موزه ملی دفاع مقدس و بنیاد شهید به شکل مالی پای کار آمدند و ادوات و نیروی انسانی را هم بنیاد روایت فتح تامین کرد. پنج ماه فیلمبرداری ما طول کشید که دو ماه آن به دلیل اغتشاشات جوانرود نتوانستیم کار کنیم و سه ماه آن مفید بود. فیلبمرداری کلا در جوانرود انجام شد.

تهیه کننده فیلم سینمایی اتاقک گلی در پاسخ به چرایی انتخاب بازیگران تصریح کرد: گروه کارگردانی تیمی تشکیل داد تا بازیگران را بر اساس نوع شخصیت کاراکترهایی که در فیلم بودند بررسی کرده و گروه کارگردانی شروع به تست گرفتن از بازیگران مطرح تئاتر و بازیگران شناخته شده ای که در سینما هم حضور دارند، کردند.

وی درباب فیلمنامه یادآور شد: ایده مال خودم بود و فیلمنامه را پدرام کریمی با همفکری و صحبت و تحقیقی که با هم داشتیم، نوشت.

صبوری خاطرنشان کرد: این ایده در ذهنم بود؛ زمانی با چندین نفر از دوستانم که در دوران جنگ و دفاع مقدس حضور داشتند صحبت میکردم این قصه را برایم تعریف کردند؛ این داستان روایت حضور رزمندگان لشگر ۲۷ در عملیات مرصاد بود.

این تهیه کننده در پاسخ به این پرسش که آیا روایت های فرعی هم واقعی بودند یا خیر گفت: داستانک هایش هم واقعی بود؛ مثلا همان خانم باردار در یکی از خانه های همان روستا بوده است که به قصه آوردیم. تقریبا چیزی به لحاظ غیرواقعی اضافه نشده و تمام داستان بر اساس روایتی واقعی و در قالب درام ساخته شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که سختی تهیه این فیلم چه بود، بیان کرد: سختی ما متاسفانه شرایط جوانرود و اغتشاشات بود که بسیار اذیت کرد. خدا را شکر شهرک دفاع مقدس و بنیاد روایت فتح نهایت محبت را به ما داشتند.

صبوری در مورد بازخورد مردمی اتاقک گلی بیان کرد: بازخورد فیلم بسیار خوب و فراتر از حد انتظار ما بود یعنی فکر نمی کردیم مردم به موضوعی نو در جنگ این گونه واکنش نشان دهند. همدلی و اتحاد مردم در آن دوره از زمان جذاب بود و بدون شعاربودن فیلم و این که بازیگران به خوبی همزادپنداری با نقش هایشان داشتند.

این تهیه کننده تصریح کرد: این‌ها بازیگرانی نیستند که مخاطب آنها را قبلا در نقش هایی دیده شده باشد و حالا نتواند آنان را در این نقش بپذیرد بلکه بازیگرانی هستند که برای اولین بار در این نقش بازی کردند و مردم احساس می کنند که خود همان رزمندگان هستند و به نظرم سیاست فیلم هایی که برای شهدا ساخته می شوند باید به همین سمت بروند.

وی گفت: هماهنگ کردیم که بازیگران فیلم با همسران، فرزندان و پدرومادران شهدا نشست های متعددی داشته باشند و این موضوع بسیار کمک کرد که حالت شهدا در شخصیت آنان شکل بگیرد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار