رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

محمدرضا شفاه تهیه‌کننده سینما ضمن اشاره به برنامه‌ریزی برای اکران آنلاین «هناس» در آستانه نوروز، از نامه‌نگاری قوه قضاییه با سازمان سینمایی برای رفع مشکل فیلم «مصلحت» خبر داد. محمدرضا شفاه، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هناس» به کارگردانی حسین دارابی درباره برنامه‌ریزی برای عرضه این فیلم در شبکه نمایش خانگی گفت: مدتی از اکران عمومی این فیلم […]

محمدرضا شفاه تهیه‌کننده سینما ضمن اشاره به برنامه‌ریزی برای اکران آنلاین «هناس» در آستانه نوروز، از نامه‌نگاری قوه قضاییه با سازمان سینمایی برای رفع مشکل فیلم «مصلحت» خبر داد.

محمدرضا شفاه، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هناس» به کارگردانی حسین دارابی درباره برنامه‌ریزی برای عرضه این فیلم در شبکه نمایش خانگی گفت: مدتی از اکران عمومی این فیلم در سینماها می‌گذرد و مخاطبان بسیاری هم پیگیری می‌کنند و منتظر عرضه فیلم در شکل‌های جدید اکران هستند. به‌خصوص آن‌ها که فرصت تماشای فیلم در اکران عمومی را از دست داده‌اند در این زمینه پیگیری می‌کنند. مذاکراتی با یکی از پلتفرم‌ها صورت گرفته تا بتوانیم این فیلم را اکران آنلاین کنیم و امید داریم به زودی و در آستانه نوروز ۱۴۰۲ به‌عنوان یک اتفاق خوب شاهد عرضه آنلاین «هناس» باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شاهد پخش تلویزیونی این فیلم سینمایی در تعطیلات نوروزی از رسانه ملی هستی، گفت: هر فیلم سینمایی یک چرخه حیات در سیستم اکران دارد. فیلم «هناس» اکران سینمایی را پشت‌سر گذاشته و باید اکران آنلاین را هم پشت‌سر بگذارد تا به عرضه در وی‌اودی‌ها برسد. بعد از آن است که درباره پخش تلویزیونی فیلم تصمیم‌گیری می‌کنیم. با توجه به اکران آنلاین فیلم در روزهای آینده بعید است به زودی شاهد پخش تلویزیونی آن باشیم و بعد از عرضه اینترنتی مانند هر فیلم دیگری به تلویزیون هم ارائه می‌شود.

شفاه که در مقام تهیه‌کننده فیلم «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی را هم در انتظار اکران عمومی دارد، درباره آخرین وضعیت این فیلم نیز توضیح داد: درباره این فیلم ما توافق‌هایی را با وزارت فرهنگ و ارشاد داشتیم. دوستان سازمان سینمایی و وزارت ارشاد با توجه به ملاحظات قوه قضاییه درباره این فیلم از ما خواسته بودند، با این نهاد به توافق برسیم و موافقت نهایی خود با اکران فیلم را منوط به توافق ما با قوه قضاییه کرده بودند. خداروشکر این توافق در حال حاضر شکل گرفته است.

وی ادامه داد: قوه قضاییه در قالب یک نامه مکتوب به سازمان سینمایی وزارت ارشاد اعلام کرده پخش فیلم «مصلحت» از نظر آن‌ها بلامانع است. درواقع بعد از مذاکراتی که ما با مسئولان قوه قضاییه داشتیم و تعامل درباره اعمال نکاتی که این دوستان داشتند، وضعیت نمایش بلامانع فیلم به‌صورت مکتوب به سازمان سینمایی اعلام شده است. براساس همین وضعیت هم درخواست صدور پروانه نمایش فیلم را به سازمان سینمایی داده‌ایم. با توجه به اینکه نکات و ملاحظات قوه قضاییه برطرف شده است، امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر پروانه نمایش فیلم را دریافت کنیم.

شفاه درباره اکران فیلم پاسخ داد: طبعاً اگر فیلم «مصلحت» بنابر وعده مسئولان سازمان سینمایی موفق شود بعد از دو سال پروانه نمایش دریافت کند، بلافاصله برای اکران عمومی فیلم اقدام خواهیم کرد. ترجیح هم می‌دهیم با توجه به نزدیکی به اکران نوروز و زمان کم باقی‌مانده، فیلم را برای اکران عید فطر آماده کنیم.

این تهیه‌کننده در پایان تأکید کرد: معتقدم فیلم «مصلحت» فیلم بسیار مهمی برای امروز ماست و مخاطبان بسیاری هم طی دو سال گذشته پیگیر نمایش این فیلم بوده‌اند. مطمئن هستیم که اکران عمومی این فیلم می‌تواند اتفاق ویژه‌ای را در زمینه تولید و اکران فیلم‌های مسئله‌محور در سینمای ایران رقم بزند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار