رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

علی آشتیانی‌پور تهیه‌کننده فیلم «هوک»‌ با اظهار بی‌اطلاعی از فرآیند واگذاری حقوق این فیلم به تلویزیون برای پخش در ایام نوروز، این اتفاق را باعث آسیب به فروش فیلم در چرخه طبیعی اکران دانست. علی آشتیانی‌پور تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هوک» به کارگردانی حسین ریگی از فیلم‌های رونمایی شده در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر درباره پخش […]

علی آشتیانی‌پور تهیه‌کننده فیلم «هوک»‌ با اظهار بی‌اطلاعی از فرآیند واگذاری حقوق این فیلم به تلویزیون برای پخش در ایام نوروز، این اتفاق را باعث آسیب به فروش فیلم در چرخه طبیعی اکران دانست.

علی آشتیانی‌پور تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هوک» به کارگردانی حسین ریگی از فیلم‌های رونمایی شده در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر درباره پخش تلویزیونی این فیلم در ایام نوروز و پیش از اکران عمومی آن گفت: همان‌طور که مطلع هستید، سرمایه‌گذار اصلی فیلم بنیاد سینمایی فارابی است و با توجه به اینکه مالکیت اقتصادی و مالی این فیلم در اختیار این بنیاد است، طبیعتاً اختیارات مرتبط با این جنس تصمیم‌گیری‌ها هم به این بنیاد مربوط می‌شود. البته بنده هم وقتی از این تصمیم مطلع شدم، از مسئولان بنیاد پیگیری کردم که در پاسخ گفتند ملاحظاتی برای این تصمیم داشته‌اند. احتمالاً قرار است براساس مبلغ که بابت فروش آن از تلویزیون دریافت کرده‌اند، بخشی از هزینه اکران فیلم جبران شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا به‌عنوان تهیه‌کننده از این تصمیم راضی است یا خیر؟ هم گفت: فکر می‌کنم با این تصمیم فروش فیلم در چرخه طبیعی اکران دچار آسیب خواهد شد. بالاخره این فیلم با فرمت سینمایی ساخته شده است و توقع من هم این بود که انتظار فروش در گیشه هم از آن داشته باشند. با این تصمیم اما آن اتفاقی که انتظارش را داریم طبیعتاً دیگر رخ نخواهد داد. دوستان فارابی خواسته بودند که درباره این مسائل خودشان تصمیم بگیرند.

آشتیانی‌پور درباره موضع کارگردان فیلم «هوک» درباره این تصمیم هم گفت: بنده هنوز تماسی با او نداشته‌ام و در جریان موضعش نیستم.

تهیه‌کننده «هوک» با ابراز بی‌اطلاعی از جزییات توافق مالی میان بنیاد فارابی و صداوسیما برای خرید حق پخش این فیلم توضیح داد: می‌دانم توافق برای دو نوبت پخش فیلم است و اطلاعی از جزییات مالی آن ندارم.

وی افزود: در جریان هستم که برنامه‌ریزی اینگونه است که دوست به سرعت به‌دنبال اکران عمومی فیلم هم هستند. تصور دوستان فارابی این است که با توجه به دو نوبت نمایش محدود فیلم در تلویزیون و وضعیتی که این روزها تلویزیون از نظر مخاطب دارد، لطمه‌ای به اکران عمومی فیلم وارد نخواهد شد و ما هم امیدواریم همین‌گونه باشد. اعتقاد من این است که فیلم لطمه خواهد خورد اما این تصمیم مربوط به حقوق مالکانه فیلم می‌شود که در اختیار فارابی است و بنده اطلاعی از جزییات آن ندارم. اگر توانستید از دوستان بپرسید تا پاسخ بدهند.

آشتیانی‌پور تأکید کرد: اگر من به‌عنوان مالک مادی این پروژه اختیار صددرصدی درباره آن داشتم ممکن بود تصمیم دیگری درباره آن بگیرم، مگر آنکه منافع مادی فیلمم از این طریق تأمین شود. هر کسی اگر بداند که با قیمت معقولی می‌تواند مال خود را بفروشد، ممکن است با شرایط آن هم کنار بیاید. در عین حال اما همواره اکران سینمایی برای هر فیلم سینمایی در اولویت قرار دارد.

این تهیه‌کننده در پاسخ به اینکه چرا بنیاد فارابی از میان ۹ فیلمی که در جشنواره امسال داشته است، فیلم‌های «هوک» و «شماره ۱۰» را به تلویزیون فروخته است هم گفت: شاید به این دلیل بوده که این دو فیلم آماده‌ترین فیلم‌ها بودند. هم فیلم من و هم فیلم آقای اصغری مراحل تولیدشان به‌طور کامل تمام شده بود و کاملاً آماده پخش بودند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار