رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

روایت چهارم از مجموعه مستند «قهرمانان معمولی» که امشب ۴ فروردین ساعت ۲۴ از شبکه یک پخش می‌شود، هنر «توبافی» استان خراسان جنوبی را سوژه خود قرار داده است. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مجموعه مستند «قهرمانان معمولی» به تهیه‌کنندگی مجتبی حیدری که از یکم فروردین ماه ۱۴۰۲ روی آنتن […]

روایت چهارم از مجموعه مستند «قهرمانان معمولی» که امشب ۴ فروردین ساعت ۲۴ از شبکه یک پخش می‌شود، هنر «توبافی» استان خراسان جنوبی را سوژه خود قرار داده است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، مجموعه مستند «قهرمانان معمولی» به تهیه‌کنندگی مجتبی حیدری که از یکم فروردین ماه ۱۴۰۲ روی آنتن شبکه یک سیما رفته، به قسمت چهارم خود رسیده و قرارست امشب ۴ فروردین‌ماه ساعت ۲۴ داستان زندگی «فاطمه ذاکریان» را که مهدی رشوند به تصویر کشیده است، روایت کند.روایت چهارم با عنوان «بانوی مهر» به هنر توبافی در روستای خراشاد استان خراسان جنوبی اختصاص دارد که توسط «فاطمه ذاکریان» احیا شده است. این روستا هم‌اکنون به عنوان روستای جهانی توبافی ثبت جهانی شده است.

در خلاصه داستان «بانوی مهر» آمده است: «می‌شود با مهر، معجزه کرد؛ قصه از آنجا شروع شد که بانویی تصمیم گرفت روستا را زنده کند. فراخوانی داد، خانم‌های روستا جمع شدند اما کسی به آینده امید نداشت، همه دلسرد بودند. تنها یک پیرزن سالخورده همراه او شد…»

«قهرمانان معمولی» به کارگردانی مجتبی حیدری، مهدی رشوند و زهرا استادزاده روایتی مستند از زندگی افرادی‌ست که نقش خود را در بهبود وضعیت جامعه پیدا کرده‌اند.

این اثر که محصول مرکز مستند سوره و مجری طرح آن آژانس مستند سو است، در ایام نوروز ۱۴۰۲ هرشب ساعت ۲۴:۰۰ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۰:۱۰ خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار