رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

جدیدترین قسمت «قهرمانان معمولی» که امشب ۵ فروردین روی آنتن می‌رود، داستان مرزبانی‌ست که بازیگر تربیت و هنر خلق می‌کند. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، روایت پنجم مجموعه مستند «قهرمانان معمولی»، جدیدترین محصول مرکز مستند سوره، به تهیه‌کنندگی مجتبی حیدری که امشب ۵ فروردین ماه پخش می‌شود، داستان مرزبانی‌ست که […]

جدیدترین قسمت «قهرمانان معمولی» که امشب ۵ فروردین روی آنتن می‌رود، داستان مرزبانی‌ست که بازیگر تربیت و هنر خلق می‌کند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، روایت پنجم مجموعه مستند «قهرمانان معمولی»، جدیدترین محصول مرکز مستند سوره، به تهیه‌کنندگی مجتبی حیدری که امشب ۵ فروردین ماه پخش می‌شود، داستان مرزبانی‌ست که از دل شرایط سخت و ضمخت مرز سر از هنر درمی‌آورد، صحنه تئاتر راه می‌اندازد، بازیگر تربیت می‌کند و هنر می‌آفریند.این قسمت با عنوان «آکتور مرزبان» که ساعت ۲۴ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود، داستان حسن مهدی‌زاده از اردبیل است که علاوه بر مهندس رزمی هنگ مرزی گرمی، کارگردان، نویسنده و بازیگر تئاتر و مربی سرود و رزمی‌ست.

اولین قسمت از «قهرمانان معمولی» که همزمان با آغاز سالن جدید یعنی ۱ فروردین ۱۴۰۲ روی آنتن رفت، «آتون» نام داشت و به قصه «طیبه آتون» بانوی ۲۸ ساله از روستای کلاب وسطی شهرستان دهدشت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت که زندگی خود را از دل کتاب‌ها و قصه‌ها پیدا می‌کند.

روایت دوم این مجموعه مستند «ملالطیف» بود که از داستان زندگی «لطیف کاظمی»، شاعر و نویسنده، مربی و داور رسمی فدراسیون جودو و عضو اسبق تیم ملی کونگ فو گفت که حالا ۱۰ سال است که ملای شهرستان انگوت و روستاهای اطراف شده است. وی علاوه بر برگزاری کلاس و دورهمی برای کودکان و نوجوانان در مسجد، بسته‌های مواد غذایی و کمک معیشتی تامین می‌کند.

«به همین سادگی» روایت سوم این مجموعه مستند بود که از زندگی آیت سلمانی می‌گفت؛ فردی که در آذربایجان شرقی به کشت و تولید و فرآوری گیاهان دارویی-عطاری مشغول است

روایت چهارم «قهرمانان معمولی» با عنوان «بانوی مهر» به هنر توبافی در روستای خراشاد استان خراسان جنوبی اختصاص داشت که توسط «فاطمه ذاکریان» احیا شده است. این روستا هم‌اکنون به عنوان روستای جهانی توبافی ثبت جهانی شده است.

«قهرمانان معمولی» به کارگردانی مجتبی حیدری، مهدی رشوند و زهرا استادزاده روایتی مستند از زندگی افرادی‌ست که نقش خود را در بهبود وضعیت جامعه پیدا کرده‌اند.

این اثر که محصول مرکز مستند سوره و مجری طرح آن آژانس مستند سو است، در ایام نوروز ۱۴۰۲ هرشب ساعت ۲۴:۰۰ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۰:۱۰ خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار