رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

تهیه‌کننده برنامه رمضانی «وقت سحر» از ویژگی‌های این برنامه و اجرای حامد عسکری در آن سخن گفت. علیرضا کاردان امین تهیه کننده و سردبیر برنامه «وقت سحر» شبکه افق که با اجرای حامد عسکری ویژه سحرهای رمضان روی آنتن می‌رود در این باره بیان کرد: این برنامه در بخش‌های متنوعی روی آنتن می‌رود ما دو کارشناس […]

تهیه‌کننده برنامه رمضانی «وقت سحر» از ویژگی‌های این برنامه و اجرای حامد عسکری در آن سخن گفت.

علیرضا کاردان امین تهیه کننده و سردبیر برنامه «وقت سحر» شبکه افق که با اجرای حامد عسکری ویژه سحرهای رمضان روی آنتن می‌رود در این باره بیان کرد: این برنامه در بخش‌های متنوعی روی آنتن می‌رود ما دو کارشناس در برنامه داریم که مباحث شان با اقبال هم مواجه شده است و سعی کردیم این برنامه سحرگاهی حس و حال خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به طرح مباحث مختلف در برنامه تصریح کرد: علی غلامی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق یکی از کارشناسان است که با محور اخلاق اجتماعی سراغ موضوعات می‌رود و به مسائلی می‌پردازد که یا خودشان اجتماعی هستند و یا نمود و تداوم اجتماعی دارند.

وی اضافه کرد: همچنین حجت الاسلام طباخیان استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر تاریخ دیگر کارشناس برنامه است که به مباحثی در زمان حکومت حضرت علی (ع) می‌پردازد. ما در این مباحث از آغاز حکومت امیر در کوفه شرایط را بررسی می‌کنیم؛ آن دوره چند رکن اصلی دارد از جمله دشمن خارجی، شخصیت حضرت امیر و مردمی که حضرت بر انها حکومت می‌کند که به همه اینها می‌پردازیم.

این تهیه کننده یاداور شد: در برنامه گفتگوی مردمی هم داریم که در آن سراغ افرادی می‌رویم که حس و خال خوبی دارند و تغییری در زندگی انها رخ داده است. سحر این شرایط را دارد که مردم حس و حال شنیدن حرف‌هایی از جنس دیگر را دارند و ما هم این فضا را آماده می‌کنیم.

وی با اشاره به گفتگوهای مردمی توضیح داد: بخشی از این گفتگوها واکنش به مناسبت‌ها و آیین‌ها است و در تناسب با این اتفاقات هم سراغ افراد می‌رویم. اینها واکنشی به اتفاقات روز است و با مردم عادی که حال خوبی دارند گفتگو می‌کنیم. بخش دوم برنامه مباحث تاریخی و بخش سوم هم مباحث اخلاقی است که توضیح داده شد. ساختار برنامه هم بیشتر هم حول محور مناجات است.

نامه‌های حامد عسکری به نقره خانم با فضایی تاریخی

کاردان امین در بخش دیگر درباره پلاتوهای حامد عسکری که در چند روز گذشته هم برخی از آنها در شبکه‌های اجتماعی بازتاب پیدا کرد توضیح داد: اینها نامه‌های فردی است به همسرش نقره خانم که نویسنده این نامه‌ها خود حامد عسکری است و در چند روز گذشته خیلی بازتاب پیدا کرد. این نامه‌ها زبان و بیانی قدیمی و تاریخی دارد و در همان فضا سعی دارد درباره شرایط اقتصادی، افطاری‌های پرهزینه و… صحبت شود.

وی درباره بازخوردهایی که تاکنون داشته است بیان کرد: برنامه سحر افق همیشه جزو پربیننده‌ترین ها بوده است. سال گذشته جزو سه برنامه اول بود و از سال‌های گذشته دیده می‌شد امسال هم بازخورد خوبی گرفتم. به ویژه که مباحث علمی و تاریخی برای خودم هم جذاب است.

کاردان امین در بخش دیگر درباره پویش «ماه خوبی‌ها» که در شبکه افق راه افتاده است عنوان کرد: این پویش را مدتی است که آغاز کرده‌ایم و مردم طی آن افراد خوبی را که در اطراف خود می‌شناسند به ما معرفی می‌کنند. هر شب یک سفر کربلا هم به شرکت کنندگان در این پویش به قید قرعه اهدا می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال چون عید نوروز با ماه رمضان همزمان شد این پویش راه افتاد و قصد ما این بود با معرفی این افراد هم اتفاق خوبی رخ دهد و هم با نمایش اینها مردم به سمت چنین تغییراتی بروند. فیلم‌ها و تیزرهای کوتاهی هم تولید شده است که در برنامه آنها را پخش می‌کنیم. می‌خواهیم بگوییم خوبی خیلی کار سختی نیست یا نیاز به سرمایه آن‌چنانی ندارد و به هر گونه‌ای می‌توان به دیگران کمک کرد یا خوبی رساند.

کاردان امین در پایان بیان کرد: این پویش از طرف مرکز هنری رسانه‌ای نهضت برگزار می‌شود و فکر می‌کنم در شبکه‌های دیگر هم ادامه دارد ما هم به نوعی در برنامه خود به این پویش می‌پردازیم.

برنامه «وقت سحر» با اجرای حامد عسکری کاری از شبکه افق و مرکز هنری رسانه‌ای نهضت است که هر سحرگاه روی آنتن می‌رود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار